mariaflyfly Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 Jeg kom fram til... Hus nr 1: nordmann Gult dunhill vann katt Hus nr 2: danske Blått hus blend te hest Husnr 3: Briten Rødt hus Pall mall Melk fisk husnr 4: hollender Grønt prince Kaffe hamster Husnr 5: svenske Hvitt Blue master øl hund Det kom jeg fram til også. 0 Siter
morsan Skrevet 20. juni 2008 Skrevet 20. juni 2008 Fantastisk! utrolig takknemlig.-)) Nå skal jeg erte stemoren min..litt slemt å jukse...men dette hadde jeg aldri klart! Men klarte du det virkelig, helt allene?????? eller hadde du ett svar på lur? takk-takk Tips: Lag et skjema/ruteark, der du har en kolonne per hus og en linje per "ting", eks: Kolonnene = 1, 2, 3, 4, 5 linjene nedover= farge, nasjonalitet, drikk, røyk, dyr Så fyller du i etterhvert som du klarer å plassere opplysningene ved hjelp av eliminasjonsmetoden. F eks så finner du ut at nordmannen bor i hus nr 1, da skriver du norsk på riktig sted i tabellen. Nordmannen bor ved siden av det blå huset, dvs at hus nr 2 må være blått. Han som bor i det midterste huset, altså hus nr 3, drikker melk. Da skriver du det i tabellen. Det grønne huset skal stå til venstre for det hvite. Det betyr at disse to husene kan være hus 3+4 eller 4+5. Men for å plassere riktig må du her ta med at han som bor i det grønne huset drikker kaffe. Da kan ikke det grønne huset være hus nr 3, for der bor det jo en melkedrikker! Ergo må det grønne huset være hus nr 4 og det hvite være hus nr 5. Og så fortsetter du på samme måte til du har plassert alt. :-) Ps: Hva sa svigermor, da? ;-) 0 Siter
Gjest EnSomHarPrøvd Skrevet 20. juni 2008 Skrevet 20. juni 2008 jippi! klarte det uten å jukse!! Marsvinet bor hos hollenderen gitt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.