Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

'Vi har selv valgt de politikerne som styrer, og partiene de representerer.''

Jeg er IKKE en del av "vi" som du sikter til her - og det gjør meg faktisk ingenting at de må gå av.

Og jeg synes faktisk det er greit at politikere får smake sin egen medisin innimellom - nå ser de hva vi andre må slite med.

Ja, deg om det. Jeg er lei av hets. Og jeg ser under overflaten av det som foregår, og ser et skittent maktspill som faktisk har mennesker i hovedrollen. Det er det jeg ser.

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

22

• morsan

9

• nick

7

• Persille1365381127

3

Mest aktive i denne tråden

Persille1365381127
Skrevet

Ja, deg om det. Jeg er lei av hets. Og jeg ser under overflaten av det som foregår, og ser et skittent maktspill som faktisk har mennesker i hovedrollen. Det er det jeg ser.

Ja, men sånn er det for alle oss andre også!

Naboer som melder mer eller mindre ulovlige byggverk, rapportering av trygdesvindling, svart arbeid, skattesnyting og smugling.

Vi lever i det samme alle sammen, eneste forskjellen på deg/meg og Haga er at vi slipper skittentøyvasken i avisen.

Men i et lite samfunn, en liten kommune eller bygd - så er faktisk en skittentøyvask like ille, selv om den ikke er i media. Den kan oppleves like ødeleggende.

Og når man _velger_ en så fremtredende rolle - så er dette baksiden. Beklager. Hun måtte ikke bli politiker, hun måtte ikke bli partileder.

Mette-Marit er faktisk et knakende godt eksempel her - hun har noen feiltrinn i sin fortid, la seg helt flat, innrømte alt - og selv om det var tøffe tak en periode er det ytterst sjelden vi hører om dette nå.

Hadde Haga gjort det samme - så ville dette blafret forbi...

Skrevet

''Beklager, men jeg orker ikke mer av denne politikerhetsen som foregår. Det er for meg bare et tegn på at vi har det alt for godt i dette landet. De gjør en jobb for landet vårt, og alt de har igjen for det er å bli trakassert og utslitt.''

Vet du, man kan faktisk ikke sitte i styringsgruppen i et land (eller et firma), forbryte seg mot de lovene som gjelder - og så regne med at folket lar det passere i stillhet.

Det er greit, hun har ikke gjort så veldig mye grovere feil enn mange andre av oss har gjort. Det er mange som leier ut uten å skatte, og det er mange udokumenterte byggverk rundtomkring.

Forskjellen er at hun er LEDER. Man kan ikke som leder av et land forbryte seg mot lovene, og regne med at det ikke får konsekvenser?

Og hadde det vært problemet alene, så skulle jeg ikke brydd meg med denne saken i det hele tatt, men; hun står på en talerstol og lyver til en hel befolkning.

Hun nekter for utleie før 2000, og så kommer en mann og sier han har leid der. Hun sier hun har søkt om alt, men man søker ikke ved å si "hører jeg ikke noe regner jeg med det er greit".

Hun gjør samme feilen som Valla... Hadde hun sagt; "vi har visst gjort en feil, jeg beklager, et øyeblikk skal vi gå gjennom alt og sikre at det blir gjort riktig - og igjen, jeg beklager" så hadde det enda vært NOE. Men nei... Benekt alt, tro at ingen finner det ut, og bli tatt med rumpa bar - det er alltid det lureste trekket.

Og litt på sidelinjen; det fasinerer meg at en kvinnelig leder kan stå frem å si; jeg vet ikke helt, det er mannen min som har gjort det, jeg skjønte ingenting...

Veldig bra, det er dette som feller dem.

Skrevet

Du kan mene hva du vil om hennes politiske håndtering av denne saken. Men la nå helsen hennes være en sak mellom henne og hennes lege. Hun er ikke den første som har blitt sykemeldt i ukesvis pga av press/stress. Og hun har vært under et enormt press i lang tid. Noen tåler det, og andre ikke. Skal hun automatisk tåle alt, fordi hun er politiker?

Det å "sykemelde seg" er et uttrykk som har blitt mer og mer vanlig å bruke,selv om alle vet at det er legen som sykemelder.

Du virker rett og slett ondskapsfull. Beklager, men jeg orker ikke mer av denne politikerhetsen som foregår. Det er for meg bare et tegn på at vi har det alt for godt i dette landet. De gjør en jobb for landet vårt, og alt de har igjen for det er å bli trakassert og utslitt.

Helt enig. Vi kan da alle og enhver trå feil innimellom men vi slipper å bli hengt ut i alle landets aviser av den grunn.

