Gå til innhold

Trenger litt råd her.

Anbefalte innlegg

Gjest Litt nervøs nå....
Skrevet

Jeg skulle poste det på funksjonshemmning, men så det var lite aktivitet der. Så tar det her siden jeg trenger raskt svar.

Jeg skal begynne å ha en funksjonshemmnet unge på 9 år fra neste uke av. Barnet er ikke veldig funksjonshemmnet, men litt.

Da lurer jeg på, hvordan skal jeg gå frem? Skal jeg hånd hilse hva kan jeg si sånn for å få samt i gang? Osv...

Har ingen erfaring med dette. Noen som kan fortelle meg litt om hva jeg eventuelt må ta hensyn til?

Skrevet

Kan du ikke bare oppføre deg som du ville gjort overfor en hvilken som helst 9-åring? Det vil helst sikkert både barnet og foreldrene sette stor pris på.

Gjest minnah
Skrevet

Du trenger nok ikke å oppføre deg noe annerledes enn med andre barn.

Gjest Litt nervøs nå...
Skrevet

Kan du ikke bare oppføre deg som du ville gjort overfor en hvilken som helst 9-åring? Det vil helst sikkert både barnet og foreldrene sette stor pris på.

Det er jo det jeg har tenkt til.. Lurte bare på om det var noe spesielt jeg skulle tenke på.

Mener ikke at denne personene skal få spesiel behandling eller noe. Kommer til å behandle barnet som hvem som helst andre.

Skrevet

Jeg oppfatter innlegget ditt som at du ikke har så mye erfaringer med barn, eller 9-åringer, og ønsker litt tips.

Du trenger ikke håndhilse på en 9-åring (med mindre han selv strekker hånden fram), bare si hei og smil. Vis ham rundt i leiligheten og sånn. Spør om han vil ha noe brus eller sånn. Kanskje du har noen leker eller spill som kan interessere ham? I samtalen kan du prøve å finne ut hva han er opptatt av, framfor å spørre og grave så mye. Eller kanskje fortelle noe om deg selv eller fra din egen barndom.

Alle 9-åringer er forskjellige, så det er umulig å gi noe fasitsvar. Du får prøve deg fram. Lykke til!

AneM1365380603
Skrevet

Du kan prøve å tenke ut litt kjekke aktiviteter som lar seg gjennomføre for akkurat det barnet. Sånn ellers er det bare å være deg selv, slik som du er med andre barn. :o)

Skrevet

Skal du være støttekontakt, eller skal barnet være hos deg i lengre perioder ?

Jeg ville prøvd å spørre ungen litt om hva han eller hun liker å holde på med osv. ?

Gjest Litt nervøs nå...
Skrevet

Jeg oppfatter innlegget ditt som at du ikke har så mye erfaringer med barn, eller 9-åringer, og ønsker litt tips.

Du trenger ikke håndhilse på en 9-åring (med mindre han selv strekker hånden fram), bare si hei og smil. Vis ham rundt i leiligheten og sånn. Spør om han vil ha noe brus eller sånn. Kanskje du har noen leker eller spill som kan interessere ham? I samtalen kan du prøve å finne ut hva han er opptatt av, framfor å spørre og grave så mye. Eller kanskje fortelle noe om deg selv eller fra din egen barndom.

Alle 9-åringer er forskjellige, så det er umulig å gi noe fasitsvar. Du får prøve deg fram. Lykke til!

Ja, det var et slikt svar jeg ville ha.

Takk :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...