Gå til innhold

Hyyyyyyl!!!

Gjest Lei, lei og lei.

Anbefalte innlegg

Gjest Lei, lei og lei.
Skrevet

Jeg er så sliten, lei og deprimert nå. Jeg tror jeg er i ferd med å bli skikkelig deprimert.

Hele livet mitt er planlagt. Livet har vært booket i hele år og det er booket til langt utpå høsten. Jeg orker ikke mer. Ikke en helg jeg kan bestemme over selv. Til og med ferien er planlagt fra begynnelse til slutt.

Jeg har lyst til å bo alene i skogen i ett år. Ta med meg bøkene mine og stenge resten av verden ute.

Føler meg utakknemlig, men jeg orker ikke denne karausellen mer. Føler meg kvelt. Ikke rom for noe impulsivitet. Får ikke puste.

Skrevet

Hvorfor har du lagt så mange planer? Hva skal til for å få økt fleksibilitet i hverdagen?

Gjest Lei, lei og lei
Skrevet

Hvorfor har du lagt så mange planer? Hva skal til for å få økt fleksibilitet i hverdagen?

Det er ikke jeg som har lagt alle planene og det er ikke så lett og bare hoppe av heller, uten at folk begynner å lure på om jeg er sær.

Det er viktige ting som ikke er lett og takke nei til. 3 brylupper, 2 konfirmasjoer. En haug med 50-årsdager osv osv.. Når jeg sier en haug med 50-årsdager, så mener jeg en haug. Jeg overdriver ikke.Og en mann som må planelegge, planlegge og planlegge. Det er ikke nok å ha en plan om å dra på hytta eller seiltur i ferien. Neida, hver dag skal planlegges. Vi må jo ha en plan må vite, noe annet er uhørt.

Gjerne både en plan A og en plan B.

Skrevet

Det er ikke jeg som har lagt alle planene og det er ikke så lett og bare hoppe av heller, uten at folk begynner å lure på om jeg er sær.

Det er viktige ting som ikke er lett og takke nei til. 3 brylupper, 2 konfirmasjoer. En haug med 50-årsdager osv osv.. Når jeg sier en haug med 50-årsdager, så mener jeg en haug. Jeg overdriver ikke.Og en mann som må planelegge, planlegge og planlegge. Det er ikke nok å ha en plan om å dra på hytta eller seiltur i ferien. Neida, hver dag skal planlegges. Vi må jo ha en plan må vite, noe annet er uhørt.

Kanskje du kan tåle at folk evt. ser på deg som litt sær?

Gjest Lei, lei og lei
Skrevet

Kanskje du kan tåle at folk evt. ser på deg som litt sær?

Jeg burde sikkert ha tålt det. Det var en dame som ikke var med i helga, fordi det hadde foregått så mye i det siste og hun var sliten i følge mannen hennes. Min mann hadde tatt frem igjen og igjen og anklaget meg i lange tider om det haddde vært jeg som hadde "streiket"

Alle skal ha 50-årsdagene sine på hytter rundt omkring og hele helga går med på det. Golfhelger kommer det til å balle på seg mer av også.

Nei, det er ikke lett å gjøre noe med. Det er hyggelig, det er ikke det, men nå har det godt så langt at det er luxus for meg å ha en blank helg.

Jeg får litt panikk av å se på timeplanen fremover.

Skrevet

Livet består av små og store valg, og det er hver enkelts ansvar.

Eg har ingenting på "timeplanen" min før 13 august, det er _mitt_ valg! :-)

Skrevet

Jeg burde sikkert ha tålt det. Det var en dame som ikke var med i helga, fordi det hadde foregått så mye i det siste og hun var sliten i følge mannen hennes. Min mann hadde tatt frem igjen og igjen og anklaget meg i lange tider om det haddde vært jeg som hadde "streiket"

Alle skal ha 50-årsdagene sine på hytter rundt omkring og hele helga går med på det. Golfhelger kommer det til å balle på seg mer av også.

Nei, det er ikke lett å gjøre noe med. Det er hyggelig, det er ikke det, men nå har det godt så langt at det er luxus for meg å ha en blank helg.

Kanskje en ide å ta panikkfølelsen på alvor, og kutte ned på antall avtaler. Du har jo like god grunn til å være sur på mannen din for hans ønske om så høyt aktivitetsnivå som at han evt. skulle bli sur for at du ikke ønsker å delta på alt.

