pekkaline Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Skrevet 21. juni 2008 Å ja, trekkspill! det var det alltid før, så koslig :0) Egentlig burde alle gjort som i Sverige, at de legger feiringen til nærmeste helg... Skikkelig koselig 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 Skikkelig koselig Hi, hi, hva du finner ;0) *Mimre* 0 Siter
Gjest prust Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 Skikkelig koselig Så koselig! Spissen på det hele var den hunden som tuslet rundt mannen i stua :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Skrevet 21. juni 2008 Så koselig! Spissen på det hele var den hunden som tuslet rundt mannen i stua :-) haha, ja det var skikkelig stemning Du, synger vi sånn :her kommer du og jeg og dumpappen heisann og hoppsann tralalala mm, på norsk versjon? Heter den noe slikt. Har du snøring? hehe 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Skrevet 21. juni 2008 Hi, hi, hva du finner ;0) *Mimre* Han kunne jo godt hatt flanellskjorte på seg 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 Han kunne jo godt hatt flanellskjorte på seg * knise * 0 Siter
Gjest prust Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 haha, ja det var skikkelig stemning Du, synger vi sånn :her kommer du og jeg og dumpappen heisann og hoppsann tralalala mm, på norsk versjon? Heter den noe slikt. Har du snøring? hehe Ja, jeg prøvde å komme på ordene, men kom ikke så mye lenger enn akkurat det du skrev. Men nå husker jeg mer. Er det ikke en ALf Prøysen-vise tro? "Høyt oppi lia der er det en gård (?). Det snør og det snør og vi snør nesten ned. la la la la la la la la la la men ingen har la la la laaa la laaa Men nå kommer du og jeg og dompappen Heisan og hoppsan og fallera Ja nå kommer du og jeg og dompappen Heisan og hoppsan og fallera!" Eller noe sånt...... 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Skrevet 21. juni 2008 Ja, jeg prøvde å komme på ordene, men kom ikke så mye lenger enn akkurat det du skrev. Men nå husker jeg mer. Er det ikke en ALf Prøysen-vise tro? "Høyt oppi lia der er det en gård (?). Det snør og det snør og vi snør nesten ned. la la la la la la la la la la men ingen har la la la laaa la laaa Men nå kommer du og jeg og dompappen Heisan og hoppsan og fallera Ja nå kommer du og jeg og dompappen Heisan og hoppsan og fallera!" Eller noe sånt...... Det likner noe ja. Jeg søkte på alf prøysen sanger på you tube, men skal prøve å se andre steder. Litt morsom sang 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 haha, ja det var skikkelig stemning Du, synger vi sånn :her kommer du og jeg og dumpappen heisann og hoppsann tralalala mm, på norsk versjon? Heter den noe slikt. Har du snøring? hehe Er det Alf Prøysen "Du og jeg og dompappen" dere snakker om? I en tråd om St. Hans?! Det er jo en julesang! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 Er det Alf Prøysen "Du og jeg og dompappen" dere snakker om? I en tråd om St. Hans?! Det er jo en julesang! Jamen - har du ikke sett klippet med han trekkspillmannen som Pekkaline fant? Passet så godt til St.Hans-feiring (selv om vi aldri har hatt trekkspill på brygga vår :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Skrevet 21. juni 2008 Ja, jeg prøvde å komme på ordene, men kom ikke så mye lenger enn akkurat det du skrev. Men nå husker jeg mer. Er det ikke en ALf Prøysen-vise tro? "Høyt oppi lia der er det en gård (?). Det snør og det snør og vi snør nesten ned. la la la la la la la la la la men ingen har la la la laaa la laaa Men nå kommer du og jeg og dompappen Heisan og hoppsan og fallera Ja nå kommer du og jeg og dompappen Heisan og hoppsan og fallera!" Eller noe sånt...... Finner ikke den, men en god del andre av Prøysens sine sanger Kanskje det er en annen som har den.... http://www.musikkonline.no/shop/displayAlbum.asp?id=33610 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Skrevet 21. juni 2008 Er det Alf Prøysen "Du og jeg og dompappen" dere snakker om? I en tråd om St. Hans?! Det er jo en julesang! Julesang??!!?? haha, det ante jeg ikke. Og du har rett navn håper jeg. Skal søke videre 0 Siter
Gjest prust Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 Finner ikke den, men en god del andre av Prøysens sine sanger Kanskje det er en annen som har den.... http://www.musikkonline.no/shop/displayAlbum.asp?id=33610 Prøvde å finne noen sørlandsviser på youtube for å vise disse andre dol'erne hva slags sanger vi sang på st.hans i ungdomstida - med gitar i båten på ei blega bukt! Men klarte ikke å finne noe.... Tenkte på Gorine, elr "Hvofor drar du til syden...." eller noen av de andre gamle gode sangene! Klarer du å finne noe? 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Skrevet 21. juni 2008 Prøvde å finne noen sørlandsviser på youtube for å vise disse andre dol'erne hva slags sanger vi sang på st.hans i ungdomstida - med gitar i båten på ei blega bukt! Men klarte ikke å finne noe.... Tenkte på Gorine, elr "Hvofor drar du til syden...." eller noen av de andre gamle gode sangene! Klarer du å finne noe? jiiiiha :) og to til http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.5530034 0 Siter
Gjest prust Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 jiiiiha :) og to til http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.5530034 Smask! Du er vel flink vel!!!!! Den sangen om Gorine er så utrolig fin og nydelig, og jeg har så mange ungdomminner rundt den...... 0 Siter
pekkaline Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Skrevet 21. juni 2008 Smask! Du er vel flink vel!!!!! Den sangen om Gorine er så utrolig fin og nydelig, og jeg har så mange ungdomminner rundt den...... Den er stemningsfull ja. Det er skikkelig koselig med allsang rundt et bål, veldig koselig! 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 Julesang??!!?? haha, det ante jeg ikke. Og du har rett navn håper jeg. Skal søke videre Høgt oppi lia der fins det et sted det snør og det snør og det snør nesten ned det fins itte væger, det snør og det snør og ingen har vært der i jula før Men nå kommer du og jeg og dompappen! Heisann og hoppsan og trallala ja, nå kommer du og jeg og dompappen heisann og hoppsan og trallala... ) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 Høgt oppi lia der fins det et sted det snør og det snør og det snør nesten ned det fins itte væger, det snør og det snør og ingen har vært der i jula før Men nå kommer du og jeg og dompappen! Heisann og hoppsan og trallala ja, nå kommer du og jeg og dompappen heisann og hoppsan og trallala... ) Sånn var den ja! Var jo bortimot 70% korrekt, var det ikke det tro? :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 Sånn var den ja! Var jo bortimot 70% korrekt, var det ikke det tro? :-) 70%? Det er kanskje "Høgt oppi lia der er det et sted" og ikke fins, men ellers var den da riktig? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 70%? Det er kanskje "Høgt oppi lia der er det et sted" og ikke fins, men ellers var den da riktig? Du misforstod. Lenger oppi tråden her prøvde JEG å huske hvordan den var - og i forhold til det du skrev, så husket jeg kanskje 60-70%! Så ingen kritikk til det du skrev :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.