Gå til innhold

nettbank og delt økonomi

Anbefalte innlegg

Gjest midia
Skrevet

Nå er jeg så irritert, skal betale en haug med regninger og kommer ikke inn å får opp efakturaene som er kommet på sambo sin konto :(

Samtidig så har banken prestert å ikke gjøre lånet vårt tilgjengelig for meg, når det er jeg som har mest behov for å få tilgang til lånekontoen (bygger hus) :(

Sitter her med regninger på 150 tusen som jeg ikke rekker å betale før forfall hvis sambo må komme hjem å gjøre det selv.

Han har ikke mulighet for å ordne med regninger på jobb (jeg er gressenke ja)

Hva i all verden skal jeg gjøre nå da?

Jeg har jo ikke 150 tusen på min brukskonto selv om det både er feriepenger og skattepenger denne måned!

Jeg har tilgang til hans konto, men får likevel ikke opp efakturaene hans, å det irriterer meg grønn!!

Flere som plages etter at man må bruke kortet og kodeboks for å gjøre ting på nettbanken?

AneM1365380603
Skrevet

Kan du logge deg inn med hans brukernavn?

Gjest midia
Skrevet

Kan du logge deg inn med hans brukernavn?

Nei da må jeg ha visakortet hans i kodeboksen for å få ut en kode:(

Jeg har brukernavnet og passordet hans ja, men det er ingen vits i det lengre.

AneM1365380603
Skrevet

Nei da må jeg ha visakortet hans i kodeboksen for å få ut en kode:(

Jeg har brukernavnet og passordet hans ja, men det er ingen vits i det lengre.

Så du har kodeboksen og han har visakortet? Kjedelig da! Vi har det sånn som dere, men jeg har aldri opplevd det du nevner, i og med at han ikke har e-faktura på noe. Det er jeg som betaler regninger her også.

Skrevet

Synes det er utrolig tungvindt at en både må ha visa'n og kode-dingsen for å logge på nettbanken. Ennå en grunn til at jeg beholder skandiabanken som dagligbanken min, overfører bare penger til huslånet i den "vanlige" banken hver mnd. Sjelden jeg trenger inn å sjekke den noe mer.

Gjest Tiona
Skrevet

Hei!

Hadde samme problemet som deg.Jeg fikk et kort i banken som kun kan brukes i kodeboksen,så hør med banken din om det er mulig(jeg bruker sparebank1)

Gjest midia
Skrevet

Så du har kodeboksen og han har visakortet? Kjedelig da! Vi har det sånn som dere, men jeg har aldri opplevd det du nevner, i og med at han ikke har e-faktura på noe. Det er jeg som betaler regninger her også.

Ja begge kodeboksene er hjemme, det kommer på samme hvilken boks en bruker, men jeg må ha hans kort for å få riktig kode til hans nettbank innlogging. Dette er veldig dumt når han er borte i jobb så lenge at regninger rekker å forfalle.

Gjest midia
Skrevet

Synes det er utrolig tungvindt at en både må ha visa'n og kode-dingsen for å logge på nettbanken. Ennå en grunn til at jeg beholder skandiabanken som dagligbanken min, overfører bare penger til huslånet i den "vanlige" banken hver mnd. Sjelden jeg trenger inn å sjekke den noe mer.

Jeg skal betale regninger fra huslåns konto som vi har fått opprettet nå i byggefasen. å når det er bare han som har den konto'n på sin nettbank og det er jeg som skal betale så blir det vanskelig.

Skjønner ikke hvorfor de har gitt bare han tilgang når begge to står som lånetakere på det lånet?

Gjest midia
Skrevet

Hei!

Hadde samme problemet som deg.Jeg fikk et kort i banken som kun kan brukes i kodeboksen,så hør med banken din om det er mulig(jeg bruker sparebank1)

Bruker samme bank så det skal jeg høre om.

Takk for tips!

Skrevet

Jeg skal betale regninger fra huslåns konto som vi har fått opprettet nå i byggefasen. å når det er bare han som har den konto'n på sin nettbank og det er jeg som skal betale så blir det vanskelig.

Skjønner ikke hvorfor de har gitt bare han tilgang når begge to står som lånetakere på det lånet?

Uff, ja da blir det verre.

Mener jeg har hørt noe om at det kan være bare en person som har tilgang til konto, selv om det er to som deler lån. Husker det var slik da vi hadde felles lån også. Men de må jo kunne hjelpe deg i banken da vel? Får håpe du får ordnet det.

Gjest mandolina
Skrevet

Spør da i banken, du kan vel få tilgang du også. Det burde ikke være noe problem, at begge har tilgang til kontiene.

Evt. ta det over telefonen, de opplysningene som mannen din sitter med og som du trenger.

Hilsen

Gjest midia
Skrevet

Spør da i banken, du kan vel få tilgang du også. Det burde ikke være noe problem, at begge har tilgang til kontiene.

Evt. ta det over telefonen, de opplysningene som mannen din sitter med og som du trenger.

Hilsen

Hva mener du tro? at jeg skal innhente opplysninger fra min sambo?

Jeg har alle opplysninger han kan gi, men når han ikke har en kodeboks med seg som han kan sette visakortet sitt i for å få ut en kode, så er vi like langt.

Gjest mandolina
Skrevet

Hva mener du tro? at jeg skal innhente opplysninger fra min sambo?

Jeg har alle opplysninger han kan gi, men når han ikke har en kodeboks med seg som han kan sette visakortet sitt i for å få ut en kode, så er vi like langt.

ÅH, noe så tungvindt har jeg ikke hørt om før.

Han kan jo ta med seg kodeboksen, og gi deg opplysningene over telefon.

Hilsen

Gjest midia
Skrevet

ÅH, noe så tungvindt har jeg ikke hørt om før.

Han kan jo ta med seg kodeboksen, og gi deg opplysningene over telefon.

Hilsen

Ja han kan gjøre det. men denne gangen glemte han den hjemme og vi har svære regninger som forfaller før han kommer hjem å da kommer irritasjonen over at systemet til banken har blitt så tungvindt.

Vi bygger hus og får regninger på hundretusener i disse tider og jeg har lyst til å få de vekk fortest mulig:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...