Gå til innhold

Er du en motefreak?

Gjest Ja til alle slags klær, og furumøbler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her på DOL så kommer ofte spørsmålet "er dette helt av mote" opp. Være seg det gjelder klær, møbler eller annet.

Jeg stopper ikke å forundre meg over hva som egentlig kan være, eller ikke være da, på mote.

Selv så har jeg null greie på hva som liksom skal være mote eller ei. Jeg bruker det tøyet jeg trives med, jeg har de møblene jeg liker osv.

Men jeg føler meg som en eveneik innimellom bare av å lese her.

Så, er du "unik" som meg, eller er du en skikkelig motefreak?

AneM1365380603
Skrevet

Jeg lar meg påvirke :o)

*Glede seg til å få ut kappegardinene og furumøbler*

Gjest Lilje30
Skrevet

Nei, jeg bryr meg ikke om mote ang. klær eller møbler. Neste gang jeg skal ha møbler, blir det laminat fra ikea. Grunnen til at jeg spurte om furumøbler er helt ute, var at jeg er på flyttefot og vil selge unna møbler. Jeg synest møblene er fine og blir lei meg om jeg må selge de for slikk og ingenting, men men.

Gjest mandolina
Skrevet

Nei, jeg er ikke motefreak, jeg skulle ønske at klær og sko ikke ble slitt, slik at jeg ikke ville trenge å kjøpe nytt.

Møblene kjøpte vi da vi nettopp hadde giftet oss og da vi flyttet inn i huset for 27 år siden, de fleste har vi ennå, dvs vi har supplert litt, for noe er blitt ødelagt.

Dvs vi har måttet bytte vaskemaskin og oppvaskemaskin samt komfyr et par ganger.

Jeg må sies å være antimotefreak.

Hilsen

Jeg liker ikke å gå i butikker.

Gjest selvsagt helt individualistisk
Skrevet

Med mindre man har veldig mye penger, så er man jo til en viss grad prisgitt svingningene i mote. Selv om du elsker lange mamelukkunderbukser, skal du ha en fem-pk med nytt undertøy til en rimelig penge, så må du kjøpe det som er innefor motebildet i 2007.

Selvsagt kan man lete opp små og store funn på bruktmarkeder osv, men da er man ikke akkurat mindre oppatt av design, mote osv enn de fleste

Så selv om det er mange som går rundt og sier de ikke bryr seg om mote eller bruker mye tid på å tenke ut hva en vil ha på seg / rundt seg, så er vi prisgitt moten de fleste av oss.

Vi du ha ny bokhylle, og går på Skeidar eller Bohus eller Ikea for å kjøpe den, så får du det som de fleste mener er moderne.

Jeg ønsker å tro jeg har min egen stil, og at jeg ikke følger strømmen / moten slavisk, men er nok mer styrt av alle de inntrykkene jeg får, enn jeg liker .

Skrevet

Med mindre man har veldig mye penger, så er man jo til en viss grad prisgitt svingningene i mote. Selv om du elsker lange mamelukkunderbukser, skal du ha en fem-pk med nytt undertøy til en rimelig penge, så må du kjøpe det som er innefor motebildet i 2007.

Selvsagt kan man lete opp små og store funn på bruktmarkeder osv, men da er man ikke akkurat mindre oppatt av design, mote osv enn de fleste

Så selv om det er mange som går rundt og sier de ikke bryr seg om mote eller bruker mye tid på å tenke ut hva en vil ha på seg / rundt seg, så er vi prisgitt moten de fleste av oss.

Vi du ha ny bokhylle, og går på Skeidar eller Bohus eller Ikea for å kjøpe den, så får du det som de fleste mener er moderne.

Jeg ønsker å tro jeg har min egen stil, og at jeg ikke følger strømmen / moten slavisk, men er nok mer styrt av alle de inntrykkene jeg får, enn jeg liker .

Mange gode poenger her:-)

Det er nesten umulig å ikke bli påvirket av andre. Vi var f eks hjemme hos noen for mange, mange år siden og så at de hadde et kuskinn på gulvet. Noe så originalt!!

