Gå til innhold

Når kommer skattepengene?

Anbefalte innlegg

Gjest want money!
Skrevet

Tidligere har jeg fått dem rundt st. hans, men jeg har ikke fått de på konto ennå. Kommer de i dag? Eller er det forsinkelser? Syns jeg leste noe om streik for en stund siden?

Og det stemmer at vi slapp å sende inn selvangivelsen i år om vi ikke hadde endringer, at å ikke sende inn gjaldt som å godkjenne den forhåndsutfylte?

Gjest førevar
Skrevet

for noen kjefter på deg for å spørre om det samme som 40 andre har gjort (ifølge noen) så kan jeg fortelle deg at de kommer i løpet av uken :)

Gjest want money!
Skrevet

for noen kjefter på deg for å spørre om det samme som 40 andre har gjort (ifølge noen) så kan jeg fortelle deg at de kommer i løpet av uken :)

Jeg tenkte ikke se på tidligere innlegg :D Men takk for hjelpen.

Håper de kommer i løpet av uka, jeg trenger pengene DESPERAT!!!

Gjest want money!
Skrevet

Jeg får mine i oktober.....;-)

Det gjør mannen min og pga selvstendig næringsdrivende

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Det gjør mannen min og pga selvstendig næringsdrivende''

Får ikke du dine også i oktober da? Mannen min er selvstendig næringsdrivende, og da ender også jeg opp med skatteoppgjør i oktober.

Skrevet

På skatteoppgjøret på skatteetaten.no står det 25. juni, altså juni.. Noen får i oktober, så det er ingen selvfølge de kommer på onsdag..

Skrevet

Min mann også, og det betyr at jeg også pent må vente på skatteoppgjøret til da.

Ref også kommentaren fra ChiengMai nedenfor

Gjest mandolina
Skrevet

Da får du også skattepengene i oktober, for det følges ad.

Hilsen

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg tenkte ikke se på tidligere innlegg :D Men takk for hjelpen.

Håper de kommer i løpet av uka, jeg trenger pengene DESPERAT!!!

"Du må være oppmerksom på at det ikke er alle skattytere som får skatteoppgjøret i juni, noen vil først få det i oktober."

Det gjelder de med store endringer i selvangivelsen og de med en ektefele som er selvstendig næringsdrivende.

Hilsen

Gjest want money!
Skrevet

''Det gjør mannen min og pga selvstendig næringsdrivende''

Får ikke du dine også i oktober da? Mannen min er selvstendig næringsdrivende, og da ender også jeg opp med skatteoppgjør i oktober.

Men vi giftet oss ikke før i fjor høst, så jeg får kanskje nå? Har i alle fall sett selvangivelsen og at jeg får igjen, mannen min vet ikke hva han får ennå...

men neste år må jeg kanskje vente jeg og da?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Men vi giftet oss ikke før i fjor høst, så jeg får kanskje nå? Har i alle fall sett selvangivelsen og at jeg får igjen, mannen min vet ikke hva han får ennå...

''Men vi giftet oss ikke før i fjor høst, så jeg får kanskje nå?''

Det er mye mulig. Det er sikkert noe om at hvis dere giftete dere etter den og den datoen så lignes dere hver for dere, men det kan jeg ikke så mye om.

Skrevet

''Men vi giftet oss ikke før i fjor høst''

Hovedregelen er at bare ektefeller som har giftet seg før 1. november året før inntektsåret skal lignes samlet, dvs at dersom dere giftet dere etter 1. november 2006, skal dere lignes hver for seg og du kan da normalt vente skatteoppgjøret nå.

Men neste år må du nok vente til høsten, ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...