skal Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Hei! Jeg lurer på om du har noen gode råd, samt tips om hvor jeg kan få god oppfølging i Bergen. Er kvinne på noen og 30. Har langvarig komplisert ptsd og tilbakevendende korte depressive episoder. Begge lidelsene er sterkt redusert, men er nok en lang tid til jeg kan kalle meg frisk. Er overvektig - 1.73 høy og vekten kryper frem og tilbake mellom 110-114. Har forsøkt å gå ned i vekt i vår uten å lykkes. Lagt om kosten til veldig begrenset søtt/chips, bare grov korn, mye grønnsaker og frukt og en del kylling, laks torsk og tunfisk for det meste.For noen uker siden fikk jeg konstantert diabetes type 2. Andre verdier var bra, bortsett fra noe forhøyet triglyserider og litt lave jernlagre. Blodtrykk var veldig bra, noe som overraskende – dette har vært høyt tidligere. Har kuttet søtt og chips helt, minsket på korn og kuttet frukt med unntak av litt melon. Fått senket blodsukkeret en god del, men foreløpig ingen effekt på vekt. Har slitt med utmattethet de siste årene, men dette er også blitt mye bedre. Går en del, har denne våren økt fra ca 4000 skritt om dagen til 6000-8000 og noen dage 10.000 skritt om dagen. Har også begynt å få kontroll på pusten slik at jeg kan fortsette å gå når jeg blir anpusten, så har begynt å legge inn en del bakker. Men vekten står altså bom. Får ikke begynne med noe skikkelig styrketrening enda, noe med nervsystemet og muskler som skal vende seg til spenning og avspenning. Tenkte jeg skulle prøve meg på svømming i tillegg til å gå. I tillegg får jeg innimellom alvorlige allergiutslag og må stå på kortison. Heldigvis bare korte stunder - 1-2 uker. Men oppdaget at da fyker blodsukkeret opp. I tillegg bruker jeg 1,5 mg cipralex for depresjon og 20 mg tolvon for søvn samt imovane ved behov. Som du skjønner er det sammensatte problemer. Skulle gjerne hatt hjelp av noen som hadde endel kunnsakp om hvordan alt dette virker inn på hverandre. Har begynt å lese litt om Atkins og vurderer å gjøre det. Hva tenker du om det? Som sagt, ønsker både gode råd hvis du har og om du kjenner til noen som kan mye om dette i Bergen. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/308982-sammensatte-problemer-og-overvekt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.