Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å ja, trekkspill! det var det alltid før, så koslig :0)

Egentlig burde alle gjort som i Sverige, at de legger feiringen til nærmeste helg...

Skikkelig koselig ;)

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

16

• Lillemus

6

• guttas

1

Gjest mora2
Skrevet

Skikkelig koselig ;)

Hi, hi, hva du finner ;0)

*Mimre*

Gjest prust
Skrevet

Skikkelig koselig ;)

Så koselig!

Spissen på det hele var den hunden som tuslet rundt mannen i stua :-)

Skrevet

Så koselig!

Spissen på det hele var den hunden som tuslet rundt mannen i stua :-)

haha, ja det var skikkelig stemning ;) Du, synger vi sånn :her kommer du og jeg og dumpappen heisann og hoppsann tralalala mm, på norsk versjon? Heter den noe slikt. Har du snøring? hehe

Skrevet

Hi, hi, hva du finner ;0)

*Mimre*

Han kunne jo godt hatt flanellskjorte på seg ;)

Gjest mora2
Skrevet

Han kunne jo godt hatt flanellskjorte på seg ;)

* knise *

Gjest prust
Skrevet

haha, ja det var skikkelig stemning ;) Du, synger vi sånn :her kommer du og jeg og dumpappen heisann og hoppsann tralalala mm, på norsk versjon? Heter den noe slikt. Har du snøring? hehe

Ja, jeg prøvde å komme på ordene, men kom ikke så mye lenger enn akkurat det du skrev.

Men nå husker jeg mer. Er det ikke en ALf Prøysen-vise tro?

"Høyt oppi lia der er det en gård (?).

Det snør og det snør og vi snør nesten ned.

la la la la la la la la la la

men ingen har la la la laaa la laaa

Men nå kommer du og jeg og dompappen

Heisan og hoppsan og fallera

Ja nå kommer du og jeg og dompappen

Heisan og hoppsan og fallera!"

Eller noe sånt......

Skrevet

Ja, jeg prøvde å komme på ordene, men kom ikke så mye lenger enn akkurat det du skrev.

Eller noe sånt......

Det likner noe ja. Jeg søkte på alf prøysen sanger på you tube, men skal prøve å se andre steder. Litt morsom sang :)

Skrevet

Er det Alf Prøysen "Du og jeg og dompappen" dere snakker om? I en tråd om St. Hans?! Det er jo en julesang!

Gjest prust
Skrevet

Er det Alf Prøysen "Du og jeg og dompappen" dere snakker om? I en tråd om St. Hans?! Det er jo en julesang!

Jamen - har du ikke sett klippet med han trekkspillmannen som Pekkaline fant? Passet så godt til St.Hans-feiring (selv om vi aldri har hatt trekkspill på brygga vår :-)

Skrevet

Eller noe sånt......

Finner ikke den, men en god del andre av Prøysens sine sanger :) Kanskje det er en annen som har den....

http://www.musikkonline.no/shop/displayAlbum.asp?id=33610

Skrevet

Julesang??!!?? haha, det ante jeg ikke. Og du har rett navn håper jeg. Skal søke videre :)

Gjest prust
Skrevet

Finner ikke den, men en god del andre av Prøysens sine sanger :) Kanskje det er en annen som har den....

http://www.musikkonline.no/shop/displayAlbum.asp?id=33610

Prøvde å finne noen sørlandsviser på youtube for å vise disse andre dol'erne hva slags sanger vi sang på st.hans i ungdomstida - med gitar i båten på ei blega bukt!

Men klarte ikke å finne noe.... Tenkte på Gorine, elr "Hvofor drar du til syden...." eller noen av de andre gamle gode sangene!

Klarer du å finne noe?

Skrevet

Prøvde å finne noen sørlandsviser på youtube for å vise disse andre dol'erne hva slags sanger vi sang på st.hans i ungdomstida - med gitar i båten på ei blega bukt!

Men klarte ikke å finne noe.... Tenkte på Gorine, elr "Hvofor drar du til syden...." eller noen av de andre gamle gode sangene!

Klarer du å finne noe?

jiiiiha :) :) og to til :)

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.5530034

Skrevet

Smask! Du er vel flink vel!!!!!

Den sangen om Gorine er så utrolig fin og nydelig, og jeg har så mange ungdomminner rundt den......

Den er stemningsfull ja. Det er skikkelig koselig med allsang rundt et bål, veldig koselig!

Skrevet

Julesang??!!?? haha, det ante jeg ikke. Og du har rett navn håper jeg. Skal søke videre :)

Høgt oppi lia der fins det et sted

det snør og det snør og det snør nesten ned

det fins itte væger, det snør og det snør

og ingen har vært der i jula før

Men nå kommer du og jeg og dompappen!

Heisann og hoppsan og trallala

ja, nå kommer du og jeg og dompappen

heisann og hoppsan og trallala... :o)

Gjest prust
Skrevet

Høgt oppi lia der fins det et sted

det snør og det snør og det snør nesten ned

det fins itte væger, det snør og det snør

og ingen har vært der i jula før

Men nå kommer du og jeg og dompappen!

Heisann og hoppsan og trallala

ja, nå kommer du og jeg og dompappen

heisann og hoppsan og trallala... :o)

Sånn var den ja! Var jo bortimot 70% korrekt, var det ikke det tro?

:-)

Skrevet

Sånn var den ja! Var jo bortimot 70% korrekt, var det ikke det tro?

:-)

70%? Det er kanskje "Høgt oppi lia der er det et sted" og ikke fins, men ellers var den da riktig?

Gjest prust
Skrevet

70%? Det er kanskje "Høgt oppi lia der er det et sted" og ikke fins, men ellers var den da riktig?

Du misforstod. Lenger oppi tråden her prøvde JEG å huske hvordan den var - og i forhold til det du skrev, så husket jeg kanskje 60-70%!

Så ingen kritikk til det du skrev :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...