Men dette var selvsagt ikke å finne i butikkene. Vi kontaktet et slakteri, og fikk ordnet med et skinn som ble sendt til preparering. Det tok et halvt år å få kuskinnet hjem.

Noen år senere kunne man finne dyre kuskinn i de mest ekslkusive interiørforretningene, og nå koster de en slikk og ingenting i kjedevarehusene.

Litt kjipt for oss som syntes vi var spesielle, men vi hadde jo heller ikke sugd ideen om kuskinn fra eget bryst, og det hadde neppe vår inspirasjonskilde heller;-)

Gjest mora2
Skrevet

*Kremt*

Tør påstå jeg er unik.. ;0)

Jeg kjøper det jeg liker, noen ganger på loppemarked, andre ganger moderene butikker.

Klesmoten nå er jo grusom, uformelige store topper...

Så det treffer dere ikke meg i ;0)

Ser ikke vitsen i å være som alle andre...

Skrevet

Nei, jeg bryr meg ikke om mote ang. klær eller møbler. Neste gang jeg skal ha møbler, blir det laminat fra ikea. Grunnen til at jeg spurte om furumøbler er helt ute, var at jeg er på flyttefot og vil selge unna møbler. Jeg synest møblene er fine og blir lei meg om jeg må selge de for slikk og ingenting, men men.

Jeg elsker furumøbler, så jeg kunne nok ha kjøpt av deg. Sett dem inn på "finn".no så ses vi kanskje ;)

Jeg har dessuten en stor drøm, det er å møblere et helt rom med furumøbler, og så skal jeg dekorere dem med håndtverket mitt.

Tror det hadde blitt sååååå stilig :D

Skrevet

Tja. Ofte sett i T-skjorte og jeans (det er sikkert sånn halvmoderne det meste av tida?) har furu veggseksjon, TV-bord og bokhyller (gidder ikke skifte dem ut) og ante ikke at gardinkappene (som jeg kjøpte for 9 år siden) var totalt, håpløst kjempe-ut før jeg leste det her på DOL.

Skrevet

Tja. Ofte sett i T-skjorte og jeans (det er sikkert sånn halvmoderne det meste av tida?) har furu veggseksjon, TV-bord og bokhyller (gidder ikke skifte dem ut) og ante ikke at gardinkappene (som jeg kjøpte for 9 år siden) var totalt, håpløst kjempe-ut før jeg leste det her på DOL.

"ante ikke at gardinkappene (som jeg kjøpte for 9 år siden) var totalt, håpløst kjempe-ut før jeg leste det her på DOL."

*ler godt* akkurat dette jeg snakket om :D

Skrevet

Nei, jeg mener jeg ikke er det, men jeg blir påvirket. Det viktigste er at jeg trives med det jeg har rundt meg. Gjør jeg det kan jeg ha møbler lenge, selv om det ikke er tipp-topp moderne.

Furu er jeg lei av, men det tok lang tid før jeg ble kvitt all furuen. Noe av det er foresten malt.

Skrevet

Jeg anser ikke meg selv som motefreak, verken når det gjelder klær meller innredning, men som sagt - påvirket blir vi alle i større eller mindre grad.

Men det jeg synes er viktig for meg når det gjelder innredning, er at jeg/vi prøver å velge ting vi håper og tror kan være nokså tidløse. Derfor hadde vi aldri et lass med furumøbler da det var in, og i dag har vi ikke det som er hypermoderne og som derfor blir like fort ut som det er in.

Hovedgrunnen til at vi ikke har helt de samme møblene nå som da (dvs når furumøbler var hot), er først og fremst at møblene fra dengang da ble helt utslitt (mye arvede møbler) og dernest at vi i mellomtiden har kjøpt større hus slik at vi rett og slett måtte kjøpe _flere_ møbler.

Jeg synes det har en verdi i seg selv å ikke bytte ut innredning for ofte, ikke minst av miljømessige hensyn.

