Gå til innhold

Fra tidsbegrenset uføre til uførepensjon...trist

Anbefalte innlegg

Gjest lurt å forsikre seg
Skrevet

Gikk ned 5000 i måneden....den svir....fra å ha basert utbetalingene på tidligere inntekt, ble det nå regnet ut etter opptjente pensjonspoeng. Og det var jo ikke så sprekt i en alder av 39 år.

Takk og lov for forsikringen.

Gjest Saigon
Skrevet

De som har mulighet til å tegne en uføre forsikring bør absolutt gjøre det. Verre for dem som aldri vil kunne få en uføre forsikring eller livs forsikring.

Skrevet

Oj sann, jeg visst ikke at det var så stor forskjell i utbetalingene.

Mannen (36) i huset her er tidsbegrenset ufør, vedtak for to år til nå. Vi håper jo selvfølgelig at han vil være "på beina" og arbeidsfør til da, men nå ser jeg at det kan blir veldig trangt økonomisk hvis han må over på varig ufør. Heldigvis har han uføreforsikring, og får utbetaling derfra. Hvis ikke, hadde vi nok ikke hatt huset enda....

Jaja, bare noen tanker.

Skrevet

De som har mulighet til å tegne en uføre forsikring bør absolutt gjøre det. Verre for dem som aldri vil kunne få en uføre forsikring eller livs forsikring.

Jeg har en psykisk sykdom.

Har gått igjennom alle ledd, sykemelding, rehabelitering, attføring.....tidsbegrenset uføre...og nå pensjonist...kjedelig.

Jeg er for psyk for arbeidslivet.

Har diagnosen bipolar lidelse, tidliger kalt manisk-depressiv lidelse.

Ser det har foregått en diskusjon over temaet i helgen.

Jeg vil annbefale alle som ennå har mulighet for det....for alt i verden....tegn en uføre forsikring!

Skrevet

Har gått igjennom alle ledd, sykemelding, rehabelitering, attføring.....tidsbegrenset uføre...og nå pensjonist...kjedelig.

Jeg vil annbefale alle som ennå har mulighet for det....for alt i verden....tegn en uføre forsikring!

Er forresten hovedinnleggeren i denne tråden..

Gjest ung ufør_25
Skrevet

mine leger mente at jeg faktisk vil få mer med varig trygd enn midl. Mer bostøtte f.eks.

er en ung ufør som ble syk før ungdomskole

tar de jeg stoler på feil??er det mer i å være midl,uten opptjente persjonspoeng?

Gjest imzedimze
Skrevet

fikk diagnosen bipolare lidelse i en alder av bare 20 år jeg, så noe uføreforsikring får jeg nok ikke. kjempebra at du fikk det i tide :)

Gjest mandolina
Skrevet

mine leger mente at jeg faktisk vil få mer med varig trygd enn midl. Mer bostøtte f.eks.

er en ung ufør som ble syk før ungdomskole

tar de jeg stoler på feil??er det mer i å være midl,uten opptjente persjonspoeng?

Har du ikke opptjent deg pensjonspoeng, så uførestønaden er beregnet etter ung ufør, blir det vel omtrent samme utbetaling enten det heter tidsbegrenst uføreytelse eller uførepensjon.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...