Gå til innhold

Øke stillngsprosent

Gjest håper på svar fra noen der ute

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har fått redusert stillingsprosent (80%) pga små barn, men ønsker nå å gå opp i 100% igjen. Kan arbeidsgiveren nekte meg det?

...den evige natteravn...
Skrevet

Regner med at du i utgangspunktet var ansatt i 100% stilling utifra måten du spør på, men har søkt permisjon i 20% for en periode.

Når din søknad om permisjon går ut er 100% stillingen din.

Gjest Elextra
Skrevet

Dersom du virkelig har endret stillingsprosenten, enten det er på grunn av barn eller annet, har du ikke krav på å få øket den igjen.

Har du imidlertid bedt om 20% permisjon fra full stilling på grunn av små barn, har du rett til å øke igjen.

Planlegger man å jobbe 80% i et par år mens barna er små, bør man søke om permisjon for ett år av gangen, og være nøye med å fornye avtalen ved forfall slik at det ikke blir en permanent ordning.

Skrevet

Regner med at du i utgangspunktet var ansatt i 100% stilling utifra måten du spør på, men har søkt permisjon i 20% for en periode.

Når din søknad om permisjon går ut er 100% stillingen din.

Takk for svar. Jeg ble tilbudt 100% stilling da jeg begynte, men fikk arbeidsgiver med på å la meg få 80% pga barn. Så det er ikke tidsbegrenset dessverre.

Skrevet

Dersom du virkelig har endret stillingsprosenten, enten det er på grunn av barn eller annet, har du ikke krav på å få øket den igjen.

Har du imidlertid bedt om 20% permisjon fra full stilling på grunn av små barn, har du rett til å øke igjen.

Planlegger man å jobbe 80% i et par år mens barna er små, bør man søke om permisjon for ett år av gangen, og være nøye med å fornye avtalen ved forfall slik at det ikke blir en permanent ordning.

Jeg ble tilbudt 100% stilling da jeg begynte, men spurte om jeg kunne få 80% pga barn. Det er derfor ikke bare avtalt for en begrenset periode.

Jeg tror jobben absolutt trenger arbeidskraft, så jeg får snakke med personalsjefen. Takk for svar.

Gjest Slik er det bare
Skrevet

Takk for svar. Jeg ble tilbudt 100% stilling da jeg begynte, men fikk arbeidsgiver med på å la meg få 80% pga barn. Så det er ikke tidsbegrenset dessverre.

Da har du ingen rett på 100% nå.

...den evige natteravn...
Skrevet

Nei, da har du nok ikke krav på å få 100% stilling.

Men, er det slik du tror, at de trenger mer arbeidskraft er det sikkert ikke umulig å kunne få øket til full stilling.

Håper det ordner seg for deg.

Skrevet

Nei, da har du nok ikke krav på å få 100% stilling.

Men, er det slik du tror, at de trenger mer arbeidskraft er det sikkert ikke umulig å kunne få øket til full stilling.

Håper det ordner seg for deg.

Ja:) Det har ordnet seg. Går opp til 100% stilling (og viktigst av alt 100% lønn) fra 1. juli.

Nå er det slutt med å jobbe 100% til 80% lønn:) :) :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...