Gjest tuttamatilda Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 ''Jeg har da ikke lagt ut noen link, jeg er bare norsklærer for anledninger og påpeker grammatikkfeil jeg:-)'' Jeg har ikke lagt ut noen link. Jeg er bare norsklærer og anledningen, og påpeker grammatikkfeil, jeg. R'en var ren tastefeil, manglende komma var ren slurv:-) Og selvfølgelig er det ikke riktig å legge på en smiley til slutt... Og jeg har heller ikke tatt dine kommentarer negativt;-) Godt å høre. Jeg synEs at denne tråden utviklet seg til å bli riktig så morsom. En stor takk rettes til trådstarter 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 det er redegjort ganske fyldig for at trådstarter glemte "sin" i overskriften. Er jo TYDELIG i selve innlegget at trådstarter vet hvordan det skrives ''det er redegjort ganske fyldig for at trådstarter glemte "sin" i overskriften. Er jo TYDELIG i selve innlegget at trådstarter vet hvordan det skrives'' Det gjør jo ikke akkurat grøsset mindre, det er fælt å se på sånt språk uansett grunn. Men for trådstarter er det selvsagt formildende at ho faktisk viser i innlegget at ho behersker språket. Jeg grøsser over grove skrivefeil i avisen også selv om det er åpenbart at det er en trykkfeil. 0 Siter
Gjest tuttamatilda Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 ''det er redegjort ganske fyldig for at trådstarter glemte "sin" i overskriften. Er jo TYDELIG i selve innlegget at trådstarter vet hvordan det skrives'' Det gjør jo ikke akkurat grøsset mindre, det er fælt å se på sånt språk uansett grunn. Men for trådstarter er det selvsagt formildende at ho faktisk viser i innlegget at ho behersker språket. Jeg grøsser over grove skrivefeil i avisen også selv om det er åpenbart at det er en trykkfeil. _Mit_ *grøss* ble nå mindre av det..... 0 Siter
Gjest tuttamatilda Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 _Mit_ *grøss* ble nå mindre av det..... med to t'er ja 0 Siter
Gjest Musikata Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Jaja i stedet for og påpeke skrivefeil - prøver jeg og hjelpe deg med det du faktisk spørr om Ikke bare glemmer jeg å skrive ord i emnet, men jeg postet min takknemlighet til feil person. huff oh huff *S* Jeg er og blir helt håpløs....:-) Takk for at du fant låten for meg 0 Siter
Gjest Musikata Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Til alle som dåner nå..... huff oh huff ( det var for fristende å tulle litt) Jeg VET det heter huff og huff... *ler* 0 Siter
Gjest tuttamatilda Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Til alle som dåner nå..... huff oh huff ( det var for fristende å tulle litt) Jeg VET det heter huff og huff... *ler* Sant det er litt morsomt å henge seg fast i det med stavemåter når man først er i gang liksom.... (hihi) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Sant det er litt morsomt å henge seg fast i det med stavemåter når man først er i gang liksom.... (hihi) Doh, husk kommaet før "liksom", da. 0 Siter
Gjest tuttamatilda Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Doh, husk kommaet før "liksom", da. *fniiiiiiis* 0 Siter
Gjest tuttamatilda Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Doh, husk kommaet før "liksom", da. før eller foran, hva er mest riktig? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 før eller foran, hva er mest riktig? Det er ikke _jeg_ som er norsklærer Men jeg ville sagt foran. 0 Siter
frosken Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har garantert glemt ord i overskrifter flere ganger i løpet av den tiden jeg har vært på DOL.... ;o) Jeg tror i grunnen at jeg aldri har produsert en eneste skrivefeil av noe slag i løpet av de årene jeg har vært her...*s* 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Jeg tror i grunnen at jeg aldri har produsert en eneste skrivefeil av noe slag i løpet av de årene jeg har vært her...*s* Oi, det var en tøff påstand - mener du det virkelig? Imponerende, i så fall! *S* *skal følge frosken med lupe heretter* 0 Siter
frosken Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Oi, det var en tøff påstand - mener du det virkelig? Imponerende, i så fall! *S* *skal følge frosken med lupe heretter* Hmmm... Ironi er vanskelig på nett; jeg produserer skrivefeil flere ganger ukentlig. Trodde det var ganske opplagt:-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Hmmm... Ironi er vanskelig på nett; jeg produserer skrivefeil flere ganger ukentlig. Trodde det var ganske opplagt:-) Hehe, antakelig er det bare jeg som er litt treg i varmen, evt. i håpet om varme. 0 Siter
Gjest fysjameg Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Merkelig at noen kan glemme et ord i en overskrift? Ja, egentlig synes jeg det er merkelig at folk kan glemme et ord i en overskrift, men du har kanskje rett i at det ikke er merkeligere enn at folk ikke klarte å se at det var det som hadde skjedd. Men tilbake til spørsmålet ditt: Ja, jeg synes det er rart at folk kan glemme et ord i en overskrift. Glemmer du ofte ord i setninger? 0 Siter
Gjest ikke uvanlig Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Ja, egentlig synes jeg det er merkelig at folk kan glemme et ord i en overskrift, men du har kanskje rett i at det ikke er merkeligere enn at folk ikke klarte å se at det var det som hadde skjedd. Men tilbake til spørsmålet ditt: Ja, jeg synes det er rart at folk kan glemme et ord i en overskrift. Glemmer du ofte ord i setninger? Det er svært vanlig for mennesker med dysleksi å glemme ord i setninger. Uten at denne innskriveren har noe med det faktum å gjøre. Det er ganske mange som har dysleksi, så det er nok ikke så uvanlig som en skulle tro. Dessuten kan det forsvinne ord når en redigerer en setning. Hvis en skriver en setning, ombetsemmer seg litt, og siden går inn for å lage en ny begynnelse på setningen. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Ja, egentlig synes jeg det er merkelig at folk kan glemme et ord i en overskrift, men du har kanskje rett i at det ikke er merkeligere enn at folk ikke klarte å se at det var det som hadde skjedd. Men tilbake til spørsmålet ditt: Ja, jeg synes det er rart at folk kan glemme et ord i en overskrift. Glemmer du ofte ord i setninger? ''Ja, jeg synes det er rart at folk kan glemme et ord i en overskrift. Glemmer du ofte ord i setninger?'' Det er enda rarere at alle som har klaga på ho som skreiv overskriften, ikkje sjøl har klart å _endre_ på overskriften slik at den ble riktig. Ps! Det måtte en mann til ja, før det blei sving på sakene. Det er det eg alltid har sagt, kvinnfolk er flinke til å "skravle" mens mannfolk holder kjeft og "handler"! *S* 0 Siter
Gjest fysjameg Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 ''syns''? * dåner * Men det der er faktisk lov. Bare sjekk bokmålsordboka. Uansett hvor grøssende galt det ser ut så er det faktisk lov til å skrive syns. Det kunne aldri falle meg inn å skrive det selv, men jeg jobbet sammen med en forsker en gang som konsekvent skrev syns, og det er faktisk lov 0 Siter
Gjest krakradada Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Ikke bare glemmer jeg å skrive ord i emnet, men jeg postet min takknemlighet til feil person. huff oh huff *S* Jeg er og blir helt håpløs....:-) Takk for at du fant låten for meg Jaja godt det er flere av oss - jeg er et håpløst tilfelle til tider jeg også Bare hyggelig 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.