Gå til innhold

anbefal meg! (litteratur)

Anbefalte innlegg

Gjest leseesel
Skrevet

Hei!

Noen som kan anbefale noen bøker som gjerne er realistiske, ala frognerfitter, prozac nation? Altså gjerne om ulike problemer i en ung voksen hverdag?

Skrevet

De gales hus av Karin Fossum

Veronika vil dø av Paoulo Coelho

Gjest heyheymymy
Skrevet

Reisen til nattens ende av Louis-Ferdinand Céline

Skrevet

Veronika vil dø er ikke videre realistisk, da :P

Skrevet

Veronika vil dø er ikke videre realistisk, da :P

Syns du ikke - synes den virkelig fikk meg til å tenke jeg da.

Den er selvfølelig ikke realistisk i den grad at en lege neppe ville gi en pasient beskjed om at hun skulle dø hvis dette ikke var sant, men likevel - hva ville det ha gjort med et menneske?? At det er realistisk er ikke nødvendigvis det samme som at det skal være sant da!

Skrevet

Syns du ikke - synes den virkelig fikk meg til å tenke jeg da.

Den er selvfølelig ikke realistisk i den grad at en lege neppe ville gi en pasient beskjed om at hun skulle dø hvis dette ikke var sant, men likevel - hva ville det ha gjort med et menneske?? At det er realistisk er ikke nødvendigvis det samme som at det skal være sant da!

Jeg tolker "realistisk" som at boken beskriver ting som faktisk kan skje eller har skjedd. Veronika vil dø kan gjerne være tankevekkende på et filosofisk plan, men det behøver ikke å bety at den er realistisk.

Gjest leseesel
Skrevet

Hei!

Disse har jeg faktisk lest, men takk!!

Gjest Auroria
Skrevet

"Buzz Aldrin - hvor ble det av deg i alt mylderet" av Johan Harstad.

Har du lest den? En fantastisk bok!

Kan minne litt om "De gales hus", men bare MYE mye bedre. Tittelen kan høres litt sær ut, men Harstad skriver lett. Litt lignende "Kompani Orheim" av Tore Renberg, men igjen mye bedre;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...