Gå til innhold

Private samtaler offentlig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Javisst mente jeg det ironisk.

Med mindre folk sitter og skriker, må de få lov til å snakke - enten det er med sidemannen eller i telefonen.

*sukker lettet*

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• AneM1365380603

9

• Persille1365381127

7

• Mrs. Wallace

6

Gjest Kayia
Skrevet

Jeg irriterer meg sånn over folk som snakker i med hverandre på offentlige steder. Jeg VIL ikke høre disse samtalene om fremmede personers forhold, samliv, hva de har gjort idag, hva de skal gjøre i morgen, hva barna har gjort, oppussing etc etc. Hva er det som får folk til å føre lange og personlige samtaler med hverandre over kafebordet når det er mange mennesker rundt? Tror de at vi ikke forstår hva de snakker om siden de sitter ved siden av hverandre? Jg prøver ikke å lytte, men sitter jeg ved siden av noen på kafeen, har jeg ikke mye valg..

Jeg føler meg påtvunget andre folks privatliv! Noen eier jo ikke sperrer!

Hehe... ikke sant. Kan vi ikke alle bare ti stille?! :D

Seriøst tenker jeg som deg at folk selvfølgelig må få lov til å snakke i det offentlige rom, det skulle da bare mangle! Problemet er vel heller at (telefon)samtalen for mange kan ha en tendens til å gå over i roping? :)

Mrs. Wallace
Skrevet

Hehe... ikke sant. Kan vi ikke alle bare ti stille?! :D

Seriøst tenker jeg som deg at folk selvfølgelig må få lov til å snakke i det offentlige rom, det skulle da bare mangle! Problemet er vel heller at (telefon)samtalen for mange kan ha en tendens til å gå over i roping? :)

Ja, roping er selvsagt ikke noe særlig. Av og til har jeg hatt lyst til å prikke noen på skulderen og si at "med det volumet du holder, trenger du ikke telefon, vettu - du kan bare stikke hodet ut av vinduet, så hører sikkert den andre deg uansett". ;o)

Men telefonsamtaler med vanlig volum ser jeg overhodet ikke problemet med.

Mrs. Wallace
Skrevet

Selvsagt må folk få lov til å snakke sammen også på bussen, men det er ikke det samme som å si at grensen for hva som er god folkeskikk kan og bør trekkes likt for transportmidler kontra utesteder.

Det mener selvsagt ikke jeg heller. Jeg bare måtte kverulere litt. Noen ganger må man. ;o)

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg opplevde en gang at en eldre mann henvendte seg til meg på trikken og klaget over at alle ungene satt og snakket og bråkte. Det var helt normalt støynivå til å være på en trikk og ikke noe jeg festet med ved på noe vis. :o) Noen er bare mer lyd-sky enn andre.

Lydsky er et godt ord, gitt! :o)

Skrevet

Det mener selvsagt ikke jeg heller. Jeg bare måtte kverulere litt. Noen ganger må man. ;o)

:-)

Skrevet

Å sitte på Ullevål sykehus å høre en gammel dame få kreftdiagnosen sin på gangen overgår alt annet jeg har hørt i det offentlige rom! I tillegg fikk alle der med seg hva som skulle skje videre og ja..det meste.

Det irriterer meg at jeg ble så sjokkert at jeg ikke fikk sagt hva jeg mente om saken, men den er altfor drøy!

Skrevet

Jeg synes sånt kan være fryktelig underholdene på en ellers kjedelig busstur, men noe sier meg at flertallet har det som deg. I byen jeg bor i skal det settes i gang en "ikke snakk i telefonen på bussen-kampagne".

Gjest prust
Skrevet

Er enig med deg - MEN ungene mine rnger meg som regel når de kommer fra skolen, og da er ofte jeg på bussen - og da må rett og slett passasjerene tåle å høre at jeg snakker med dem i ett minutt eller to.

AneM1365380603
Skrevet

Er enig med deg - MEN ungene mine rnger meg som regel når de kommer fra skolen, og da er ofte jeg på bussen - og da må rett og slett passasjerene tåle å høre at jeg snakker med dem i ett minutt eller to.

Jeg synes beskjedsamtaler er noe helt annet enn bla bla bla med masse detaljer fra privatlivet.

Gjest prust
Skrevet

Jeg synes beskjedsamtaler er noe helt annet enn bla bla bla med masse detaljer fra privatlivet.

Enig i det.

Etter å ha brukt mobilen min i snøvær i vinter, er det blitt noe galt med lyden på den, så jeg må ha høyttaleren på for å kunne høre hva den andre sier.

Så når ungene ringer meg på bussen, hører mine medpassasjerer både meg og ungene......

Hva driver du med i kveld da? Vi har ei lita niese på overnatting, og hun har endelig sovnet - begge mine jenter sovnet først!

AneM1365380603
Skrevet

Enig i det.

Etter å ha brukt mobilen min i snøvær i vinter, er det blitt noe galt med lyden på den, så jeg må ha høyttaleren på for å kunne høre hva den andre sier.

Så når ungene ringer meg på bussen, hører mine medpassasjerer både meg og ungene......

Hva driver du med i kveld da? Vi har ei lita niese på overnatting, og hun har endelig sovnet - begge mine jenter sovnet først!

Så koselig med overnattingsgjest :o) Er hun på alder med jentene dine?

