Gjest Lilje30 Skrevet 20. juni 2008 Skrevet 20. juni 2008 Jeg har en del furumøbler jeg vurderer å selge, men finner lite på nettsidene til diverse møbelforetninger. 0 Siter
Gjest vox populi Skrevet 20. juni 2008 Skrevet 20. juni 2008 Man selger ikke furumøbler i 2008. Man brenner dem. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 20. juni 2008 Skrevet 20. juni 2008 Jeg kan i hvertfall ikke fordra furumøbler... Men mange som har det på hytten da :0) Tror ikke det er det som selger mest... 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 20. juni 2008 Skrevet 20. juni 2008 Man selger ikke furumøbler i 2008. Man brenner dem. *knise* 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 20. juni 2008 Skrevet 20. juni 2008 Vi har furumøbler på kjøkkenet, og vi vurderer å beholde de til de blir moderne igjen. Vi kjøpte mørkbeisede møbler til stuen da furumøbelsalget var på sitt høyeste, i dag er de akkurart passe moderne. Moten på møbelfronten endres hele tiden, ellers kan møbelfabrikantene jo ikke selge nye møbler. Hilsen 0 Siter
Gjest prøv finn.no Skrevet 20. juni 2008 Skrevet 20. juni 2008 I de tradisjonelle kjedebutikkene (skeidar, bohus osv) er det nok helt ut, ja. Det ble umoderne for 25 år siden, tenker jeg, og var populært i kjedebutikkene i ti - femten år etter dette (de henger gjerne etter). I det det er helt borte derfra, begynner ting ofte å komme tilbake i de virkelig trendy butikkene, men som oftest i en annen form, slik at det desverre ikke er slik at de som har alle furumøblene sine fra 1987 er moderne igjen.. men jeg har sett noe furu i designblader osv, men det er enklere / lettere møbler enn det var for 20 - 30 år siden, og ikke lakket. Men leter du på Finn finner du nok endel furu til salgs. Hvis noen skal innrede en hytte i tradisjonell hyttestil, er sikkert furumøbler salgbart. 0 Siter
Gjest Lilje30 Skrevet 20. juni 2008 Skrevet 20. juni 2008 Man selger ikke furumøbler i 2008. Man brenner dem. Ja, noe skal på dynga. 0 Siter
Gjest vox populi Skrevet 20. juni 2008 Skrevet 20. juni 2008 Ja, noe skal på dynga. Dynga? Det er fin ved, hvis du har ildsted. Sparer miljøet. 0 Siter
Soulshine Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 Man selger ikke furumøbler i 2008. Man brenner dem. Hehehehe helt enig Men jeg har aldri likt furumøbler jeg da 0 Siter
Åsemor Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 Mal det hvitt og bytt knotter og sånn. Du får nok solgt litt på finn.no, men sikkert ikke til en pris du blir spesielt fornøyd med. 0 Siter
soleil Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 Selg det/gi det bort på finn eller lever det til loppemarked, Fretex, Estlandskomiteen eller lignende. Jeg er veldig for gjenbruk og det er alltid noen som trenger billige møbler. Vi har et furuskap som vi beiset mørkt med Herdins beis. Ble stilig det. Ellers går det fint an å male det hvitt og skifte håndtak og knotter om du vil gå for en annen stil. 0 Siter
Sofline Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 I de tradisjonelle kjedebutikkene (skeidar, bohus osv) er det nok helt ut, ja. Det ble umoderne for 25 år siden, tenker jeg, og var populært i kjedebutikkene i ti - femten år etter dette (de henger gjerne etter). I det det er helt borte derfra, begynner ting ofte å komme tilbake i de virkelig trendy butikkene, men som oftest i en annen form, slik at det desverre ikke er slik at de som har alle furumøblene sine fra 1987 er moderne igjen.. men jeg har sett noe furu i designblader osv, men det er enklere / lettere møbler enn det var for 20 - 30 år siden, og ikke lakket. Men leter du på Finn finner du nok endel furu til salgs. Hvis noen skal innrede en hytte i tradisjonell hyttestil, er sikkert furumøbler salgbart. Møbelbutikkene var da fyllt opp med furumøbler på 80- og 90-tallet, så 25 år siden er det nok ikke. 0 Siter
Elis31 Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 Tror mange kan bli fine med maling. Male de lyse. Ellers får du bare se på finn. Ser at noen annonserer med "møbler til hytta". 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 Vi har en del furu ennå og såvidt jeg vet skal ikke kjæresten skifte ut noe. Synes det er helt greit ikke å bytte ut i tide og utide i disse bruk-og-kast-tider egentlig. Men selv skal jeg nå foreta en liten ommøblering på stua, kjøpe ny tv-benk og hive ut (selge råbillig eller gi bort på finn.no) et vitrineskap i syrelutet furu. Men har en 80-90-talls spisestue i furu da og den får stå, kjøper ikke nytt spisebord så lenge ungene bruker det til alt mulig. ) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 Ja, det er ut og har vært det en stund. Men en del av det kan faktisk bli ganske fint hvis du maler det hvitt. 0 Siter
Tralla Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 Synes det er ute ja, mest fordi jeg er vokst opp med furu på alle vegger, både hjemme og på hytta. Har ikke noe igjen her hjemme lenger. Etter 20 år med den samme stilen, så forandrer man gjerne litt. Men det er jo helt sikkert noen som vil kjøpe det for en billig penge, enten til ei hytte eller en hybel. Så legg det ut på finn. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 21. juni 2008 Skrevet 21. juni 2008 Ja det er helt ute nå, i år skal det være respatex! 0 Siter
Gjest det var det det stod Skrevet 22. juni 2008 Skrevet 22. juni 2008 Møbelbutikkene var da fyllt opp med furumøbler på 80- og 90-tallet, så 25 år siden er det nok ikke. Men det er jo nettopp det det stod i innlegget: "Det ble umoderne for 25 år siden, tenker jeg, og var populært i kjedebutikkene i ti - femten år etter dette (de henger gjerne etter). " 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.