Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og maten bør være rimelig og kjapp å få laget istand.

Pengene til maten tas fra klassekassen (8.trinn ) pga de er på dugnadstur. Brødmat og pålegg medbringes.

Vi skal kjøre bil ca fire timer så jeg regner med at de er skrubbsultne når vi kommer frem. Pølser i brød er en enkel sak, men det tar vi dagen etter før vi drar hjem igjen.

Forslag tar jeg imot med takk :)

Gjest Elextra
Skrevet

Har aldri selv laget pizzasnurrer, men synes det er godt! :). Tar jo litt tid å lage (antar jeg), men er jo deilig enkelt å ta frem.

Skrevet

Har aldri selv laget pizzasnurrer, men synes det er godt! :). Tar jo litt tid å lage (antar jeg), men er jo deilig enkelt å ta frem.

Det høres godt ut og pizza har vært i tankene, men det tar litt tid å tilberede.... Kan slike pizzasnurrer lages i forveien og pakkes med tro?

Gjest Elextra
Skrevet

Det høres godt ut og pizza har vært i tankene, men det tar litt tid å tilberede.... Kan slike pizzasnurrer lages i forveien og pakkes med tro?

Ja, det må vel kunne gjøres!? Men som sagt innledningsvis er ikke dette min spesialitet.

Et tips, som gjelder all bakst: Pakk dem inn i papir før du legger dem i plast, så beholder de bedre litt av sprøheten.

Skrevet

Ja, det må vel kunne gjøres!? Men som sagt innledningsvis er ikke dette min spesialitet.

Et tips, som gjelder all bakst: Pakk dem inn i papir før du legger dem i plast, så beholder de bedre litt av sprøheten.

Takk for tips!

Gjest mammamiaaa
Skrevet

Kok lapskaus eller betasuppe og ha på termoser, rykende varmt og deilig når dere kommer frem :-)

Skrevet

Kok lapskaus eller betasuppe og ha på termoser, rykende varmt og deilig når dere kommer frem :-)

Ja det kunne vært noe, men jeg vet om minst to som ikke er så begeistret for det. Men takk for tips :)

Skrevet

En gryterett av noe slag, servert med godt grovt brød.

Gjest Håper du kan bruke tipset :)
Skrevet

Har det perfekte forslaget: Kok opp litt pastaskruer (tar 15 min) Mens det koker skjærer du opp en boks med skinke (et dyrere alternativ er å kjøpe ferdigkutta i plastboks) Skjær opp litt rød paprika (ikke for smått - da det må være lett å plukke vekk for de som ikke like det).

Sil av vannet, hell matfløte over, og dryss i litt krydder (Aromat fra Knorr eller piffi eller noe lignende). La det småputre noen minutter, så alt blir varm og fløten får mulighet til å trekke litt inn i pastaen.

Alternativt lager du dette FØR dere reiser og serverer kaldt sammen med varme baguetter.

Ungene her i huset (og de voksne) digger det.

Vanligvis til 4- stk, bruker jeg ca 1/3 del av pakken (av og til halve pakken) En boks med skinke, og en paprika og en pakke matfløte. Dere bør vel fordoble porsjonen? Som sagt smaker kjempegodt kaldt også, og oppleves som en "skikkelig" middag.

Skrevet

Har det perfekte forslaget: Kok opp litt pastaskruer (tar 15 min) Mens det koker skjærer du opp en boks med skinke (et dyrere alternativ er å kjøpe ferdigkutta i plastboks) Skjær opp litt rød paprika (ikke for smått - da det må være lett å plukke vekk for de som ikke like det).

Sil av vannet, hell matfløte over, og dryss i litt krydder (Aromat fra Knorr eller piffi eller noe lignende). La det småputre noen minutter, så alt blir varm og fløten får mulighet til å trekke litt inn i pastaen.

Alternativt lager du dette FØR dere reiser og serverer kaldt sammen med varme baguetter.

Vanligvis til 4- stk, bruker jeg ca 1/3 del av pakken (av og til halve pakken) En boks med skinke, og en paprika og en pakke matfløte. Dere bør vel fordoble porsjonen? Som sagt smaker kjempegodt kaldt også, og oppleves som en "skikkelig" middag.

Det hørtes ikke vrient ut å få til, og jeg har skrevet det ut her :)

Nå står valget mellom dette og min tanke om spaghetti med kjøttsaus og baguetter. Vurderte å steke kjøttdeigen i kveld og legge den i frysen så den klarer en tur i kjølebagen.

Tusen takk for tips :)

Skrevet

En gryterett av noe slag, servert med godt grovt brød.

Takk, ja tanken har streifet meg. Må alternativt lage pasta i tillegg til ris som enkelte ikke kan ha....

Gjest Håper du kan bruke tipset :)
Skrevet

Det hørtes ikke vrient ut å få til, og jeg har skrevet det ut her :)

Nå står valget mellom dette og min tanke om spaghetti med kjøttsaus og baguetter. Vurderte å steke kjøttdeigen i kveld og legge den i frysen så den klarer en tur i kjølebagen.

Tusen takk for tips :)

det som er saken med denne superenkle retten er at den på tross av bare fire ingredienser smaker kjempegodt og er litt "annerledes" i all sin enkelhet :)

Barna sine venner er alltid superbegeistret for å smake denne "eksotiske" retten he- he :)

Skrevet

det som er saken med denne superenkle retten er at den på tross av bare fire ingredienser smaker kjempegodt og er litt "annerledes" i all sin enkelhet :)

Barna sine venner er alltid superbegeistret for å smake denne "eksotiske" retten he- he :)

Om ikke det blir denne på turen så skal den uansett prøves :) Fint med nye ting på middagsbordet :)

Gjest Elextra
Skrevet

Vi lager ofte noe lignende, men da med en fortynnet pestosaus i stedet for fløte. Antakelig sunnere, og etter min mening bedre :-).

Noen ganger har vi kyllingbiter i i stedet for skinke, og har i cherrytomater og frisk basilikum rett før serering.

Skrevet

Takk, ja tanken har streifet meg. Må alternativt lage pasta i tillegg til ris som enkelte ikke kan ha....

Begge deler går jo raskt å lage, man trenger bare litt store kjeler :)

Skrevet

Begge deler går jo raskt å lage, man trenger bare litt store kjeler :)

Sant det, er litt småforvirra enda her jeg sitter ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...