Vi har hatt en veldig fin dag. 5-åringen lærte å sykle uten støttehjul for noen dager siden, så vi har kjøpt en litt større sykkel til henne i dag. Hun er så stolt der hun racer rundt på den rosa sykkelen sin :)

Sånn utenom det er det plutselig begynt å myldre med småunger i nabolaget her, så de minste er med venner nesten hele tiden. Ei fra bhg ringte og ville komme på besøk, og hun var her til etter barne-tv. Jeg er utrolig glad for at barna mine har venner!

I kveld spiste vi reker og krabbe, noe vi ikke har hatt siden sist sommer. Det var kjempedeilig :) Jeg tok ett glass hvitvin til maten, men nå er jeg gått over til rødvin.

Hva gjør du i kveld da?

Gjest prust
Skrevet

Vi har hatt en veldig fin dag. 5-åringen lærte å sykle uten støttehjul for noen dager siden, så vi har kjøpt en litt større sykkel til henne i dag. Hun er så stolt der hun racer rundt på den rosa sykkelen sin :)

Sånn utenom det er det plutselig begynt å myldre med småunger i nabolaget her, så de minste er med venner nesten hele tiden. Ei fra bhg ringte og ville komme på besøk, og hun var her til etter barne-tv. Jeg er utrolig glad for at barna mine har venner!

I kveld spiste vi reker og krabbe, noe vi ikke har hatt siden sist sommer. Det var kjempedeilig :) Jeg tok ett glass hvitvin til maten, men nå er jeg gått over til rødvin.

Hva gjør du i kveld da?

Hun lille tuppa fyller 3 i september, og det er utrolig stas for mi minste med ei kusine som er litt mindre enn henne. De leker kjempefint sammen :-)

Vi var i Dyreparken i ettermiddag - jeg da med 4 barn - og det gikk veldig greit :-) Var sammen med ei venninne og hennes 3 yngste - og vi koste oss veldig.

Hjemme i 19 tida, laget taco, og eldtstemann tasset bort til kameraten i nabohuset for overnatting, mens jentene her lekte. De to minste syntes det var kjempestas å legge seg, men de holdt på i halvannen time før de slokna. Hun eldste fikk lov å bade i badekaret alene (stor sats - jeg pleier nemlig å rasjonalisere og putte alle tre oppi samtidig), og så leste jeg for henne og kilte henne på ryggen, så hun nesten malte som en katt.

Nå sitter jeg og min kjære med hver vår pc og et glass Campari+ Solo :-)

Så gøy når de lærer å sykle uten støttehjul! Jeg har lenge lovet hun minste mi at vi skal ta de av, men vi får liksom ikke tid. Kanskje vi kan gjøre det i morgen?

Skrevet

Hva gjør du i kveld da?

Akkurat det du og "prust" driver med no! he.he...

AneM1365380603
Skrevet

Akkurat det du og "prust" driver med no! he.he...

He he ;) Jeg var innom tanken selv da, men her er det frivillig å lese, i motsetning til på bussen der en ikke bare kan koble av hørselen. *Ro ro* ;)

Skrevet

Hvorfor er det verre enn om noen sitter ved siden av deg og snakker?

Det er vel ingen regel om at det skal være stillhet overalt i offentlige rom?

Helt enig med deg. Jeg synes det kan være litt irriterende når to andre mennesker har private samtaler på toget eller bussen, men forstår ikke at det skal så være så mye verre at noen har samtaler i mobilen- private samtaler hører jo ikke hjemme i det offentlige rom uansett, men de fleste mobilsamtaler foregår jo heller ikke slik.

Faktisk synes jeg det er veldig irriterende med mennesker som irriterer seg over at andre snakker i mobilen!

AneM1365380603
Skrevet

Hun lille tuppa fyller 3 i september, og det er utrolig stas for mi minste med ei kusine som er litt mindre enn henne. De leker kjempefint sammen :-)

Vi var i Dyreparken i ettermiddag - jeg da med 4 barn - og det gikk veldig greit :-) Var sammen med ei venninne og hennes 3 yngste - og vi koste oss veldig.

Hjemme i 19 tida, laget taco, og eldtstemann tasset bort til kameraten i nabohuset for overnatting, mens jentene her lekte. De to minste syntes det var kjempestas å legge seg, men de holdt på i halvannen time før de slokna. Hun eldste fikk lov å bade i badekaret alene (stor sats - jeg pleier nemlig å rasjonalisere og putte alle tre oppi samtidig), og så leste jeg for henne og kilte henne på ryggen, så hun nesten malte som en katt.

Nå sitter jeg og min kjære med hver vår pc og et glass Campari+ Solo :-)

Så gøy når de lærer å sykle uten støttehjul! Jeg har lenge lovet hun minste mi at vi skal ta de av, men vi får liksom ikke tid. Kanskje vi kan gjøre det i morgen?

Jeg tok fortsettelsen under meldinger ;)

Skrevet

He he ;) Jeg var innom tanken selv da, men her er det frivillig å lese, i motsetning til på bussen der en ikke bare kan koble av hørselen. *Ro ro* ;)

Frivillig og frivillig. Man er frivillig på dol, det er greit nok, men man vet ikke at det er privat småprat før man har åpnet innlegget og lest.

AneM1365380603
Skrevet

Frivillig og frivillig. Man er frivillig på dol, det er greit nok, men man vet ikke at det er privat småprat før man har åpnet innlegget og lest.

Da får jeg beklage om du opplevde det som støy!

AneM1365380603
Skrevet

''Man er frivillig på dol, det er greit nok, men man vet ikke at det er privat småprat før man har åpnet innlegget og lest.''

Uff, ikke meningen å virke så gretten i mitt forrige svar. Jeg skjønner hva du mener, men noen ganger sklir det bare ut :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...