Jeg hadde i det minste droppet golfhelger.

Gjest wtfcwia
Skrevet

Kanskje en ide å ta panikkfølelsen på alvor, og kutte ned på antall avtaler. Du har jo like god grunn til å være sur på mannen din for hans ønske om så høyt aktivitetsnivå som at han evt. skulle bli sur for at du ikke ønsker å delta på alt.

støtter den

Gjest Lei, lei og lei
Skrevet

"Jeg hadde i det minste droppet golfhelger"

Ja, vi får se hvordan det utvikler seg. Flere og flere som melder seg på. Hadde en tur til Irland i vår. Hyggelig tur forsåvidt, men mange timer på golfbanen er bare sånn passelig interesant. Får jo ikke noe trim av det heller.

Gjest Lei. lei og lei
Skrevet

Egentlig er det vel de jæ.. slektstreffene som plager meg mest og som får alt til å bikke over for meg.

Jeg må bare streike. Ser ikke noen annen råd jeg. Da kan jeg være i skogen med bøkene mine ganske lenge.

Skrevet

Egentlig er det vel de jæ.. slektstreffene som plager meg mest og som får alt til å bikke over for meg.

Jeg må bare streike. Ser ikke noen annen råd jeg. Da kan jeg være i skogen med bøkene mine ganske lenge.

God streik:-)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg syns du skal droppe halvparten av dette. Det er VIKTIG å ha fri, og tid for seg selv innimellom. Send mannen på tur, og drit i hva andre sier. Bedre det enn at du går helt under. Ta vare på deg selv!!

Gjest mallet
Skrevet

Da må du rett og slett bare stå på ditt. Hver gang mannen din tar frem frihelgene dine for å bruke mot deg, må du forklare om igjen at for å fungere i hverdagen må du ha litt tid for deg selv. Han blir sikkert sur, men repeteres det mange nok ganger så sklir det kanskje inn.

Samme med feriene deres - kan du rett og slett nekte å legge planer? Da legger selvsagt han planer for dere begge, men hvis du repeterer mange nok ganger at "i år synes jeg ikke vi skal legge en detaljert plan for oppholdet, bare hygge oss og ta det som det kommer", så kanskje han er villig til å løsne opp litt i alle fall. Kanskje han er villig til å gå med på et kompromiss - at dere planlegger noen ting, men ikke alt.

Skrevet

Et slikt liv hadde ikke jeg orket heller, jeg jeg forstår deg veldig godt. Men hvorfor er det slik da? Du få ta tak i ditt eget liv.

Skrevet

En slik person hadde jeg ikke orket å forholdt meg til. Dette høres svært kjedelig ut.

Skrevet

Hadde jeg vært skikkelig sliten så hadde jeg sagt til kjæresten at han fikk dra alene i 50-årslaget (om det var i hans krets) eller hva det nå er snakk om og blitt hjemme. Konfirmasjoner og bryllup hadde jeg gått i, men golfhelgene hadde jeg glatt skippet, det virker ikke som om interessen der er den helt store hos deg heller. Send gubben avgårde og kos deg hjemme!

Gjest Elextra
Skrevet

Skjønner godt hvordan du føler det. Jeg blir også stresset når vi litt for ofte har for mye planer - i en travel hverdag er jeg nødt til å ha små "pustehull" i kalenderen. Og vi har ikke på langt nær så mye planer som dere.

Tror du må stå på ditt og kreve bremsing her. Om mannen din absolutt må ha det slik, be ham om ikke å inkludere deg i allle planene. En må ha rom for både hvile og impulsivitet i hverdagen!

Skrevet

Du får si at du er syk like før neste 50 års lag.

Mannen din kan ikke si noe på det.

Så kan han gå alene,mens du er hjemme og slapper av.

Skrevet

Kan du ikke slå deg sammen med de andre "konene" som skal på en av disse utfluktene, f.eks. en golfhelg, og bli enige om at dere streiker og lar gutta dra alene?

Det forutsetter jo at du finner et arrangement der flere er i din situasjon, altså at de synes det begynner å bli mye.

La den hyperaktive mannen din få dra på en guttehelg sammen med andre hyperaktive menn, og skyld på noe du må gjøre hjemme (men som egentlig ikke tar så mye tid). Ikke dropp en bursdag eller noe annet som går ut over noen "uskyldige", men et eller annet tur-stunt du klarer deg uten.

Skrevet

Men hvorfor havner du i den situasjonen da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...