Gå til innhold

Dagens banker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle heve en bankremisse fra Fokus bank (gave) og veivet inn på den første og beste banken jeg så, Sparebank1. Damen der var veldig blid og imøtekommende og smilende kunne hun fortelle at om jeg gikk over gata så fant jeg Fokus bank og slapp å betale gebyr for å heve den.

"Jøss!" tenkte jeg og takket pent og ruslet over gata. I Fokus bank var det derimot ikke så lett... "Denne må settes inn på konto, vi har ikke kontantkasse lenger." "Javel, men damen i banken på den andre siden av gaten sa at...." forklarte jeg og med en temmelig snurt mine gravde hun frem en femhundrings ett eller annet steds fra så jeg fikk dem alikevel, "For denne en gangen skyld", sa eddikkrukka...

Merkelige banker nå til dags.

Mrs. Wallace
Skrevet

"Dette er en bank, du hadde vel ikke forventet at vi har PENGER her?". Hehe.

Skrevet

*huff* Det er ganske sprøtt å drive bank uten cash. Slike banker går man ikke til i ettertid nei.

Fikk du kjøpt deg noe fint for gaven da?

Skrevet

*huff* Det er ganske sprøtt å drive bank uten cash. Slike banker går man ikke til i ettertid nei.

Fikk du kjøpt deg noe fint for gaven da?

Holder på å handle. :o) Så langt har jeg fått i hus sykkelhansker, treningsmatte, sykkelcomputer, en t-skjorte i ull og en fiskestang til å bruke ved sjøen. :o) Brukte ett av gavekortene (som kunne brukes på hele senteret) på ei ny bukse som jeg sårt trengte også. Har vel igjen ca. 520,- (+ 500,- fra bankremissen) ennå. Artig!

Skrevet

Det verste er at jeg har opplevd det tidligere i en annen bank også...

Skrevet

Holder på å handle. :o) Så langt har jeg fått i hus sykkelhansker, treningsmatte, sykkelcomputer, en t-skjorte i ull og en fiskestang til å bruke ved sjøen. :o) Brukte ett av gavekortene (som kunne brukes på hele senteret) på ei ny bukse som jeg sårt trengte også. Har vel igjen ca. 520,- (+ 500,- fra bankremissen) ennå. Artig!

Så flott! Det er litt godt å kunne bruke penger på seg selv på den måten :) Det er deg vel unt :)

Skrevet

Så flott! Det er litt godt å kunne bruke penger på seg selv på den måten :) Det er deg vel unt :)

Det er kjempegøy! Men jeg kjenner at jeg nå vurderer å bruke litt på ungene også... ;o)

Skrevet

Det er kjempegøy! Men jeg kjenner at jeg nå vurderer å bruke litt på ungene også... ;o)

Må flire, det er sånn vi er, tenker på hva de andre i familien kunne hatt. Jeg synes du skal gjøre det om det gjør deg godt ja.

Gjest Elextra
Skrevet

Stakkars gamle mennesker, som ikke har nettbank og som gjerne vil ha mennesker å forholde seg til. De kan jo ikke skjønne noen ting av dette.

Når det er sagt har jeg selv ikke vært innom en bankfilial på flere år.

Gjest Tatjana
Skrevet

''"Dette er en bank, du hadde vel ikke forventet at vi har PENGER her?". ''

LOL

Den var god, og treffende!

Skrevet

Minner meg om den sketsjen med KLM der en person kommer på det han tror er en bensinstasjon. Det viser seg at etablissementet har alt mulig annet, fra mat og snacks til ymse bilutstyr til julegaver og fandens oldemor, men altså IKKE bensin.

Da spør kunden: "men er ikke dette en bensinstasjon, da?"

Hvorpå ekspeditøren svarer: "neida, vi er bare 'stasjon' vi nå, bare se på skiltet..."

Skrevet

Stakkars gamle mennesker, som ikke har nettbank og som gjerne vil ha mennesker å forholde seg til. De kan jo ikke skjønne noen ting av dette.

