Gå til innhold

Er furumøbler helt ute i 2008.

Anbefalte innlegg

Gjest Lilje30
Skrevet

Jeg har en del furumøbler jeg vurderer å selge, men finner lite på nettsidene til diverse møbelforetninger.

Gjest vox populi
Skrevet

Man selger ikke furumøbler i 2008. Man brenner dem.

Gjest mora2
Skrevet

Jeg kan i hvertfall ikke fordra furumøbler...

Men mange som har det på hytten da :0)

Tror ikke det er det som selger mest...

Gjest mora2
Skrevet

*knise*

Gjest mandolina
Skrevet

Vi har furumøbler på kjøkkenet, og vi vurderer å beholde de til de blir moderne igjen.

Vi kjøpte mørkbeisede møbler til stuen da furumøbelsalget var på sitt høyeste, i dag er de akkurart passe moderne.

Moten på møbelfronten endres hele tiden, ellers kan møbelfabrikantene jo ikke selge nye møbler.

Hilsen

Gjest prøv finn.no
Skrevet

I de tradisjonelle kjedebutikkene (skeidar, bohus osv) er det nok helt ut, ja.

Det ble umoderne for 25 år siden, tenker jeg, og var populært i kjedebutikkene i ti - femten år etter dette (de henger gjerne etter). I det det er helt borte derfra, begynner ting ofte å komme tilbake i de virkelig trendy butikkene, men som oftest i en annen form, slik at det desverre ikke er slik at de som har alle furumøblene sine fra 1987 er moderne igjen..

men jeg har sett noe furu i designblader osv, men det er enklere / lettere møbler enn det var for 20 - 30 år siden, og ikke lakket.

Men leter du på Finn finner du nok endel furu til salgs. Hvis noen skal innrede en hytte i tradisjonell hyttestil, er sikkert furumøbler salgbart.

Gjest Lilje30
Skrevet

Ja, noe skal på dynga.

Gjest vox populi
Skrevet

Ja, noe skal på dynga.

Dynga? Det er fin ved, hvis du har ildsted. Sparer miljøet.

Skrevet

Hehehehe helt enig :) Men jeg har aldri likt furumøbler jeg da :)

Skrevet

Mal det hvitt og bytt knotter og sånn.

Du får nok solgt litt på finn.no, men sikkert ikke til en pris du blir spesielt fornøyd med. ;)

Skrevet

Selg det/gi det bort på finn eller lever det til loppemarked, Fretex, Estlandskomiteen eller lignende. Jeg er veldig for gjenbruk og det er alltid noen som trenger billige møbler.

Vi har et furuskap som vi beiset mørkt med Herdins beis. Ble stilig det. Ellers går det fint an å male det hvitt og skifte håndtak og knotter om du vil gå for en annen stil.

Skrevet

I de tradisjonelle kjedebutikkene (skeidar, bohus osv) er det nok helt ut, ja.

Det ble umoderne for 25 år siden, tenker jeg, og var populært i kjedebutikkene i ti - femten år etter dette (de henger gjerne etter). I det det er helt borte derfra, begynner ting ofte å komme tilbake i de virkelig trendy butikkene, men som oftest i en annen form, slik at det desverre ikke er slik at de som har alle furumøblene sine fra 1987 er moderne igjen..

men jeg har sett noe furu i designblader osv, men det er enklere / lettere møbler enn det var for 20 - 30 år siden, og ikke lakket.

Men leter du på Finn finner du nok endel furu til salgs. Hvis noen skal innrede en hytte i tradisjonell hyttestil, er sikkert furumøbler salgbart.

Møbelbutikkene var da fyllt opp med furumøbler på 80- og 90-tallet, så 25 år siden er det nok ikke.

Skrevet

Tror mange kan bli fine med maling. Male de lyse. Ellers får du bare se på finn. Ser at noen annonserer med "møbler til hytta".

Skrevet

Vi har en del furu ennå og såvidt jeg vet skal ikke kjæresten skifte ut noe. Synes det er helt greit ikke å bytte ut i tide og utide i disse bruk-og-kast-tider egentlig.

Men selv skal jeg nå foreta en liten ommøblering på stua, kjøpe ny tv-benk og hive ut (selge råbillig eller gi bort på finn.no) et vitrineskap i syrelutet furu. Men har en 80-90-talls spisestue i furu da og den får stå, kjøper ikke nytt spisebord så lenge ungene bruker det til alt mulig. :o)

mariaflyfly
Skrevet

Ja, det er ut og har vært det en stund. ;)

Men en del av det kan faktisk bli ganske fint hvis du maler det hvitt.

Skrevet

Synes det er ute ja, mest fordi jeg er vokst opp med furu på alle vegger, både hjemme og på hytta. Har ikke noe igjen her hjemme lenger. Etter 20 år med den samme stilen, så forandrer man gjerne litt. Men det er jo helt sikkert noen som vil kjøpe det for en billig penge, enten til ei hytte eller en hybel. Så legg det ut på finn.

Skrevet

Ja det er helt ute nå, i år skal det være respatex!

Gjest det var det det stod
Skrevet

Møbelbutikkene var da fyllt opp med furumøbler på 80- og 90-tallet, så 25 år siden er det nok ikke.

Men det er jo nettopp det det stod i innlegget:

"Det ble umoderne for 25 år siden, tenker jeg, og var populært i kjedebutikkene i ti - femten år etter dette (de henger gjerne etter). "

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...