Gå til innhold

Private samtaler offentlig!

Anbefalte innlegg

Persille1365381127
Skrevet

Det er klart at det en sjelden gang finnes dem som har en meget lav og rolig mobilsamtale, men det er fort gjort å glemme seg og snakke veldig høyt, spesielt hvis busspassasjeren selv hører litt dårlig pga støy.

Og så har det noe med dynamikken i samtalen å gjøre - at det vekselvis er høyt snakk osv og vekselvis helt stille - da føles hver eneste 'avbrytelse' i stillheten mye mer plagsomt - synes _jeg_ - enn om samtaleparten satt ved siden av.

Jeg synes forresten det er like irriterende dersom det er to på bussen som snakker og den ene snakker ekstremt mye høyere enn den andre.

Jeg er forresten en racer på å sende sms når jeg sitter på bussen, nettopp fordi jeg selv vil unngå å skravle i vei mens jeg sitter der.

Hm, jeg har ikke tenkt over at det er noe problem en gang :)

Jeg skjønner poenget ditt, men jeg synes faktisk musikk hvor jeg bare hører bassen er mer irriterende...

Eller ungeskrik - for et hat!!

Og jeg er enig i at tenåringsjenter som snakker superhøyt og bare MÅ fortelle om alle de idiotiske tingene de har gjort er irriterende - men jeg tenkte litt mer generelt, de som har normal folkeskikk på snakkingen sin.

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• AneM1365380603

9

• Persille1365381127

7

• Mrs. Wallace

6

Gjest Elextra
Skrevet

Forsåvidt sant - men det tenker jeg at man kan kommentere :)

Men sånn generelt synes jeg ikke snakking er noe problem, uansett hva de snakker om - eller om de snakker med en person eller i en telefon.

Neivel - da er vi uenige :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Det er klart at det en sjelden gang finnes dem som har en meget lav og rolig mobilsamtale, men det er fort gjort å glemme seg og snakke veldig høyt, spesielt hvis busspassasjeren selv hører litt dårlig pga støy.

Og så har det noe med dynamikken i samtalen å gjøre - at det vekselvis er høyt snakk osv og vekselvis helt stille - da føles hver eneste 'avbrytelse' i stillheten mye mer plagsomt - synes _jeg_ - enn om samtaleparten satt ved siden av.

Jeg synes forresten det er like irriterende dersom det er to på bussen som snakker og den ene snakker ekstremt mye høyere enn den andre.

Jeg er forresten en racer på å sende sms når jeg sitter på bussen, nettopp fordi jeg selv vil unngå å skravle i vei mens jeg sitter der.

''Jeg er forresten en racer på å sende sms når jeg sitter på bussen, nettopp fordi jeg selv vil unngå å skravle i vei mens jeg sitter der.''

Jeg og! Tror nesten jeg sender sms flertallet av gangene jeg tar buss eller t-bane.

Skrevet

Jeg skjønner poenget ditt, men jeg synes faktisk musikk hvor jeg bare hører bassen er mer irriterende...

Og jeg er enig i at tenåringsjenter som snakker superhøyt og bare MÅ fortelle om alle de idiotiske tingene de har gjort er irriterende - men jeg tenkte litt mer generelt, de som har normal folkeskikk på snakkingen sin.

''Og jeg er enig i at tenåringsjenter som snakker superhøyt og bare MÅ fortelle om alle de idiotiske tingene de har gjort er irriterende''

Det kan jo være veldig underholdende! :o) Og man priser seg lykkelig over at man ikke er 15 år lenger... ;o)

Skrevet

Ja, musikk hvor man bare hører bassen er ekstremt irriterende! *ha ha*

Og jeg er enig i at det er forskjell på å overhøre helt "sløve" samtaler og dem som snakker mer dempet. Men også folk som plasserer seg selv i sistnevnte kategori kan nok miste lit tkontrollen på hvor høyt de egentlig snakker.;-)

Persille1365381127
Skrevet

''Og jeg er enig i at tenåringsjenter som snakker superhøyt og bare MÅ fortelle om alle de idiotiske tingene de har gjort er irriterende''

Det kan jo være veldig underholdende! :o) Og man priser seg lykkelig over at man ikke er 15 år lenger... ;o)

Forsåvidt sant :)

Men om man er lei i utgangspunktet er det ekstremt irriterende med sånne samtaler...

Skrevet

Jeg synes underholdningsverdien ved dette ikke varer særlig lenge;-) Skravling i 20 minutter i strekk er ihvertfall LANGT over min grense for dette;-)

Skrevet

Forsåvidt sant :)

Men om man er lei i utgangspunktet er det ekstremt irriterende med sånne samtaler...