Skrevet

Jeg er ingen motefreak - men jeg synes fornyelse er artig både når det gjelder klær og interiør. Så jeg er vel en av de som fornyer både meg selv og det rundt meg i tide og utide - men defintivt med ting jeg liker. Og er det kjøpt i 2008 - så er det jo automatisk moderne.

Du finner ikke meg på auksjoner, Fretex og tilsvarende steder. Jeg er lite gjenbruk for og si det sånn.

Hadde jeg bodd i et stort hus hadde det nok vært annerledes, da ville jeg gjerne hatt et par nostalgiske rom. Men i en leilighet på 80 kvm synes jeg nytt og gammelt fort blir kaos. Og det blir jeg urolig av :)

Gjest ikke motefrik
Skrevet

Hos oss er det furutak og dører og vinduer fortsatt. Møbler i skinn kombinert med furumøbler i sort og trehvit. Kjempefint synes jeg.

Mange fine møbler nå for tiden selvsagt, men også mye stygt og rart. jeg har min egen smak og følger den nå mer enn noensinne uten å måtte ha det nyeste.

Digger å blande nytt og gammelt. elsker å ha mye bilder på veggen av familien og det er faktisk veldig koselig hos meg. Det er det ikke alltid jeg kan si hos folk som har det nyeste og hotteste av alt og minimalistisk stil. Flott ja, men ikke det koselig krypind redet som man digger når det blåser og uler som verst ute på vinterhalvåret.

Klær kjøpes jo hele tiden, dermed må man jo kjøpe den nyeste moten. Liker ikke gjenbruk i klær, der må jeg ha nytt. men også her kjøper jeg klassiske klær som kan brukes året etter uten noe problem.

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg er ingen motefreak, men jeg kan jo ikke si annet enn at jeg blir påvirket, det blir alle, enten bevisst eller ubevisst. Jeg har veldig sterke meninger om hva _jeg_ synes er pent, men jeg synes det er respektløst å rakke ned på andres meninger. Det er veldig in å synes furumøbler er det styggeste. Men hvem kan si at de har GOD smak? Hvem bestemmer hva som er pent og hva som ikke? Det er da helt individuelt. Synes det hadde vært kjedelig om alle hjem var helt like.

Skrevet

Ikke motefreak, men liker ikke å være helt fullstendig bortreist heller.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg er ingen motefreak. Går aldri med klær jeg ikke liker fordi det er mote. Kjøper det jeg synes er fint, og behagelig å bruke. Og kan godt bruke det selv om det har gått av moten. Men går sjelden med klær som er heeeelt ut da, rett og slett fordi jeg ikke syns det er fint selv. Jeg syns det er mye fint på mote nå :o)

Hjemme her har vi litt furumøbler, furukarmer osv. Bytter det ikke ut bare fordi det er furu nå. Men kommer nok til å gjøre det når vi kjøper nytt hus, fordi det da vil passe bedre med andre typer møbler som vi syns er fine.

Skrevet

Jeg følger ikke slavisk moten og har ikke mye peiling på hva som er moderne, men når man for eksempel kjøper nye klær blir det jo i hvert fall til dels moderne, for det er jo det som er moderne som er å få kjøpt. Det jeg vet om moter er det jeg ser rundt meg (for eksempel har jeg ikke unngått å få med meg det er moderne med nøytrale farger på veggene i stedet for de fargesprakende rommene som var vanlige på 90-tallet), men jeg følger ikke bevisst med.

Skrevet

Jeg bryr meg lite om hva som er mote og ikke. Jeg kjøper de klær og møbler o.l. jeg liker.

Men blir jo likevel påvirket av moten i den grad at jeg kan se reklamer av antrekk jeg synes er fine og kjøper dem (men det er likevel fordi jeg liker det, ikke _fordi_ det er mote). Og det er de klærne som er på mote som er i salg i butikkene.

Men jeg bruker klær jeg kjøpte for fire år siden også, hvis jeg fortsatt liker dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...