Gå til innhold

Private samtaler offentlig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Man er frivillig på dol, det er greit nok, men man vet ikke at det er privat småprat før man har åpnet innlegget og lest.''

Uff, ikke meningen å virke så gretten i mitt forrige svar. Jeg skjønner hva du mener, men noen ganger sklir det bare ut :o)

:) Jeg irriterte meg overhodet ikke over privatsnakket deres, men Geir har jo et poeng. Det har hendt at jeg intetanende har klikket meg inn på innlegg jeg skulle ønske jeg aldri hadde lest. Too much information..8/

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• AneM1365380603

9

• Persille1365381127

7

• Mrs. Wallace

6

AneM1365380603
Skrevet

:) Jeg irriterte meg overhodet ikke over privatsnakket deres, men Geir har jo et poeng. Det har hendt at jeg intetanende har klikket meg inn på innlegg jeg skulle ønske jeg aldri hadde lest. Too much information..8/

Ja, han har et poeng, og vi klarte jo å småsnakke i en tråd som handler om private mobilsamtaler.... dette går jo på det samme.. *Blush*

Gjest prust
Skrevet

Ja, han har et poeng, og vi klarte jo å småsnakke i en tråd som handler om private mobilsamtaler.... dette går jo på det samme.. *Blush*

Uff, ja..... det var jo litt tramp i klaveret eller salaten da.

Det var forresten jeg som skled først ut, og dro meg meg deg i dragsuget!

Skrevet

Dere er jo egentlig på god tur igjen da:-)

AneM1365380603
Skrevet

Prust: Jeg er lett å dra med ;)

Skrevet

Å sitte på Ullevål sykehus å høre en gammel dame få kreftdiagnosen sin på gangen overgår alt annet jeg har hørt i det offentlige rom! I tillegg fikk alle der med seg hva som skulle skje videre og ja..det meste.

Det irriterer meg at jeg ble så sjokkert at jeg ikke fikk sagt hva jeg mente om saken, men den er altfor drøy!

Den der syns jeg du skulle meldt fra om til fylkeslegen faktisk. Det er brudd på taushetsplikten.

Skrevet

Jeg synes det er både underholdende og koselig, jeg. Og det irriterer meg ikke i det hele tatt. Jeg elsker å observere og lytte, enten jeg befinner meg på tog, buss, flyplass eller kafé. Det er berikende.

Skrevet

Men litt morsomt var det jo:)

Skrevet

Jeg synes det er både underholdende og koselig, jeg. Og det irriterer meg ikke i det hele tatt. Jeg elsker å observere og lytte, enten jeg befinner meg på tog, buss, flyplass eller kafé. Det er berikende.

Heipådeg:-) Artig å se deg:-)

Det du sier minner meg om noe en kursleder på et kurs jeg deltok på for ca 20 år siden sa, om at man kan lære mye av å lytte til andres samtaler i det offentlige rom.

Inspirert av dette fulgte jeg derfor med i samtalen til to personer på et regiontog i Noregs land. Men jeg var nok ikke så diskrét som jeg burde, for da de gikk av toget så den ene på meg og smilte og sa "takk for turen, da!"

Jeg ble litt flau*he he*

Skrevet

Heipådeg:-) Artig å se deg:-)

Det du sier minner meg om noe en kursleder på et kurs jeg deltok på for ca 20 år siden sa, om at man kan lære mye av å lytte til andres samtaler i det offentlige rom.

Inspirert av dette fulgte jeg derfor med i samtalen til to personer på et regiontog i Noregs land. Men jeg var nok ikke så diskrét som jeg burde, for da de gikk av toget så den ene på meg og smilte og sa "takk for turen, da!"

Jeg ble litt flau*he he*

Skjønner godt at du ble flau!

Jeg satt for øvrig bak et eldre ektepar på flytoget for en stund siden. De var helt tydelig hjemkommet fra ferie i Syden. Kvinnen ringte til barnebarnet ("hei, det er mormor") gratulerte med dagen og pludret i vei.

Avslutningsvis sa hun at "morfar ber meg hilse masse" - men han satt der taus hele tida, og jeg er 100 % sikker på at han verken dultet eller på noen måte ga uttrykk for at han hilste. Så jeg fikk lyst til å rope "objections!"

Skrevet

Skjønner godt at du ble flau!

Jeg satt for øvrig bak et eldre ektepar på flytoget for en stund siden. De var helt tydelig hjemkommet fra ferie i Syden. Kvinnen ringte til barnebarnet ("hei, det er mormor") gratulerte med dagen og pludret i vei.

Avslutningsvis sa hun at "morfar ber meg hilse masse" - men han satt der taus hele tida, og jeg er 100 % sikker på at han verken dultet eller på noen måte ga uttrykk for at han hilste. Så jeg fikk lyst til å rope "objections!"

*ha ha* Typisk mormødre!!

Gjest Kayia
Skrevet

Ja, roping er selvsagt ikke noe særlig. Av og til har jeg hatt lyst til å prikke noen på skulderen og si at "med det volumet du holder, trenger du ikke telefon, vettu - du kan bare stikke hodet ut av vinduet, så hører sikkert den andre deg uansett". ;o)

Men telefonsamtaler med vanlig volum ser jeg overhodet ikke problemet med.

''"med det volumet du holder, trenger du ikke telefon, vettu - du kan bare stikke hodet ut av vinduet, så hører sikkert den andre deg uansett". ;o)''

LOL:D

Oldefar til Poden beskriver sin første telefonsamtale - dette var rett rundt 2. vk noengang - på den måten. Han ringte noboen, og når de mistet linja fortsatte de samtalen gjennom vinduet! :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...