Kan jo forsåvidt også gjelde dersom samtaleparten sitter ved siden av henne! ;-)

*føler meg litt gammel når jeg sier dette, men er helt fornøyd med den 'konklusjonen'*

Skrevet

Jeg synes underholdningsverdien ved dette ikke varer særlig lenge;-) Skravling i 20 minutter i strekk er ihvertfall LANGT over min grense for dette;-)

Overhørte en gang to-tre stykker på bussen snakke sammen og jeg er sannelig ikke sikker på hva de snakket om for det gikk stort sett på "ass", "seriøst!" og "liksom!" ;o)

Skrevet

Overhørte en gang to-tre stykker på bussen snakke sammen og jeg er sannelig ikke sikker på hva de snakket om for det gikk stort sett på "ass", "seriøst!" og "liksom!" ;o)

- for ikke å snakke om "og så han bare, og så jeg bare, og da bare...lissom"

Persille1365381127
Skrevet

Kan jo forsåvidt også gjelde dersom samtaleparten sitter ved siden av henne! ;-)

*føler meg litt gammel når jeg sier dette, men er helt fornøyd med den 'konklusjonen'*

Ja, og det var derfor jeg lurte på om det spilte noen rolle om det var telefon eller "live" :)

Noen samtaler er irriterende uansett i hvilket form de forekommer! Og noen er liksom helt greie.

Jeg synes det handler mer om hvem som snakker, enn at noen snakker i det hele tatt...

Skrevet

Ja, og det var derfor jeg lurte på om det spilte noen rolle om det var telefon eller "live" :)

Noen samtaler er irriterende uansett i hvilket form de forekommer! Og noen er liksom helt greie.

Jeg synes det handler mer om hvem som snakker, enn at noen snakker i det hele tatt...

''Noen samtaler er irriterende uansett i hvilket form de forekommer! Og noen er liksom helt greie.''

Noen mennesker er også irriterende uansett i hvilket form de forekommer ;)

Skrevet

Det er klart at "hvem" + "hvordan" spiller en stor rolle. Men jeg synes likevel oftere at mobilsamtaler generelt er mer forstyrrende enn vanlige samtaler.

Persille1365381127
Skrevet

''Noen samtaler er irriterende uansett i hvilket form de forekommer! Og noen er liksom helt greie.''

''Noen mennesker er også irriterende uansett i hvilket form de forekommer ;)''

VELDIG godt poeng!! :)

Gjest bevare
Skrevet

''Noen mennesker er også irriterende uansett i hvilket form de forekommer ;)''

Så mennesker er irriterende uanstt hvilken atferd de har?

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg håper du mener dette ironisk?

Så lenge folk ikke snakker unaturlig høyt, så har jeg ingen motforestillinger mot at folk snakker med hverandre. Synes det er opp til folk selv å avgjøre hvorvidt de prater om noe som er "hemmelig" eller ikke. Men jeg har heller ikke noe mot at folk snakker i telefonen sålenge det ikke er ekstremt private temaer som blir drøftet.

Javisst mente jeg det ironisk.

Med mindre folk sitter og skriker, må de få lov til å snakke - enten det er med sidemannen eller i telefonen.

Mrs. Wallace
Skrevet

Går man på kafe så får man tåle at fiolk snakker med hverandre. Der kan vi velge å forlate lokalet. Det er verre på buss, tog osv der vi ikke kan stikke av......

Så du mener at vi ikke bør tåle at folk snakker sammen på bussen?

Skrevet

Selvsagt må folk få lov til å snakke sammen også på bussen, men det er ikke det samme som å si at grensen for hva som er god folkeskikk kan og bør trekkes likt for transportmidler kontra utesteder.

Skrevet

Jeg opplevde en gang at en eldre mann henvendte seg til meg på trikken og klaget over at alle ungene satt og snakket og bråkte. Det var helt normalt støynivå til å være på en trikk og ikke noe jeg festet med ved på noe vis. :o) Noen er bare mer lyd-sky enn andre.

Skrevet

*nei* det mener jeg ikke. Jeg aksepterer at folk snakker sammen på bussen. Men ikke alle samtaler er gode å høre på. På kafe kan man gå, men ikke fra bussen før man skal, helst. Det var liksom noen (du?) som sa det var ille å høre på prat på kafe, det var derfor jeg svarte som jeg gjorde. Drittprat er ufint spesielt når man mister matlysten :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...