Gå til innhold

Uggh, her blir det slankekur...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe... Min mann nekter å kommentere noenting som helst som har med min vekt å gjøre. Han sier at han kan ikke vinne - Det blir feil uansett.

Så fin og slank du har blitt = Du mener jeg var tjukk før.

Jeg bryr meg ikke om at du har et par kilo for mye = Jahaja, det var det jeg sa at du syns jeg er tjukk.

Nå var du jammen fin = Var jeg ikke fin før??

;-)

Hehe, ja ikke sant?

Mannen din har et godt hode, så hold på han:-)

Skrevet

Det betyr mye for meg å være tynn ja. Liker at kroppen ser bra ut. Men for all del, det betyr ikke _alt_..

Vet ikke hvorfor det betyr så mye, er nok litt for opphengt i det.

Min familie har alltid vært opptatt av det, så har vel blitt oppdratt til å se bra ut ;0)

Min mormor synes jeg "ser godt ut"...Med andre ord, hun syns jeg har lagt på meg...(Selv er hun over 180 og veier 37kg, så i forhold til henne er jeg nok feit ;0)

Det er liksom bannlyst hos oss å ha noen kilo for meget...

Og med svigerfamilien som mobber for alt, er det vikrtig for meg å være perfekt..Sikkert sykt..Hi, hi..

Har vel egentlig alltid følt meg dummere enn andre, så da tar jeg litt igjen på kroppen.Er liksom blitt mitt "image ";0)

Vet ikke om noen bedre måte å forklare mitt "hysteri" på..

Ok, skjønner at det ikke er lett når det blir slikt kroppspress.

Skrevet

*Hehe* Min kjære nekter å si noe annet om vekta mi enn "Du har da aldri vært feit!" :o) Mulig han har lært ett og annet av sine ekser alikevel. ;o)

På den annen side kan man vel ikke si at jeg har vært feit heller, men på vei til å bli det.

Hehe, det er smart av han :)

Skrevet

En ting er sikkert, når en kvinne sier sånt til en mann, så er han ute på tynn is. Det er som å stå foran geværmunning og vente på å bli henrettet og det er bare valg av ord som avgjør om det trykkes på avtrekkeren eller ikke:-)

Svaret han ga er helt utmerket, han ble reddet denne gangen.

Jeg pleier ikke kjefte for slike ting. Hadde en ex som sa: "Du ser ut som en hval" når jeg var gravid. Og "Du er verdt din vekt i gull" ;) Vi lo mye av de kommentarene.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hehe, jeg betviler ikke at han synes jeg er sexy generelt også. Men tydeligvis mer sexy om jeg er litt slankere.

Nå vil det garantert ikke skade meg å gå ned noen kilo, så jeg får bruke det som et spark bak ;)

Men siden du nå har gått ned noen kg pga sykdom, så er du godt i gang. Første mål er å beholde den vekta du har nå, ikke gå opp igjen.

Selv så synes jeg det er mye lettere å beholde den vekta jeg har, enn å gå ned i vekt. Så de gangene jeg har slanket meg er det gjerne på den måten. (Gå ned pga sykdom, og så beholde den nye vekta.)

Skrevet

Men siden du nå har gått ned noen kg pga sykdom, så er du godt i gang. Første mål er å beholde den vekta du har nå, ikke gå opp igjen.

Selv så synes jeg det er mye lettere å beholde den vekta jeg har, enn å gå ned i vekt. Så de gangene jeg har slanket meg er det gjerne på den måten. (Gå ned pga sykdom, og så beholde den nye vekta.)

Ja, det er selvfølgelig målet :)

Nå spiser jeg generelt rimelig sunt og helt normalt. Det er nok derfor jeg aldri har gått opp i vekt, bortsett fra i forbindelse med graviditeten og tiden rett etterpå (hadde en depresjon etter fødselen).

Jeg må nok kutte ut -all- sjokolade og trene mer aktivt. Altså, mer enn gåturer hver dag.