Skrevet

Helt enig. Vi kan da alle og enhver trå feil innimellom men vi slipper å bli hengt ut i alle landets aviser av den grunn.

Men det er _ufattelig_ at de ikke har lært nå, at det lønner seg å legge seg flat og være ærlig når ting først har blitt oppdaget! Det er jo gang på gang. Ikke ender det godt for dem heller,- så hvor smarte de er, kan man jo lure på...

Når det først er oppdaget det med utleien, hvorfor lyve og si at det kun var etter 2002 når mannen som leide det fra 98-00 lever i beste velgående...

Mrs. Wallace
Skrevet

''Beklager, men jeg orker ikke mer av denne politikerhetsen som foregår. Det er for meg bare et tegn på at vi har det alt for godt i dette landet. De gjør en jobb for landet vårt, og alt de har igjen for det er å bli trakassert og utslitt.''

Vet du, man kan faktisk ikke sitte i styringsgruppen i et land (eller et firma), forbryte seg mot de lovene som gjelder - og så regne med at folket lar det passere i stillhet.

Det er greit, hun har ikke gjort så veldig mye grovere feil enn mange andre av oss har gjort. Det er mange som leier ut uten å skatte, og det er mange udokumenterte byggverk rundtomkring.

Forskjellen er at hun er LEDER. Man kan ikke som leder av et land forbryte seg mot lovene, og regne med at det ikke får konsekvenser?

Og hadde det vært problemet alene, så skulle jeg ikke brydd meg med denne saken i det hele tatt, men; hun står på en talerstol og lyver til en hel befolkning.

Hun nekter for utleie før 2000, og så kommer en mann og sier han har leid der. Hun sier hun har søkt om alt, men man søker ikke ved å si "hører jeg ikke noe regner jeg med det er greit".

Hun gjør samme feilen som Valla... Hadde hun sagt; "vi har visst gjort en feil, jeg beklager, et øyeblikk skal vi gå gjennom alt og sikre at det blir gjort riktig - og igjen, jeg beklager" så hadde det enda vært NOE. Men nei... Benekt alt, tro at ingen finner det ut, og bli tatt med rumpa bar - det er alltid det lureste trekket.

Og litt på sidelinjen; det fasinerer meg at en kvinnelig leder kan stå frem å si; jeg vet ikke helt, det er mannen min som har gjort det, jeg skjønte ingenting...

Jeg er enig.

Skrevet

Veldig enig!

Skrevet

Du kan mene hva du vil om hennes politiske håndtering av denne saken. Men la nå helsen hennes være en sak mellom henne og hennes lege. Hun er ikke den første som har blitt sykemeldt i ukesvis pga av press/stress. Og hun har vært under et enormt press i lang tid. Noen tåler det, og andre ikke. Skal hun automatisk tåle alt, fordi hun er politiker?

Det å "sykemelde seg" er et uttrykk som har blitt mer og mer vanlig å bruke,selv om alle vet at det er legen som sykemelder.

Du virker rett og slett ondskapsfull. Beklager, men jeg orker ikke mer av denne politikerhetsen som foregår. Det er for meg bare et tegn på at vi har det alt for godt i dette landet. De gjør en jobb for landet vårt, og alt de har igjen for det er å bli trakassert og utslitt.

Haga er kjennt som moralens vokter, og får som fortjent. Hadde hun stått for Fremskrittspartiets politikk kunne hun fint stått videre på sin ministerpost.

Skrevet

Haga er kjennt som moralens vokter, og får som fortjent. Hadde hun stått for Fremskrittspartiets politikk kunne hun fint stått videre på sin ministerpost.

Ja, jøss...FRP-ere kan tillate seg det meste.

Uansett, det var godt å blåse ut litt. For min del har jeg sett på mobbing og hetsing av politikere i så mange år, og nå begynner det å bli nok. Ikke skjønner jeg at noen i det hele tatt orker å være politiker. Tenk på Jens..tjener 1 mill i året. Hvor mye er det sammenlignet med andre topplederstillinger? Men jammen har han blitt mye eldre på et par år også.

Skrevet

Ja, jøss...FRP-ere kan tillate seg det meste.

Uansett, det var godt å blåse ut litt. For min del har jeg sett på mobbing og hetsing av politikere i så mange år, og nå begynner det å bli nok. Ikke skjønner jeg at noen i det hele tatt orker å være politiker. Tenk på Jens..tjener 1 mill i året. Hvor mye er det sammenlignet med andre topplederstillinger? Men jammen har han blitt mye eldre på et par år også.

