Gå til innhold

Svært irriterende ved Frikortordningen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre i samme situasjon?

Mannen min sliter med påvist skiveutglidning i ryggen. Når ryggen "slår" seg er det vannvittig invalidiserende og han har en ekstrem skjevhet i ryggen. OK, nok om det.

Men når dette er kronisk og han bruker opptil 600,- kroner i måneden på behandlinger for å kunne fungere i jobb, synes jeg det er kjemperart at han ikke kan få dette skrevet på egenandelskortet da den eneste type behandling han responderer godt på er Kiropraktorbehandlinger.

Kiropraktorer er såvidt meg bekjent en akseptert behandlingsform hvor de også har fått rett til å sykemelde.

Sykdomsbilde hans er minst like ille som mye annet man er ute for og viljen hans til å fungere i arbeidslivet er virkelig tilstede.

Er det virkelig riktig at han ikke skal få noe som helst tilbake bortsett fra 50,- kroner i refusjon per behandling opptil maks 14 behandlinger i året?

Andre får gratis legebehandling for sine plager når det har nådd en viss beløpsgrense (som jeg i farten ikke husker hva er)

Jeg blir så irritert av denne forskjellsbehandlingen hvor noen kjente lidelser blir "satt" foran som viktigere enn andre.

Noen andre som har tanker rundt dette?

Skrevet

Er ikke sikker på dette, men går ikke kiropraktor under egenandelskort 2. Dette har i hvert fall en grense på 2500 kroner, og man får refundert alt etter dette... Trenger ikke noe kort underveis, men når man har nådd grensen, så tar man med timelisten eller kvitteringer til NAV.

Gjest mallet
Skrevet

Har han prøvd manuellterapeut? De gjør mye av den samme behandlingen som kiropraktor, men kan føres på egenandelskortet.

Skrevet

Jeg har heller brukt manuellterapaut på slike ting. En som har avtale og få henvisning fra lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...