Vi får se hvordan det går :)

Skrevet

Hehe, det er smart av han :)

Og når sant skal sies - i forhold til kjæresten han hadde en kort stund mellom eks-samboeren og meg så er jeg rene sylfiden! ;o) Han har ikke sagt det, men jeg har sett bilde av henne. *hehe*

Skrevet

Og når sant skal sies - i forhold til kjæresten han hadde en kort stund mellom eks-samboeren og meg så er jeg rene sylfiden! ;o) Han har ikke sagt det, men jeg har sett bilde av henne. *hehe*

Han syntes nok hun også var flott, skal du se ;)

Skrevet

Han syntes nok hun også var flott, skal du se ;)

Det gjorde han nok, det var ikke på grunn av kroppen hennes det ble slutt heller da. :o)

Persille1365381127
Skrevet

*fnise*

Denne er bedre: "jeg kan ordne dette, så kan du gå og hvile den slitne kroppen din litt..."

Det var visst godt ment, jeg hadde sagt jeg var sliten - menne... Han skjønte hva han hadde sagt rett etterpå da :)

Og i samtale med en kollega:

Jeg: "når jeg blir stor skal jeg..." (husker ikke resten). Han: "kan du bli større nå da?"

Det ble helt stille på kontoret før de brøt ut i krampelatter :) Og jeg jobber jo bare med menn da...

Persille1365381127
Skrevet

*Hehe* Min kjære nekter å si noe annet om vekta mi enn "Du har da aldri vært feit!" :o) Mulig han har lært ett og annet av sine ekser alikevel. ;o)

På den annen side kan man vel ikke si at jeg har vært feit heller, men på vei til å bli det.

''På den annen side kan man vel ikke si at jeg har vært feit heller, men på vei til å bli det.''

"Nei - du har aldri vært feit, men du blir det snart om du fortsetter i denne takten."

Vet ikke helt om det hadde vært noe bedre ;)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Hun er kun skinn og bein...Ikke noe vakkert syn for å si det slik..

Men vekten til alle andre _må_ hun kommentere...

Hun er veldig nedlatende til mennesker med litt fylde.

Hun er over 80år, kols og litt angina.Ellers frisk.

Kanskje sjalusi?...Hvem vet.

Det viktigste er jo at du vet hvordan du ser ut, og at du trives. Jeg kommer fra en familie hvor vekt blir kommentert. Jeg var lubben som barn, og fikk høre det ofte.

Jeg har vært ganske normal etter at jeg ble tenåring, men det ble kommentert uansett. Nå har jeg mistet mange kilo pga at jeg har hatt en periode hvor jeg har vært veldig syk. Men, jeg har litt mage, det er ikke fett, det er pga mange operasjoner i magen, og jeg må gå lenge uten og trene den (fare for brokk, men nå har jeg fått brokk allikevel), og jeg har store smerter i magen, dermed gjør det magetrening vanskelig.

Nå kommenteres magen min...

Jeg vender det døve øret til, og sier jaha, javel ja. Det er de som har ett forskrudd syn, ikke jeg. Jeg er normal, og har den kroppen jeg har, og så lenge JEG trives (klart jeg vil jo gjerne bli kvitt magen, men må jo akseptere at livet har blitt slik det har blitt, og at faktisk er helsa viktigere mtp at jeg trenger operasjonene, enn en flat mage)

Så det viktigste er at DU trives med deg selv, ikke hva andre måtte mene og synes.

Skrevet

*fnise*

Denne er bedre: "jeg kan ordne dette, så kan du gå og hvile den slitne kroppen din litt..."

Det var visst godt ment, jeg hadde sagt jeg var sliten - menne... Han skjønte hva han hadde sagt rett etterpå da :)

Og i samtale med en kollega:

Jeg: "når jeg blir stor skal jeg..." (husker ikke resten). Han: "kan du bli større nå da?"

Det ble helt stille på kontoret før de brøt ut i krampelatter :) Og jeg jobber jo bare med menn da...

Haha :) Man skal tåle mye ;)

Skrevet

''På den annen side kan man vel ikke si at jeg har vært feit heller, men på vei til å bli det.''

"Nei - du har aldri vært feit, men du blir det snart om du fortsetter i denne takten."

Vet ikke helt om det hadde vært noe bedre ;)

*Ler* Han hadde aldri kommet på å si noe slikt. :o) Jeg derimot.....

