Gå til innhold

Hvilket øre....

Gjest håper på masse svar.

Anbefalte innlegg

Gjest håper på masse svar.
Skrevet

Jeg lurer på om jeg har hørselsdominans på venstre øre da jeg alltid tar telefonen inntil venstre øre. Jeg skriver med høyre hånd.

Er det vanlig for høyrehendte å snakke i venstre øre?

Skrevet

Jeg har så og si alltid telefonen mot venstre øre og er definitivt høyrehendt.

Skrevet

Du er nok mest sannsynlig venstre dominant for øre, og har språksenteret ditt i venstre hjernehalvdel. Man kan ta tlf med den hånden man ikke vil ha fri til å gjøre ting med.

Skrevet

Jeg har så og si alltid telefonen mot venstre øre og er definitivt høyrehendt.

Har alltid tlf mot høyre øre.

Er høyrehendt.

Skrevet

Eg er høyrehendt og har alltid telefonen inntil mitt høyre øre.

Skrevet

Er høyrehendt og holder telefonen med venstre hånd mot venstre øre.

På jobben må vi jo ofte notere mens vi snakker, eller slå opp på PC'en.

Gjest EnSomHarPrøvd
Skrevet

høyrehendt, og har tlf mot mit venstre øre. Det er mest naturlig for meg, pluss at det er praktisk om man skal notere noe underveis :)

Gjest Høyre
Skrevet

Høyrehendt og høyre øre. Virker som jeg hører dårligere på det venstre? :(

Skrevet

Høyre hånd, høyre øre. Bytter heller om jeg må notere noe, eller øret blir svett ;-)

• 13 år senere...
Skrevet

Hei, folk som lærte å snakke i telefon før mobilen var oppfunnet ble vant til å holde røret i venstre hånd mens man slo nummeret med høyre og beholdt vanen da mobiltelefoner tok over. Man kan selvfølgelig holde røret med venstre hånd, vridd slik at det dekker høyre øre, men da skal det nok en god grunn til. Er det slik at alle født før 1980 holder alle slags telefoner til sitt venstre øre? 

Jon Halvor 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...