Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har erfaring med ulldyne?

Vurderer å kjøpe en til min gamle mor, som tror hun ikke tåler dundyner eller andre syntetiske dyner. Hun svetter mye om natta.

Er dyna tung? Hvordan er den om sommeren? osv...

Skrevet

Jeg har ulldyne fra Ullkorga, vinterdyne med termoeffekt og den er helt passelig for meg nå på sommeren. :o) Men jeg er frossen da! Om vinteren bruker jeg den sammen med en sommerdyne fra ullkorga. Har brukt den noen mnd nå og tidligere våknet jeg rett som det var om natten og var svett og ekkel, både med dun og kunststoff, det har ennå ikke forekommet med ulldyna!

Ikke kjennes den tung ut når jeg ligger under den heller, men den er litt tung å skifte dynetrekk på synes jeg.

Gjest signaturina
Skrevet

Jeg har ulldyne fra Ullkorga, vinterdyne med termoeffekt og den er helt passelig for meg nå på sommeren. :o) Men jeg er frossen da! Om vinteren bruker jeg den sammen med en sommerdyne fra ullkorga. Har brukt den noen mnd nå og tidligere våknet jeg rett som det var om natten og var svett og ekkel, både med dun og kunststoff, det har ennå ikke forekommet med ulldyna!

Ikke kjennes den tung ut når jeg ligger under den heller, men den er litt tung å skifte dynetrekk på synes jeg.

Trodde ulldyner skulle brukes uten dynetrekk jeg, for å få god nok virkning. Eller det er kanskje ikke lanolinull du ha, slik selvrensende altså?

Skrevet

Elsker ulldyna mi. Den er perfekt både sommer og vinter for meg og jr her i huset iallefall. den er litt tygre enn andre dyner, men jeg plages ikke av det. Anbefales!

Skrevet

Trodde ulldyner skulle brukes uten dynetrekk jeg, for å få god nok virkning. Eller det er kanskje ikke lanolinull du ha, slik selvrensende altså?

Vel, du ligger jo ikke med selve ulla mot deg uansett, ulla er jo inne i et bomullstrekk. :o) Jeg snakker ikke om saueskinn, men om dyne som er fyllt med ull istedetfor dun eller kunststoff.

Gjest ulldyne
Skrevet

Vel, du ligger jo ikke med selve ulla mot deg uansett, ulla er jo inne i et bomullstrekk. :o) Jeg snakker ikke om saueskinn, men om dyne som er fyllt med ull istedetfor dun eller kunststoff.

det finnes også ulldyner som er ment å IKKE ha trekk rundt seg. Kjøpe til min førstefødte, og vurderte å kjøpe til meg selv, men ble med tanken. Denne dynen var i helull, men hadde et slags bomullstoff på oversiden, men ren ull uten trekk inn mot huden. Så det finnes nok flere varianter :)

Skrevet

det finnes også ulldyner som er ment å IKKE ha trekk rundt seg. Kjøpe til min førstefødte, og vurderte å kjøpe til meg selv, men ble med tanken. Denne dynen var i helull, men hadde et slags bomullstoff på oversiden, men ren ull uten trekk inn mot huden. Så det finnes nok flere varianter :)

Det synes jeg høres litt ekkelt ut, men babyer ligger jo på saueskinn også som ikke vaskes hver mnd akkurat så...

Gjest signaturina
Skrevet

Åja, jeg trodde det var slik ulldyne som de selger på 'ull-turer' jeg.

Skrevet

Åja, jeg trodde det var slik ulldyne som de selger på 'ull-turer' jeg.

Nei, den er kjøpt fra www.ullkorga.no, de samme som lager voksiposen, men nå er det noe feil med dynesidene deres ser jeg. Kjempedyne!

Gjest Elextra
Skrevet

Vi hadde ulldyner til barna da de var helt små, og det fungerte utmerket. Mindre klamt enn syntetiske dyner.

Jeg har prøvd det som voksen, men synes det blir for tungt. Sverger til dundyne hele året - en tykk om vinteren og en tynn om sommeren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...