Gå til innhold

Ønsker forslag til sommerens fjelltur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å bestemme meg for hvor jeg skal gå i fjellet i sommer. Har tenkt å gå 10-14 dager, fordel om det går an å benytte kollektiv transport fra Oslo til utgangspunktet, liker ikke å "klatre", trives med dagsetapper på 6-8 timer...

Noen som har gode turforslag?

Gikk på Hardangervidda i fjor, så har tenkt meg et annet område i år. Vurderer Rondane, men har ikke funnet noen rute foreløpig.

Det er altfor mye å velge mellom!

Gjest LotteErSur
Skrevet

Du kan jo gå over alle fjell og knauser opp til Trondheim, så skal jeg bake kake til du kommer på en velfortjent rast på verandaen ;o)

Skrevet

Gausdal Vestfjell er visst fint...

Gausdal Vestfjell er veldig fint, men ikke til 8-10 dager synes jeg. Det blir for begrenset.

Hva med Jotunheimen? Dit skal jeg.

Skrevet

Gausdal Vestfjell er veldig fint, men ikke til 8-10 dager synes jeg. Det blir for begrenset.

Hva med Jotunheimen? Dit skal jeg.

Hvor har du tenkt å starte?

Skrevet

Du kan jo gå over alle fjell og knauser opp til Trondheim, så skal jeg bake kake til du kommer på en velfortjent rast på verandaen ;o)

Hvorfor er Lotte sur? Fordi hun ikke får gått lang tur?

Skrevet

Gausdal Vestfjell er visst fint...

Jeg har sett litt på mulighetene for å gå fra Hjerkinn til ca Lillehammer.

Skrevet

Forslag fra mannen i sofaen ved siden av meg her:

Starte i Meråker og gå nordover langs Kjølen. Veldig fine fjellområder og ikke for bratt.

Skrevet

Starte i Meråker og gå nordover langs Kjølen. Veldig fine fjellområder og ikke for bratt.

Spennende forslag :-) Skal sjekke ut litt nærmere.

Skrevet

Hvor har du tenkt å starte?

Siden jeg har med barn, og er så heldig å ha tilgang til hytte, så tar vi dagsturer, antagelig i området Gjende-Bygdin-Vinstervann.

Skrevet

''Forslag fra mannen i sofaen ved siden av meg her: . .''

Kan jeg også få gode råd fra mannen i sofaen? ;-)

Gjest LotteErSur
Skrevet

Hun er sur fordi vi har hatt tidenes delete på pc'n :((( Alt er borte, men jeg skal prøve å hoste opp min gamle e-post i morgen, slik at jeg kan logge på med vanlig nick.

Alt forsvant, og maskina har restartet på fabrikkinnstillingene. Det er helt utrolig kjipt...

Gjest LotteErSur
Skrevet

Nytt forslag; Meråker - Storerikvollen og inngjennom fjellet og opp i Sylane, Tydal og Røros.

Gjest Utpåturaldrisur
Skrevet

Nytt forslag; Meråker - Storerikvollen og inngjennom fjellet og opp i Sylane, Tydal og Røros.

Åh, det tenkte jeg også på. Over "Sylan" fra Tydalen og over til Røros.....

Så vakkert der!

:-)

Skrevet

''Forslag fra mannen i sofaen ved siden av meg her: . .''

Kan jeg også få gode råd fra mannen i sofaen? ;-)

Nå er mannen i sofaen på jobb, men han kommer nok tilbake.

Han går nok ikke av veien for å gi råd om både det ene og det andre...

Gjest Elextra
Skrevet

Jotunheimen er jo utrolig flott, og en behøver jo ikke å bestige toppene om en ikke ønsker. Problemet er at det kan være vel mye folk.

Ellers er de jo veldig greie og flinke på Turistforeningens kontor i Torggaten i Oslo; ikke dumt å stikke innom der.

Skrevet

Jotunheimen er jo utrolig flott, og en behøver jo ikke å bestige toppene om en ikke ønsker. Problemet er at det kan være vel mye folk.

Ellers er de jo veldig greie og flinke på Turistforeningens kontor i Torggaten i Oslo; ikke dumt å stikke innom der.

Jeg har vært innom Turistforeningen, og du har rett i at de både er flinke og hyggelige :-)

Er det i Jotumheimen at det er så mye stein? Ideelt sett så kunne jeg tenke meg ikke altfor mye stein å gå på, har råtten rygg som ikke helt liker dette.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har vært innom Turistforeningen, og du har rett i at de både er flinke og hyggelige :-)

Er det i Jotumheimen at det er så mye stein? Ideelt sett så kunne jeg tenke meg ikke altfor mye stein å gå på, har råtten rygg som ikke helt liker dette.

Ja, det er vel ganske mye stein i Jotunheimen :/.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...