Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visste du at "vox populi" er latinsk for "Stein Kåre Kristiansen"?

He...he...Nei, det tror jeg ikke noe på :-) Det er nok deg og din vanlige fredagshumor, morsan :-))

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

22

• morsan

9

• nick

7

• Persille1365381127

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, jeg tror hun mener at du er påvirket av SKK;-)

Oh yes.....mannen med isblikket som vet ALT om politikk og politikere. Hvilket varp TV2 gjorde da de ansatte han :-))

Gjest vox populi
Skrevet

Ja, det er meningen :-) Den er ikke tunglest, og absolutt lesverdig i disse tider:-)

Men jeg regnet med at det var det svaret jeg kom til å få. Og nok fredagskvelder (les velstand) og Stein Kåre Kristiansen, er mer enn nok til at en hel nasjon slutter å tenke..Hjernevasking er skremmende.:-(

Jeg skal lese den senere, siden du åpenbart mener det er verdt tiden. Jeg aner at du ikke alltid er enig med SKK. Det er sikkert ikke jeg heller. Jeg er i det hele tatt lite opptatt av SKK.

Det endrer ikke det faktum at Åslaug Haga har gjort seg skyldig i en del brudd på lover og regler som ikke passer seg for noen, og spesielt ikke for sentrale politikere. Er du uenig i det?

Skrevet

Oh yes.....mannen med isblikket som vet ALT om politikk og politikere. Hvilket varp TV2 gjorde da de ansatte han :-))

Er ikke han sønn av Kåre Kristiansen, da?

Isåfall: Hva annet kunne man vente? Arv & miljø etc etc;-)

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg skal lese den senere, siden du åpenbart mener det er verdt tiden. Jeg aner at du ikke alltid er enig med SKK. Det er sikkert ikke jeg heller. Jeg er i det hele tatt lite opptatt av SKK.

Det endrer ikke det faktum at Åslaug Haga har gjort seg skyldig i en del brudd på lover og regler som ikke passer seg for noen, og spesielt ikke for sentrale politikere. Er du uenig i det?

Det er så mye lover og regler i dette landet, at det er vanskelig terreng for noen og enhver, selv for politikere, som jo burde vite alt om lovene de selv innfører.

Det verste er løgnene, og fortielsene.

Hilsen

Gjest vox populi
Skrevet

Det er så mye lover og regler i dette landet, at det er vanskelig terreng for noen og enhver, selv for politikere, som jo burde vite alt om lovene de selv innfører.

Det verste er løgnene, og fortielsene.

Hilsen

Hvis hun har unndratt store beløp fra beskatning, hadde det ikke hjulpet å komme med hele sannheten. Ellers enig med deg.

Kanskje kan de ivrigste når det gjelder nitid kontroll og regelstyring lære litt av saken. Når selveste Åshild Haga ikke kan etterleve gjeldende lover og regler, er det for mye forlangt at du og jeg (hvertfall jeg) skal kunne gjøre det. Når folket ikke strekker til, bør det være nærliggende å se på utforming av lover og regler.

Dette argumentet er kun gyldig hvis ÅH er som "folk flest". Hvis hun i større grad enn de fleste, bærer på et kriminelt sinnelag, stiller det seg annerledes.

Skrevet

Det er ikke snakk om at jeg ikke er enig med SKK. Hele hans framtoning skremmer vettet av meg...Du finner svaret på hvorfor i artikkelen.

Åslaug Haga har gjort ting hun ikke skulle. Helt greit. Men det er noe med dimensjonene på det hele. I dag lyste ansiktet hennes mot meg fra samtlige tabloider. I en av avisene hadde de til og med klart å få med "røde øyne", som et bevis på at de virkelig hadde klart å knekke henne ( i mine øyne). Jeg er redd for at Norge går mot slutten som demokrati, hvis dette fortsetter. Ingen orker jo å utsette seg for dette, frivillig.

Skrevet

Er ikke han sønn av Kåre Kristiansen, da?

