Gå til innhold

Gjentatte anrop fra ukjent, utenlandsk nummer

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg meg på
Skrevet

Får hele tida oppringninger fra et ukjent, antakelig utenlands nr. Det har 13 siffer, med +09 først. Anropene kommer dag som natt, men mest tidlig morgen/natt. Dette er ekkelt, jeg har ingen kjente som er i utlandet for tiden som ikke ville brukt mobiltelefonen eller gitt seg til kjenne. Noen tips eller ideer til hva det kan være?

Skrevet

Jeg har ingen råd, men det samme skjedde med min manns mobiltelefon nå i vår. Det var en sann plage, telefonen ringte hele tiden. Såvidt vi kunne se, stammet nummeret fra Bahrain, men det var aldri noen i andre enden hvis vi svarte når den ringte.

Nå er det lenge siden sist det ringte, så jeg håper vi er ferdige med det!

Gjest lurer jeg meg på
Skrevet

Jeg har ingen råd, men det samme skjedde med min manns mobiltelefon nå i vår. Det var en sann plage, telefonen ringte hele tiden. Såvidt vi kunne se, stammet nummeret fra Bahrain, men det var aldri noen i andre enden hvis vi svarte når den ringte.

Nå er det lenge siden sist det ringte, så jeg håper vi er ferdige med det!

Jeg har forsøkt å søke opp nr på 1881 på nettet, men får altså ikke opp noen treff. Og i dette øyeblikket, i skrivende stund, ringer det sannelig igjen, fra dette nr. Vet du andre måter å finne ut hvilket land eller hvem dette nr stammer fra?

Gjest How hard can it be?
Skrevet

Ta telefonen og hør hva de vil???

Skrevet

Jeg har forsøkt å søke opp nr på 1881 på nettet, men får altså ikke opp noen treff. Og i dette øyeblikket, i skrivende stund, ringer det sannelig igjen, fra dette nr. Vet du andre måter å finne ut hvilket land eller hvem dette nr stammer fra?

Vi fant ikke ut hvor hele nummeret stammet fra, men ut fra de første nummerne kunne vi se at det var Bahrain. Det fant vi ut via www.telefonkatalogen.no, der finnes det en liste med prefix for hvert land.

Gjest lurer jeg meg på
Skrevet

Vi fant ikke ut hvor hele nummeret stammet fra, men ut fra de første nummerne kunne vi se at det var Bahrain. Det fant vi ut via www.telefonkatalogen.no, der finnes det en liste med prefix for hvert land.

Oki, thanks. Da skal jeg forsøke det..

Skrevet

Unskyld meg, men har du i det hele tatt forsøkt å ta telefonen?

Noen tror visst at de kan dø av å løfte av et telefonrør, bare fordi det er ukjent numme. Hallo!!

Kanskje er det en som har feil nummer rett og slett, og som prøver å nå noen, men tror de aldri er hjemme siden de ikke tar telefonen.

Løft av røret og svar, evt si at "You have the wrong number".

Gjest lurer jeg meg på
Skrevet

Ta telefonen og hør hva de vil???

Nei det vil jeg ikke. Hørte fra en dame på opplysningen at jeg ikke skulle gjøre det, for det kunne være en slags svindel. Tok forøvrig tlf en gang, men da var det ingen som svarte, det var bare helt stilt.

Gjest lurer jeg meg på
Skrevet

Unskyld meg, men har du i det hele tatt forsøkt å ta telefonen?

Noen tror visst at de kan dø av å løfte av et telefonrør, bare fordi det er ukjent numme. Hallo!!

Kanskje er det en som har feil nummer rett og slett, og som prøver å nå noen, men tror de aldri er hjemme siden de ikke tar telefonen.

Løft av røret og svar, evt si at "You have the wrong number".

Nei, den tar jeg ikke. Forklaring under ved svar til How hard can it be.

Gjest How hard can it be?
Skrevet

Nei det vil jeg ikke. Hørte fra en dame på opplysningen at jeg ikke skulle gjøre det, for det kunne være en slags svindel. Tok forøvrig tlf en gang, men da var det ingen som svarte, det var bare helt stilt.

Ja, de kan sikkert svindle deg bare ved at du tar telefonen. Hjelpes.

Gjest lurer jeg meg på
Skrevet

Ja, de kan sikkert svindle deg bare ved at du tar telefonen. Hjelpes.

PMS? :)

Gjest lurer jeg meg på
Skrevet

http://www.landskoder.no/index.php?Sorts=Kode

Her står det ingen som har 09 som landskode.

Tror forøvrig du ikke kan risikere noe som helst ved å bare ta telefonen og si hallo, altså. ;) Men ikke ring opp igjen, det kan være nummer som koster svin.

Takk for svar. Kanskje de spekulerer i at folk blir nysgjerrige og ringer opp igjen? Tok den en gang, men det var ingen respons, helt stilt. Og synes det er creepy så lar heller være :-P

Skrevet

Nei, den tar jeg ikke. Forklaring under ved svar til How hard can it be.

Vet du, da syns jeg faktisk du fortjener at det bare fortsetter å ringe. Når du reagerer så dumt mener jeg.

Ærlig talt, du må ha misforstått ganske grundig hvis du tror du blir svindlet ved å ta av røret!!!

Snakk med dem du, og si wrong number hvis du skjønner det er det.

*rister på hodet*

Gjest lurer jeg meg på
Skrevet

Vet du, da syns jeg faktisk du fortjener at det bare fortsetter å ringe. Når du reagerer så dumt mener jeg.

Ærlig talt, du må ha misforstått ganske grundig hvis du tror du blir svindlet ved å ta av røret!!!

Snakk med dem du, og si wrong number hvis du skjønner det er det.

*rister på hodet*

Hehe - har man ikke nok å hisse seg opp over, så går det utover bagatellene..pust rolig og senk skuldrene, du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...