Gjest alibø Skrevet 20. juni 2008 Skrevet 20. juni 2008 Ovennevnte bildebehandlingsprogram synes meget anvendelig, men er det trygt å bruke? Det virker nesten skremmende at det øyeblikkelig finner alle bildene som ligger på harddisken. Overføres de kanskje automatisk til Google også? Jeg husker det var noe i avisene for litt siden om mailprogrammet deres, der de etter hva jeg forstod går noe langt i bruk av materiale, eller noe i den dur. Dette får en bjelle til å ringe hos meg, men jeg er kanskje overdrevent skeptisk? 0 Siter
birdie Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 Gmail-"problemet" er at de leser eposten din for så å sette opp tilpasset reklame i innboksen. Altså, det sitter ikke fysisk en person og leser gjennom eposten din, men en "bot" (et spesialdesinet program) skummer meldingene etter visse stikkord som så benyttes for å hente frem reklamene. Hvor skummelt dette er vet jeg nå ikke, men det er klart at det _kan_ misbrukes (jeg velger å stole på Google, tror heller det er en større trussel at en tredjepart/hacker klarer å sniffe passordet mitt). Picasa sender ingenting ut fra maskinen med mindre du setter det opp slik - du kan knytte deg opp mot et picasa-album på nett om du vil, og dermed legge ut bilder med et klikk eller to. 0 Siter
Gjest alibø Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Gmail-"problemet" er at de leser eposten din for så å sette opp tilpasset reklame i innboksen. Altså, det sitter ikke fysisk en person og leser gjennom eposten din, men en "bot" (et spesialdesinet program) skummer meldingene etter visse stikkord som så benyttes for å hente frem reklamene. Hvor skummelt dette er vet jeg nå ikke, men det er klart at det _kan_ misbrukes (jeg velger å stole på Google, tror heller det er en større trussel at en tredjepart/hacker klarer å sniffe passordet mitt). Picasa sender ingenting ut fra maskinen med mindre du setter det opp slik - du kan knytte deg opp mot et picasa-album på nett om du vil, og dermed legge ut bilder med et klikk eller to. Da tar jeg nok sjansen på å "godkjenne" Picasa. Takk for svaret! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.