Gå til innhold

Google Picasa

Anbefalte innlegg

Gjest alibø
Skrevet

Ovennevnte bildebehandlingsprogram synes meget anvendelig, men er det trygt å bruke? Det virker nesten skremmende at det øyeblikkelig finner alle bildene som ligger på harddisken. Overføres de kanskje automatisk til Google også? Jeg husker det var noe i avisene for litt siden om mailprogrammet deres, der de etter hva jeg forstod går noe langt i bruk av materiale, eller noe i den dur. Dette får en bjelle til å ringe hos meg, men jeg er kanskje overdrevent skeptisk?

Skrevet

Gmail-"problemet" er at de leser eposten din for så å sette opp tilpasset reklame i innboksen. Altså, det sitter ikke fysisk en person og leser gjennom eposten din, men en "bot" (et spesialdesinet program) skummer meldingene etter visse stikkord som så benyttes for å hente frem reklamene. Hvor skummelt dette er vet jeg nå ikke, men det er klart at det _kan_ misbrukes (jeg velger å stole på Google, tror heller det er en større trussel at en tredjepart/hacker klarer å sniffe passordet mitt).

Picasa sender ingenting ut fra maskinen med mindre du setter det opp slik - du kan knytte deg opp mot et picasa-album på nett om du vil, og dermed legge ut bilder med et klikk eller to.

Gjest alibø
Skrevet

Gmail-"problemet" er at de leser eposten din for så å sette opp tilpasset reklame i innboksen. Altså, det sitter ikke fysisk en person og leser gjennom eposten din, men en "bot" (et spesialdesinet program) skummer meldingene etter visse stikkord som så benyttes for å hente frem reklamene. Hvor skummelt dette er vet jeg nå ikke, men det er klart at det _kan_ misbrukes (jeg velger å stole på Google, tror heller det er en større trussel at en tredjepart/hacker klarer å sniffe passordet mitt).

Picasa sender ingenting ut fra maskinen med mindre du setter det opp slik - du kan knytte deg opp mot et picasa-album på nett om du vil, og dermed legge ut bilder med et klikk eller to.

Da tar jeg nok sjansen på å "godkjenne" Picasa. Takk for svaret!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...