Gå til innhold

Utslett

Gjest Lei av å klø!

Anbefalte innlegg

Gjest Lei av å klø!
Skrevet

Da jeg gikk over termin (siste dagen før jeg fødte) begynte jeg å få kløe på magen (under navlen). Tenkte dette var pga strekmerkene. Noe det kanskje var. Etter fødselen begynte jeg å få noe elveblest lignende på lårene. Det begynte i det små,men i løpet av en ukes tid var hele meg full i utslett. Eneste stedet jeg ikke hadde var på puppene - hele meg var dekket!

Etter 4-6 uker forsvant alt. Dette er nå 7 mnd siden. I etterkant har jeg hatt mange små utslett, noen ganger er prikkene er store!

Idag har jeg 5 små prikker på forskjellige steder på magen. Fikk de etter at jeg hadde dusjet. Kan det ha sammenheng?

Klør også selv om det ikke er utslett, som om huden er irritert.

Nå har jeg fått nok. Noen som kan ha noe mening om hva dette kan skyldes? Kan det være noe hormonelt etter gravidideten?

Skrevet

Mest trolig har du elveblest - det kan dukke opp hvor som helst og når som helst. Ved allergier mot innholdstoffer, varme, kulde, trykk osvosv. Jeg var plaget med det et års tid selv ved lavt stoffskifte, så det er ikke utenkelig at dette er hormonelt nei. Hadde ei venninne som slet med det en periode etter graviditet også - uten at de fant årsaken. De bare konkluderte med elveblest.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...