Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tore Dahl

Hei Thor Øistein! mitt spørsmål gjelder ankel/leddbånd/legg. jeg har fått en diagnose av min lege på betente leddbånd fra ankelen. og går på noe betennelses dempende medisin. Men av og til så får jeg en svie i leggen i begge bein og dette gjelder på hardt underlag. det svir gjerne i og rundt ankel, 10-15 cm oppe i leggen og rett under kneet. er nå satt på 2 mnder hvile, men lurte på hva du kunne tenkt deg at der var ? og om jeg bør skaffe meg en henvisning inn på ett sykehus? Ha en fin sommer ! Tore

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Jeg tror helt klart at dette bør undersøkes av spesialist i fysikalsk medisin eller ortopedi. Du har problemer med begge bena og umiddelbart får man mistanke til noe gale vinkler i anklene som igjen fører til overbelastning av ankel-leddbånd og leggmusklene. Inntil du kommer videre med legehjelp er det viktig at du intensiverer alternativ trening. All aktivitet som ikke provoserer bena er bra for deg. Selv om det tar lang tid før bena blir gode, er det utrolig hvor bra man kan vedlikeholde grunnformen ved annen treningen.

Lykke til !!

Jeg tror helt klart at dette bør undersøkes av spesialist i fysikalsk medisin eller ortopedi. Du har problemer med begge bena og umiddelbart får man mistanke til noe gale vinkler i anklene som igjen fører til overbelastning av ankel-leddbånd og leggmusklene. Inntil du kommer videre med legehjelp er det viktig at du intensiverer alternativ trening. All aktivitet som ikke provoserer bena er bra for deg. Selv om det tar lang tid før bena blir gode, er det utrolig hvor bra man kan vedlikeholde grunnformen ved annen treningen.

Lykke til !!

Takk for svaret Thor

Nå lurer jeg bare på hvordan jeg skal gå frem ovenfor legen min for å eventuelt få en henvisning videre,

hun har liksom bare foreskrevet meg 2 måneders hvile

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...