Gjest mora2
Skrevet

Unnskyld meg, men den mormora di må da gå rundt som et vandrende skjellett og se ut som et anorexioffer på sitt aller siste?! Høres helt grusomt ut! Nei - ja til normal kroppsvekt! Med 180 cm burde hun jo veid nesten dobbelt så mye som hun gjør!

Hun ser ikke bra ut nei. Men hun klarer ikke legge på seg heller.

Hun har alltid vært lang og tynn, men siste årene har hun bare rast ned i vekt. Så tror ikke det er så lett for henne.

Hun sliter litt med klær, ingenting som passer..

Nå skal det sies at hun har veldig mye familiære problemer, og ikke den beste psyken.Hun har opplevd mye i sitt liv, så det spiller sikkert litt inn.

Om hun hadde kunnet ville hun nok mer enn gjerne lagt på seg.

Gjest mora2
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1213866085' post='3904268]

Det viktigste er jo at du vet hvordan du ser ut, og at du trives. Jeg kommer fra en familie hvor vekt blir kommentert. Jeg var lubben som barn, og fikk høre det ofte.

Jeg har vært ganske normal etter at jeg ble tenåring, men det ble kommentert uansett. Nå har jeg mistet mange kilo pga at jeg har hatt en periode hvor jeg har vært veldig syk. Men, jeg har litt mage, det er ikke fett, det er pga mange operasjoner i magen, og jeg må gå lenge uten og trene den (fare for brokk, men nå har jeg fått brokk allikevel), og jeg har store smerter i magen, dermed gjør det magetrening vanskelig.

Nå kommenteres magen min...

Jeg vender det døve øret til, og sier jaha, javel ja. Det er de som har ett forskrudd syn, ikke jeg. Jeg er normal, og har den kroppen jeg har, og så lenge JEG trives (klart jeg vil jo gjerne bli kvitt magen, men må jo akseptere at livet har blitt slik det har blitt, og at faktisk er helsa viktigere mtp at jeg trenger operasjonene, enn en flat mage)

Så det viktigste er at DU trives med deg selv, ikke hva andre måtte mene og synes.

''Jeg vender det døve øret til, og sier jaha, javel ja. Det er de som har ett forskrudd syn, ikke jeg. Jeg er normal, og har den kroppen jeg har, og så lenge JEG trives''

Du har helt rett så klart.Og flere skulle tenkt som deg!

Det er viktigst å trives med deg selv, og jeg trives best som tynn.

Så da liker jeg å holde meg på de tallene vekten pleier vise ;0)

Gjest mora2
Skrevet

Jeg har ihvertfall ikke tenkt å bli noe tynnere. Vekten har lagt seg naturlig der de siste årene og det har helt klart blitt en trivselsvekt, da jeg slipper å forsake noe.

Om vinteren har jeg gjerne gått opp et par kilo, men det er fordi jeg hadde en uvane med å gå innom et bakeri å kjøpe meg vaffel og kaffe eller muffins på vei til jobb nesten hver morgen. Siste vinteren droppet jeg disse usunne frokostene, så vekten har nå vært stabil. Jeg har ingen badevekt lenger, men jeg kjenner kroppen min så godt at jeg vet ca hvor jeg ligger.

Mormoren din høres ikke bra ut, hverken fysisk eller psykisk.

Du må ikke bli som henne:-)

Det er ikke pent å bli for tynn heller. En sommer for noen år siden, var jeg nede på 40-tallet (det var ufrivillig) Jeg følte meg frisk, men når jeg ser bilder av meg selv fra den tiden, så synes jeg at jeg ser radmager ut. Ikke pent.

''Mormoren din høres ikke bra ut, hverken fysisk eller psykisk. Du må ikke bli som henne:-)''

Hun har opplevd mye vondt i sitt liv, så som henne blir jeg nok aldri :0)

''Det er ikke pent å bli for tynn heller. En sommer for noen år siden, var jeg nede på 40-tallet (det var ufrivillig) Jeg følte meg frisk, men når jeg ser bilder av meg selv fra den tiden, så synes jeg at jeg ser radmager ut. Ikke pent.''

Det har du rett i. Men jeg er kun 160 cm, så kan ikke veie stort mer enn det jeg gjør...Ikke er jeg radmager heller, men slank.

:0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...