Gå til innhold

Jeg har gjort noe grusomt

Anbefalte innlegg

Skrevet

At du slipper hunden løs på en avgrensen område som en fotballbane, er en helt annen sak enn å bevisst slippe den løs etter en andemor med unger.

Hvis du har så dårlig samvittighet som du (prøver) å vise i hovedinnlegget, så er det merkelig at du føler deg nødt til å forsvare deg her...

Jeg vet ikke om jeg forsvarer meg. Mente bare å si hva jeg synes er ok, og hva jeg har gjort som er feil.

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Carwing

23

• Bookworm

8

• Rith

5

• BMS!

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Sånn jeg forstår det av innlegget ditt så har ikke hunden vært borti andungen? Den ble bare redd?

Min kjære har god greie på disse dyrene og sier at andungen sannsynligvis dukket opp på et annet sted uten at du så det. Den vil der holde seg i ro til faren er borte, så vil den begynne å skrike iherdig etter moren.

Så da håper jeg samvittigheten din letter noe. :)

Det var godt å høre! Endene skal jo være utrystet for å tåle å komme bort fra hverandre håpet jeg.

Skrevet

Synes du altså det er artig at hunden din skremmer fuglene så de må stikke av? Og du lar den gjøre det selv når fuglene har unger!? Herregud.

Ja, det stemmer. Uten å tenke meg om lot jeg den løpe mot en mor med barn. Forkastelig.

Skrevet

Godt og se at du i hvertfall har lært av dette - det er båndtvang nå!

Det er så utrolig mange uansvarlige hundeeiere at jeg blir helt dårlig. Alle hundeeiere synes og tro at alle elsker bikkja mi og den må jo få løpe litt fritt! Selv er jeg livredd hunder og de løper meg i møte på hver j' joggetur jeg tar.

Forhåpentlig finner mamman igjen andungen sin - men det er lite du kan gjøre nå - bortsett fra og holde bikkja di i bånd heretter. Det er ikke bare andunger den kan finne på og angripe, selv om du tror den er verdens snilleste.

Jeg har ikke verdens snilleste hund. Og jeg vet godt at ikke alle liker hunden min. Jeg er selv redd hunder som jeg ikke kjenner.

Skrevet

Ja jeg forstår deg. Dette er langt verre enn å skyte ender. Jeg tror andemor må prioritere å ta seg av de andre andungene. Den skadede drukner sikkert i løpet av natten.

Men gjort er gjort og spist er spist.

Forsøk å tenke på noe hyggelig. Forestående sommerferie, dalende jordbærpriser og badetempraturer som slår alle rekorder.

Sender deg i alle fall en liten godnattahilsen fra

Vil bare presisere at andungen ikke var skadet fysisk, men godt skremt.

Gjest EnSomHarPrøvd
Skrevet

At du slipper hunden løs på en avgrensen område som en fotballbane, er en helt annen sak enn å bevisst slippe den løs etter en andemor med unger.

Hvis du har så dårlig samvittighet som du (prøver) å vise i hovedinnlegget, så er det merkelig at du føler deg nødt til å forsvare deg her...

det siste der syns jeg var en unødvendig kommentar... syns nå jeg da...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja, det stemmer. Uten å tenke meg om lot jeg den løpe mot en mor med barn. Forkastelig.

''Ja, det stemmer. Uten å tenke meg om lot jeg den løpe mot en mor med barn. Forkastelig.''

Det er fint at du selv ser det du har gjort er forkastelig. Og ikke bare denne ene gangen. Man lar ikke hunder springe løse etter andre dyr enten hunden greier fange dem eller ikke.

Skrevet

Jeg har vært på dol en stund, og vet at det er varierte svar man får. Jeg forventet å få "herregud så jævlig du er" svar, og tåler det fint. Jeg kunne skrevet en mindre ærlig versjon av hva som skjedde og antagelig fått gode svar.

Det viktigste for meg var å få vite hvordan det sannsynligvis kommer til å gå med andungen som kom bort fra mor og søsken. Og det har jeg fått svar på fra noen. Andre har kommet med bemerkninger som ikke handler om spørsmålet mitt, men om min adferd. Noen har til og med kommet med trøstende ord. Det er fint.

Gjest krakradada
Skrevet

Jeg har ikke verdens snilleste hund. Og jeg vet godt at ikke alle liker hunden min. Jeg er selv redd hunder som jeg ikke kjenner.

Hvorfor har du ikke bikkja di i bånd da?

Skrevet

det siste der syns jeg var en unødvendig kommentar... syns nå jeg da...

Du synes det ja? Det har du all rett til å synes, men jeg synes nå det er merkelig likevel jeg da...

Skrevet

''Ja, det stemmer. Uten å tenke meg om lot jeg den løpe mot en mor med barn. Forkastelig.''

Det er fint at du selv ser det du har gjort er forkastelig. Og ikke bare denne ene gangen. Man lar ikke hunder springe løse etter andre dyr enten hunden greier fange dem eller ikke.

Jeg slipper henne nok løs allerede i morgen tidlig på fotballbanen. Er der fugler der, så får hun gjerne løpe etter dem.

Skrevet

Hvorfor har du ikke bikkja di i bånd da?

Har det når jeg går tur og er i nærheten av folk. Slipper den løs på fjellet også.

Gjest Penmannen
Skrevet

Bra at du vil skjerpe deg slik at hunden ikke gjør noe slikt igjen. Du må også passe på at hunden ikke får løpe bort til andre hunder som er i bånd. Greider du dette er du godt på vei til å bli en god hundeierer.

Gjest krakradada
Skrevet

Har det når jeg går tur og er i nærheten av folk. Slipper den løs på fjellet også.

Tviler ikke - og hvorfor da lage et innlegg om hvor liksom angrende du er da? Du har jo tydelig ikke lært en tøddel av opplevelsen. Neste gang kanskje den flyr i fjeset på et barn! Du tror du har kontroll på bikkja og kan rope den inn om noe skulle skje. En hund som ikke er i bånd er ute av din kontroll - så enkelt er det.

Gjest EnSomHarPrøvd
Skrevet

Tviler ikke - og hvorfor da lage et innlegg om hvor liksom angrende du er da? Du har jo tydelig ikke lært en tøddel av opplevelsen. Neste gang kanskje den flyr i fjeset på et barn! Du tror du har kontroll på bikkja og kan rope den inn om noe skulle skje. En hund som ikke er i bånd er ute av din kontroll - så enkelt er det.

"en hund som ikke er i bånd er ute av kontroll"?

det var det svært til generalisering.....

Skrevet

Du misforstod sikkert innlegget mitt. Hunden er kun unntaksvis uten bånd. Da er vi ikke i nærheten av folk (inkl barn). På fjellet er den løs for der er jeg alene.

Gjest båndtv
Skrevet

Trodde det var båndtvang hele året jeg.

Det viser din forakt for lover og regler. Det kalles også antisosialitet.

Skrevet

Det viser din forakt for lover og regler. Det kalles også antisosialitet.

Herregud! Kan du alle lover og regler i forhold til hva du begir deg ut på i denne verden???

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...