Gjest leseesel Skrevet 19. juni 2008 Skrevet 19. juni 2008 Hei! Noen som kan anbefale noen bøker som gjerne er realistiske, ala frognerfitter, prozac nation? Altså gjerne om ulike problemer i en ung voksen hverdag? 0 Siter
Bookworm Skrevet 19. juni 2008 Skrevet 19. juni 2008 De gales hus av Karin Fossum Veronika vil dø av Paoulo Coelho 0 Siter
Gjest heyheymymy Skrevet 19. juni 2008 Skrevet 19. juni 2008 De gales hus av Karin Fossum Veronika vil dø av Paoulo Coelho Reisen til nattens ende av Louis-Ferdinand Céline 0 Siter
citoyen Skrevet 20. juni 2008 Skrevet 20. juni 2008 De gales hus av Karin Fossum Veronika vil dø av Paoulo Coelho Veronika vil dø er ikke videre realistisk, da 0 Siter
Bookworm Skrevet 20. juni 2008 Skrevet 20. juni 2008 Veronika vil dø er ikke videre realistisk, da Syns du ikke - synes den virkelig fikk meg til å tenke jeg da. Den er selvfølelig ikke realistisk i den grad at en lege neppe ville gi en pasient beskjed om at hun skulle dø hvis dette ikke var sant, men likevel - hva ville det ha gjort med et menneske?? At det er realistisk er ikke nødvendigvis det samme som at det skal være sant da! 0 Siter
citoyen Skrevet 20. juni 2008 Skrevet 20. juni 2008 Syns du ikke - synes den virkelig fikk meg til å tenke jeg da. Den er selvfølelig ikke realistisk i den grad at en lege neppe ville gi en pasient beskjed om at hun skulle dø hvis dette ikke var sant, men likevel - hva ville det ha gjort med et menneske?? At det er realistisk er ikke nødvendigvis det samme som at det skal være sant da! Jeg tolker "realistisk" som at boken beskriver ting som faktisk kan skje eller har skjedd. Veronika vil dø kan gjerne være tankevekkende på et filosofisk plan, men det behøver ikke å bety at den er realistisk. 0 Siter
Gjest leseesel Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 De gales hus av Karin Fossum Veronika vil dø av Paoulo Coelho Hei! Disse har jeg faktisk lest, men takk!! 0 Siter
Gjest Auroria Skrevet 23. juni 2008 Skrevet 23. juni 2008 "Buzz Aldrin - hvor ble det av deg i alt mylderet" av Johan Harstad. Har du lest den? En fantastisk bok! Kan minne litt om "De gales hus", men bare MYE mye bedre. Tittelen kan høres litt sær ut, men Harstad skriver lett. Litt lignende "Kompani Orheim" av Tore Renberg, men igjen mye bedre;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.