Når det er sagt har jeg selv ikke vært innom en bankfilial på flere år.

Men det har jeg! :-) Vært innom en bankfilial, altså.

Senest nå i påska, hvor det hadde skjedd noe kluss med kortet mitt, og ekspeditøren i butikken sa at hun faktisk fikk opp beskjed om å INNDRA kortet mitt!!

Men hun var veldig grei, og ba meg stikke over gata til Fokus Bank og høre etter. Joda, det hadde av en eller annen mystisk grunn blitt lagt inn en beskjed om at kortet ikke var gyldig, så de måtte bestille nytt kort til meg. For å kunne betale varene i butikken foretok jeg derfor et kontantuttak med det samme jeg var i banken, og det var både gebyrfritt og uproblematisk forøvrig;-)

Så det finnes da fortsatt mulighet for god og personlig behandling i skranken, så jeg håper pensjonistene og andre finner den rette bankfilialen.

Mrs. Wallace
Skrevet

Minner meg om den sketsjen med KLM der en person kommer på det han tror er en bensinstasjon. Det viser seg at etablissementet har alt mulig annet, fra mat og snacks til ymse bilutstyr til julegaver og fandens oldemor, men altså IKKE bensin.

Hvorpå ekspeditøren svarer: "neida, vi er bare 'stasjon' vi nå, bare se på skiltet..."

Hahaha, jeg lette faktisk litt etter den for å se om jeg kunne linke som svar til innlegget til Lillemus, men jeg hadde ikke så god tid, så jeg droppet det.

Great minds, morsan. Great minds. :o)

Skrevet

Skulle betale en regning nylig, og kvitteringen skulle faxes - dermed tenkte jeg det var logisk å gå i banken å betale den... Det var jo bare så vidt jeg "fikk lov" jo! Damen bak skanken var tydeligvis redd for å bli overarbeidet, og lurte på om ikke jeg kunne ta det på nettet i stedet; jeg måtte jo huske på at det var _gebyr_ på å betale over skranken...! Tok lang tid før jeg fikk forklart og nærmest overtalt henne til å la meg betale regning (og gebyr) hos henne... *Rister på hodet*

Skrevet

Ikke nok med at de har ' mat og snacks til ymse bilutstyr til julegaver og fandens oldemor', de har faktisk alt man trenger for å bygge en tidsmaskin....

Men ikke bensin, nei, selvfølgelig ikke.

Og - som KLM-fantast må jeg bare påpeke hvor godt mange av poengene treffer fremdeles - denne serien er vel 20 år gammel :)

Skrevet

Ikke nok med at de har ' mat og snacks til ymse bilutstyr til julegaver og fandens oldemor', de har faktisk alt man trenger for å bygge en tidsmaskin....

Men ikke bensin, nei, selvfølgelig ikke.

Og - som KLM-fantast må jeg bare påpeke hvor godt mange av poengene treffer fremdeles - denne serien er vel 20 år gammel :)

Ja, helt enig - KLM er fortsatt morsomt. Det merket jeg ikke minst da junior så på DVD den aller første Brødrene Dal-serien, med professor Drøvels hemmelighet. :-D

Skrevet

Hahaha, jeg lette faktisk litt etter den for å se om jeg kunne linke som svar til innlegget til Lillemus, men jeg hadde ikke så god tid, så jeg droppet det.

Great minds, morsan. Great minds. :o)

Som jeg skulle sagt det selv! :-)

Skrevet

Ja, helt enig - KLM er fortsatt morsomt. Det merket jeg ikke minst da junior så på DVD den aller første Brødrene Dal-serien, med professor Drøvels hemmelighet. :-D

Hehe, akkurat det samme var vi igjennom :) Jentungen fikk - eller krevde - å få alle på DVD etter Karl den tolvtes gamasjer.

Skrevet

Hehe, akkurat det samme var vi igjennom :) Jentungen fikk - eller krevde - å få alle på DVD etter Karl den tolvtes gamasjer.

Lur unge! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...