Frpere står ikke for den samme politikken som det Haga gjør. Frp mener at folk bør ha litt mere frihet til å velge selv, men Haga mener at det er viktig at alle gjør kun det som står i loven. Hun er et meget godt eksempel på moralensvokter. Personlig mener nå jeg at det hun/mannen har gjort ang. utleie av stabburet ikke er noe stor sak. Likevel er det hun som har stått med pekefingeren og fortalt alle andre hva de skal gjøre og ikke gjøre. hun får smake sin egen medisin.

Gjest kvitt 'a
Skrevet

Dette sa hun i fjor:

"- Mange av oss som tilhører middelklassen kan godt bidra mer til fellesskapet, sa Haga, og hun fikk applaus fra landsstyret."

Stanghelle i Aftenposten i dag:

"- Hun sier det nesten rett ut selv i erklæringen sin: selv om de har fylt ut selvangivelsen sin på ære og samvittighet, ja, så kan de har gjort feil. Det tolker jeg som at det ikke er betalt skatt for leieinntekter som det burde vært betalt skatt for. Det er vanskelig for en statsråd i Norge, sier han. "

Det er ikke media som har skapt dette. De har kun avslørt et lenge pågående skattesnyteri. Det er ingen bagatell for noen og slett ikke for en minister.

Skrevet

Frpere står ikke for den samme politikken som det Haga gjør. Frp mener at folk bør ha litt mere frihet til å velge selv, men Haga mener at det er viktig at alle gjør kun det som står i loven. Hun er et meget godt eksempel på moralensvokter. Personlig mener nå jeg at det hun/mannen har gjort ang. utleie av stabburet ikke er noe stor sak. Likevel er det hun som har stått med pekefingeren og fortalt alle andre hva de skal gjøre og ikke gjøre. hun får smake sin egen medisin.

Det blir jo bare personlig synsing? Det samme kravet må jo gjelde til ALLE poltikere når det gjelder ærlighet og skinnende hvit fasade. Eller skal det på en måte hevnes at noen politikere står for høy moral ( du skal ikke tro at du er bedre enn meg), og så skal man bære over med de som ikke står for det? Er det det som er at "de får som fortjent"?

Skrevet

Det blir jo bare personlig synsing? Det samme kravet må jo gjelde til ALLE poltikere når det gjelder ærlighet og skinnende hvit fasade. Eller skal det på en måte hevnes at noen politikere står for høy moral ( du skal ikke tro at du er bedre enn meg), og så skal man bære over med de som ikke står for det? Er det det som er at "de får som fortjent"?

Når det gjelder ærlighet og skinnende hvit fasade, så er det de rød-grønne som står der som en moralensvokter for hva som er rett og galt. Haga mener at vi alle skal følge alt til punkt og prikke, ellers så vil vi jo ikke få et samfunn som er likt for alle. Høyre siden ønsker ikke ett samfunn som er likt for alle, og står ei heller ikke som en vokter for å sjekke om alle gjør rett til enhver tid. Med rett så er rett det som står i loven, og ingen ting annet, først da vil det bli likhet iflg. de rød-grønne.

Jeg er enig med deg i at vår statsminister tjener dårlig, men det er vel ingen unnskyldning for å gjøre en dårlig jobb, eller ikke holde seg til de regler som gjelder for alle.

Skrevet

Veldig bra innlegg. Jeg er helt enig!

Gjest vox populi
Skrevet

Vi som har sett hennes to pressekonferanser, slås av det patos som legges for dagen, hvordan et nærmest narsissistisk jeg får utfolde seg; Den uangripelige, rene fremfører sin selvrettferdige apologi. I påklistret episk-heroisk modus leverer hun narrativer på løpende bånd, justerer virkeligheten og estetiserer skatteunndragelse og selvtekst i strandsonen.

De systoliske trykkproblemene går over.

Have no mercy.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Vi som har sett hennes to pressekonferanser, slås av det patos som legges for dagen, hvordan et nærmest narsissistisk jeg får utfolde seg; Den uangripelige, rene fremfører sin selvrettferdige apologi. I påklistret episk-heroisk modus leverer hun narrativer på løpende bånd, justerer virkeligheten og estetiserer skatteunndragelse og selvtekst i strandsonen.

De systoliske trykkproblemene går over.

Have no mercy.

Geez, blir du tent av å bruke sånne ord som dette innlegget består av?

Skrevet

Geez, blir du tent av å bruke sånne ord som dette innlegget består av?

Det er slik narsissister liker å formulere seg :-)

Gjest mandolina
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1213991056' post='3905447]

Hvor går hun nå da?

Hun går hjem til Ås og lager kaffebar.

Håper hun setter seg inn i skattereglene for forretningsdrift først.

AneM1365380603
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1213991056' post='3905447]

Hvor går hun nå da?

Begynner pepperen å virke?-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...