Isåfall: Hva annet kunne man vente? Arv & miljø etc etc;-)

Nei, det tror jeg ikke at han er. Har aldri hørt noe om det?

Gjest vox populi
Skrevet

Det er ikke snakk om at jeg ikke er enig med SKK. Hele hans framtoning skremmer vettet av meg...Du finner svaret på hvorfor i artikkelen.

Åslaug Haga har gjort ting hun ikke skulle. Helt greit. Men det er noe med dimensjonene på det hele. I dag lyste ansiktet hennes mot meg fra samtlige tabloider. I en av avisene hadde de til og med klart å få med "røde øyne", som et bevis på at de virkelig hadde klart å knekke henne ( i mine øyne). Jeg er redd for at Norge går mot slutten som demokrati, hvis dette fortsetter. Ingen orker jo å utsette seg for dette, frivillig.

Regjeringen la ved sin tiltredelse stor vekt på å stanse byggingen og selvtekten i strandsonen. Du husker kanskje at de kjøpte en bit fjære av Vaske-Bakke helt i starten, som en symbolhandling. I lys av dette er ÅHs selvtekt ikke akseptabel.

Hvis hun ikke har oppgitt leieinntekter fra 1998 til beskatning, blir det raskt en skatt på 150-200.000 som skulle tilfalt fellesskapet. Det er i så fall et ganske betydelig beløp, og medfører kraftige reaksjoner hvis menigmann blir tatt i noe tilsvarende.

De andre sakene er bagateller.

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke at han er. Har aldri hørt noe om det?

Hmmmm... da er det bare noe jeg har trodd, da, pga navnelikhet og forsåvidt litt utseendelikhet.

Gjest mandolina
Skrevet

Hvis hun har unndratt store beløp fra beskatning, hadde det ikke hjulpet å komme med hele sannheten. Ellers enig med deg.

Kanskje kan de ivrigste når det gjelder nitid kontroll og regelstyring lære litt av saken. Når selveste Åshild Haga ikke kan etterleve gjeldende lover og regler, er det for mye forlangt at du og jeg (hvertfall jeg) skal kunne gjøre det. Når folket ikke strekker til, bør det være nærliggende å se på utforming av lover og regler.

Dette argumentet er kun gyldig hvis ÅH er som "folk flest". Hvis hun i større grad enn de fleste, bærer på et kriminelt sinnelag, stiller det seg annerledes.

Med en leieinntekt på mellom 3.000 og 3.500 kr i måneden fra stabburet, blir det ikke de store beløpene det er snakk om i skatteunndragelser, men den som er uærlig i det små er også ofte uærlig i det store, og det viste hun jo ved å forsøke å lyve seg vekk fra hele skatteproblematikken.

Hilsen

Skrevet

Regjeringen la ved sin tiltredelse stor vekt på å stanse byggingen og selvtekten i strandsonen. Du husker kanskje at de kjøpte en bit fjære av Vaske-Bakke helt i starten, som en symbolhandling. I lys av dette er ÅHs selvtekt ikke akseptabel.

Hvis hun ikke har oppgitt leieinntekter fra 1998 til beskatning, blir det raskt en skatt på 150-200.000 som skulle tilfalt fellesskapet. Det er i så fall et ganske betydelig beløp, og medfører kraftige reaksjoner hvis menigmann blir tatt i noe tilsvarende.

Deter mye mulig. Men jeg tror ikke at dette er noe hun bevisst har planlagt. Hun virker som en litt "vill" type på mange måter,som ser lett på livet. Hun ler og smiler mye bl.a. Tror det kan ha irritert pressen...at hun virker uredd og tøff.

Ellers ser jeg for meg at dette er noe hun, i full tillit, har overlatt til mannen sin, som en av de sakene "han skulle ta seg av og ordne med". Slik som det er i de fleste familier, rett og slett.

Skrevet

Hmmmm... da er det bare noe jeg har trodd, da, pga navnelikhet og forsåvidt litt utseendelikhet.

