Gjest hjelpmegdaaaaaaa Skrevet 20. juni 2008 Skrevet 20. juni 2008 Hei, krise i heimen. Tomt for brød og ingen som orker å gå i butikken i dag.... men jeg har kun mel og havregryn. tenkte å lage to brød, en loff og en med havre? Noen oppskrifter? 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 20. juni 2008 Skrevet 20. juni 2008 http://www.brodfakta.no/index.php?cat=3935a Hilsen 0 Siter
Gjest lykke til Skrevet 20. juni 2008 Skrevet 20. juni 2008 2.5 dl havregryn 7 dl hvetemel 3 ss margarin 5 dl vann 50 g tørrgjær 2 ss honning 2 ts salt Varm vannet og tilsett honning og margarin, la det smelte, og kjøl ned til fingerlunkent. Tilsett så gjæren og rør godt. Bland det våte i det tørre, elt godt i 10 min. for hånd. La heve under kjøkkenhåndkle i 20 min. Sett stekeovnen på 225 grader. Del deigen i to evner og form til brød, evnt ha i brødform. La etterheve i 40 min., pensles med vann eller melk og stekes i 40 min. i varm ovn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.