Gå til innhold

Romantisk restaurant i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerinna og mannen skal feire bryllupsdagen sin;

hvor går man for en romantisk middag for to i Oslo?

God mat, men sikkert ikke alllltfor dyrt ;-)

*litt flau for å spørre egentlig; har bodd her hele livet...*

Skrevet

Spørs jo litt hvordan mat de vil ha da, og hvor "stivt" de vil at stedet skal være... Jenses Biffhus på aker brygge har byens beste biff, koster vel 250,- ca for 200 g indrefilet. Det er ganske lite der, så lønner seg å bestille. Ellers får man nydelig tapas på Grunerløkka, Barcelona heter det.. Ligger i Markveien, ret nedenfor Olav Ryes plass - ikke spesielt romantisk, men personlig synes jeg det er romatisk og koselig med fingermat da, fine priser og knallgod mat. :)

Liker de asiatsik mat bør de gå i stortingsgata, der har de asiatsik mat med klasse over seg. :) Ikke vanlig kinesisk, men finere mat.. dermed dyrere og, men kjempekoselig sted og knallgod service.

Indisk - Rehmans på Løkka.. :)

Hvis de ønsker større utvalg av mat (fisk, svin, biff ++++), så er Mona Lisa ganske koselig da.. God service, og ålreite priser - god mat og så klart :) de har også pianobar i 3. etg der man kan ta seg et glass etter middagen.

Skrevet

Spørs jo litt hvordan mat de vil ha da, og hvor "stivt" de vil at stedet skal være... Jenses Biffhus på aker brygge har byens beste biff, koster vel 250,- ca for 200 g indrefilet. Det er ganske lite der, så lønner seg å bestille. Ellers får man nydelig tapas på Grunerløkka, Barcelona heter det.. Ligger i Markveien, ret nedenfor Olav Ryes plass - ikke spesielt romantisk, men personlig synes jeg det er romatisk og koselig med fingermat da, fine priser og knallgod mat. :)

Liker de asiatsik mat bør de gå i stortingsgata, der har de asiatsik mat med klasse over seg. :) Ikke vanlig kinesisk, men finere mat.. dermed dyrere og, men kjempekoselig sted og knallgod service.

Indisk - Rehmans på Løkka.. :)

Hvis de ønsker større utvalg av mat (fisk, svin, biff ++++), så er Mona Lisa ganske koselig da.. God service, og ålreite priser - god mat og så klart :) de har også pianobar i 3. etg der man kan ta seg et glass etter middagen.

Takk for mye fine tips!

Tror ikke de er helt 100% selv på hva de egentlig vil... bra så lenge det er romantisk/intimt og god kvalitet på maten ;-)

Skrevet

Takk for mye fine tips!

Tror ikke de er helt 100% selv på hva de egentlig vil... bra så lenge det er romantisk/intimt og god kvalitet på maten ;-)

Liker de biff vill jeg uten tvil valgt Jensens biffhus. :) Eller så er Santinos (italiensk) i Youngsgata koselig, og man får sitti litt for seg selv.

Skrevet

Liker de biff vill jeg uten tvil valgt Jensens biffhus. :) Eller så er Santinos (italiensk) i Youngsgata koselig, og man får sitti litt for seg selv.

Takk takk!

*noterer og overbringer*

Gjest Elextra
Skrevet

Baltazar i Kirkeristen - antakelig byens beste italienske restaurant.

Skrevet

Baltazar i Kirkeristen - antakelig byens beste italienske restaurant.

Takk for tipset!

Skrevet

Henger meg på Baltazar her. Der er det helt supert!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...