Gå til innhold

Jeg blir aldri spurt nei..

Anbefalte innlegg

Gjest dropper nicket
Skrevet

Jeg jobber innen skipping og er 23 år (men kan nok se litt yngre ut). Jeg var nyutdannet økonom (begynte studere rett etter vgs) før jeg begynte og har jobbet her et halvt år. For en uke siden begynte det to nye gutter/menn på avdelingen min. De er rundt 30 årene. I avdelingen der jeg jobber er sjefen på ferie, og det er bare meg og en voksen dame– i tillegg til en utleid konsulent, som er igjen. Jeg har sagt fra til disse guttene at om de lurer på noe må de gjerne spørre meg. Jeg har lært enormt mye og blitt ganske dreven, så jeg kan fint hjelpe dem. Men nei.. de spør heller hun ene (som forøvrig er veldig lite hjelpsom og stort sett konstant sur.. men hun er voksen), eller konsulenten (som igrunnen ikke kan hjelpe dem så mye), men meg spør de altså ikke. Virker som de bevisst unngår meg og velger heller å la være å lære enn å spørre meg. Jeg merker at dette irriterer meg. Føler at det ikke kan være noen annen grunn enn at det er fordi jeg er jente _og_ ung. Kanskje de ikke har fått meg seg at jeg sitter og gjør det samme som dem, og tror jeg ”bare” er sjefens sekretær eller noe. Med isåfall ville det også vært en veldig foruninntatt holdning.

Jeg er som regel alltid blid og ville hjulpet dem med glede.

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg skrev dette innlegget.. trengte bare en liten utblåsning.

Gjest Sikkert innenfor båtyrket
Skrevet

Hva er skipping?

-

Gjest vanligherpådol
Skrevet

-

Ja, men vedkommende spurte for å være spydig, fordi det heter _shipping_ og ikke skipping...:/

Gjest Skjip ò hoyyy
Skrevet

Ja, men vedkommende spurte for å være spydig, fordi det heter _shipping_ og ikke skipping...:/

Åå hehe, det merket ikke jeg.. Teite folk!

Persille1365381127
Skrevet

Jeg er 29, jente - og har vært i it-bransjen i 10 år.

Og beklager å si det; men det er ganske vanlig....

Like greit å venne seg til det, og så tenker du at det er deres problem og ikke ditt. Nå har it-bransjen riktignok blitt litt bedre, men det er fortsatt mannsdominert - og det merkes :)

Fordelen er at du alltid får mest oppmerksomhet på fest, du får alltid hjelp når du ber om det, de ser deg ikke som noen trussel - mao kan du enkelt vinne terreng uten at de merker det, og du kan selv styre hvordan de skal se på deg.

Ikke bli en ufin gutte-jente for å "være som dem", vær deg selv - med tiden vokser du på det :)

Skrevet

Om de spør konsulenten så er han vel sannsynligvis innleid og ikkje utleid??

Skrevet

''Ja, men vedkommende spurte for å være spydig, fordi det heter _shipping_ og ikke skipping...:/''

Hvordan vet du det?

Det var et ærlig spørsmål,- når jeg ser et ord jeg ikke skjønner,- da spør jeg.

Om det er noe som er feilskrevet,- og gjerne når jeg kjenner nicket og vet de tåler en spøk, kan jeg koste på meg litt sarkasme ;-)

Når jeg ser at folk har dysleksi etc eller innlegget er veldig alvorlig, tuller jeg ikke med feilstavinger.

Skrevet

Jeg er 29, jente - og har vært i it-bransjen i 10 år.

Og beklager å si det; men det er ganske vanlig....

Like greit å venne seg til det, og så tenker du at det er deres problem og ikke ditt. Nå har it-bransjen riktignok blitt litt bedre, men det er fortsatt mannsdominert - og det merkes :)

Fordelen er at du alltid får mest oppmerksomhet på fest, du får alltid hjelp når du ber om det, de ser deg ikke som noen trussel - mao kan du enkelt vinne terreng uten at de merker det, og du kan selv styre hvordan de skal se på deg.

Ikke bli en ufin gutte-jente for å "være som dem", vær deg selv - med tiden vokser du på det :)

Jeg er også "jente" og jobber i IT-bransjen.

Ganske mannsdominert,- men ikke noe problem. Føler meg respektert på lik linje med de andre.

Skrevet

Jeg jobber også i en mannsdominert bransje, og priser meg lykkelig over gode kollegaer og at vi alle er likestilte.

Merker imidlertid at folk utenfra som kommer på besøk har en tendens til å tro at jeg sekretær eller "tjener" for mannfolka som jobber her og kan ta det nærmest som en selvfølge at jeg bestiller taxi til de eller ordner med kaffe..

Jeg gjør det selvsagt like gjerne for dem som for meg selv - når jeg har møter/besøk. Men jeg liker ikke tonefallet som enkelte bruker, som at de tar det som en selvfølge og knapt sier takk.

Men jeg prøver å heve meg over det og glede meg over alt det andre som gjør at jeg elsker jobben min.

Det tror jeg du også gjør lurt i..

Persille1365381127
Skrevet

Jeg er også "jente" og jobber i IT-bransjen.

Ganske mannsdominert,- men ikke noe problem. Føler meg respektert på lik linje med de andre.

Jeg sier ikke at det er et problem, jeg sier bare at det hun opplever ikke uvanlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...