Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har blitt plaget med vond lukt på bad siden igår, og når jeg trekker ned i toalettet så "buldrer" det ofte voldsomt i rørene, og vannstanden i toalettskålen er noe lavere enn vanlig. Nettsøk kan tyde på at det er snakk om en tørr vannlås, men hva kan man gjøre med dette når man har et moderne toalett med skjult vannlås..? Jeg tror i hvertfall at den er skjult...

Skrevet

Er ikke sluket ditt da? Ha i klorin.

Har prøvd det, uten hell, men nå har jeg kjøpt Jif Avløpsrens, som visstnok ikke skal brukes i toaletter - men vasken og dusjens avløp er jo ikke tette - kan det hjelpe allikevel? *grønn*

Skrevet

Har opplevd det samme, og da var det sluket i dusjen som hindret vannlåsen. Så tok og helte klorin i sluket- en hel flaske - og lot det stå en stund. Da gikk det bort. Du kan jo teste det ut?

Gjest Rafens
Skrevet

Vannlåsen er vel i sluket? Hell vann ned i sluket, så slutter det å lukte.

Skrevet

Vannlåsen er den bøyen på avløpet i doen (eller dusjen eller vasken). Den gjør at det alltid står vann i avløpet (oppi do, altså), slik at ikke kloakkgassene kan strømme fritt opp fra avløpet. Hvis det står lite vann i do, blir kommer sikkert gassene opp. Du trenger kanskje en stakefjær eller avløpsrens eller noe, har aldri hatt problemet selv.

Skrevet

Har opplevd det samme, og da var det sluket i dusjen som hindret vannlåsen. Så tok og helte klorin i sluket- en hel flaske - og lot det stå en stund. Da gikk det bort. Du kan jo teste det ut?

Hmm...men ville ikke dusjen vært tett da? Renser sluket der et par ganger i året, og det er ikke tett nå. Var det det hos deg?

Skrevet

Vannlåsen er vel i sluket? Hell vann ned i sluket, så slutter det å lukte.

Problemet begynte for alvor da jeg tømte en hel bøtte vaskevann i do igår, så jeg er ikke sikker på om det er så lurt..?

Skrevet

Har prøvd det, uten hell, men nå har jeg kjøpt Jif Avløpsrens, som visstnok ikke skal brukes i toaletter - men vasken og dusjens avløp er jo ikke tette - kan det hjelpe allikevel? *grønn*

Det er bare å prøve, det skader jo ikke. Det hender hos oss en gang eller to i året at vi også har dette problemet, men hos oss så kommer det i fra et sluk som ikke er i bruk. Det må vi ha i klorin av og til og da blir det borte.

Årsaken ligger nok et sted hvor vannet blir stående stille og ikke blir skiftet ut, eller når vannet tørker inn. Du har ikke noe sluk som ikke brukes da eller brukes lite?

Skrevet

Det er bare å prøve, det skader jo ikke. Det hender hos oss en gang eller to i året at vi også har dette problemet, men hos oss så kommer det i fra et sluk som ikke er i bruk. Det må vi ha i klorin av og til og da blir det borte.

Årsaken ligger nok et sted hvor vannet blir stående stille og ikke blir skiftet ut, eller når vannet tørker inn. Du har ikke noe sluk som ikke brukes da eller brukes lite?

Jeg har problemer med sluket til vaskemaskina/servanten på badet og der skal jeg love deg at vannet ikke står stille! Men spesielt om morgenen kan det lukte ille av sluket, når jeg pøser på med varmt vann så gir det seg, men det kommer tilbake igjen dagen etter. Jeg har prøvd med klorin, MrMuscle avløpsåpner, salmiakk og vanlig rengjøringsmiddel, men ingenting hjelper.

Skrevet

Jeg har problemer med sluket til vaskemaskina/servanten på badet og der skal jeg love deg at vannet ikke står stille! Men spesielt om morgenen kan det lukte ille av sluket, når jeg pøser på med varmt vann så gir det seg, men det kommer tilbake igjen dagen etter. Jeg har prøvd med klorin, MrMuscle avløpsåpner, salmiakk og vanlig rengjøringsmiddel, men ingenting hjelper.

Det høres ut som det jeg har prøvd også ja, men lukten kommer jo fra do eller fra et rør, tror jeg - lukter ikke noe av vask eller dusj. Er et bittelite bad! Tror ganske sikkert at vannlåsen på toalettet er blitt tømt/tørrlagt, men vet ikke helt hvordan jeg skal rette opp det.

Skrevet

Hmm...men ville ikke dusjen vært tett da? Renser sluket der et par ganger i året, og det er ikke tett nå. Var det det hos deg?

Nei, den var ikke tett mener jeg å huske, var bare at det lukta...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...