OK...Kristiansen er jo et vanlig navn, Og jeg synes ikke at de er like av utseende. Kåre var jo en vakker mann, og det er ikke Stein Kåre :-(( Men mye mulig :-)

Skrevet

OK...Kristiansen er jo et vanlig navn, Og jeg synes ikke at de er like av utseende. Kåre var jo en vakker mann, og det er ikke Stein Kåre :-(( Men mye mulig :-)

Husker forresten jeg en gang for sikkert 20+ år siden hørte Hanna Kvanmo tale, og hun brukte passusen: "...og de dummeste av de dumme, Kåre Kristiansen før æksæmpel, ..."

;-)

Skrevet

Med en leieinntekt på mellom 3.000 og 3.500 kr i måneden fra stabburet, blir det ikke de store beløpene det er snakk om i skatteunndragelser, men den som er uærlig i det små er også ofte uærlig i det store, og det viste hun jo ved å forsøke å lyve seg vekk fra hele skatteproblematikken.

Hilsen

Er du sikker på at det var løgn? Den menneskelige hjerne kan også bli forvirret når den blir satt under press. Det er nettopp der problemet ligger: Vi forventer at politikere skal fungere som roboter. Allltid våkne, kloke, klare og gjennomtenkte. Er det egentlig mulig?

Skrevet

Husker forresten jeg en gang for sikkert 20+ år siden hørte Hanna Kvanmo tale, og hun brukte passusen: "...og de dummeste av de dumme, Kåre Kristiansen før æksæmpel, ..."

;-)

Sa hun virkelig det? :-) He..he...Ja, han var nok temmelig enkel, den godeste Kåre. Stein Kåre er intelligent, men primitiv som en ape :-(

Skrevet

Strandsoneproblematikken går ikke først og fremst på anlegg av en liten og helt nødvendig brygge i et område med særdeles lite press på strandsona. Den brygga til ÅH hadde garantert blitt godkjent, OGSÅ i Oslo-fjorden eller i Blindleia.

Så rent "størrelsesmessig" og slikt kan den ikke sammenlignes med den ekstreme uthulingen av strandloven vi ser når kommunene kan gi dispensasjoner i øst og vest.

Selvsagt var det en feil at brygga rent faktisk ikke var søkt om, men det er ikke uvanlig at ektefeller har ulike oppgaver i samlivet, for å få en travel hverdag til å gå ihop. Det gjelder ikke minst der kona er en travel politiker.

Vedrørende ubeskattet leieinntekt: Her er det jo ille at hun ikke skjønte at hun måtte legge kortene på bordet med én gang om hvor lenge bstabburet var utleid; om det var fra 2005 eller 2002 eller 1998. Uavhengig av hva hun måtte ha overlatt til ektemannen å ordne med, så må hun jo ha visst om det var noen som bebodde stabburet.

Men når det er sagt: reglene om når utleie i tilknytning til privat bolig blir skattepliktige er ikke alltid så lett å skjønne. Hadde hun leid ut en annen etasje på garasjen, eller halvparten av selve bolighuset, hadde det blitt skattefritt. Utleie av et frittstående anneks som ikke brukes av familien forøvrig blir skattepliktig.

Jeg har ikke alle detaljene i saken, men har fått med meg noe om at stabburet også kan ha vært benyttet som hjemmekontor? Isåfall kan det faktisk være slik at utleien er skattefri.

Skrevet

Sa hun virkelig det? :-) He..he...Ja, han var nok temmelig enkel, den godeste Kåre. Stein Kåre er intelligent, men primitiv som en ape :-(

Det var i en tale til en lukket krets, da, ikke offentlig;-)

Gjest prust
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1213994514' post='3905557]

*glizzzzzzzzze*

Fikk lyst til å finne frem mi svarte flaske også :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei, det blir jeg ikke. Syns du mange ord virker fremmede sånn i allminnelighet?

Syns bare språket ble vel svulstig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...