Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til lege senere i dag for å be om delvis sykmelding, har hatt et lett svangerskap men de siste ukene har det plutselig sagt stopp (er 32 uker på veg), og har så langt benyttet meg av fleksitidsordningen og gått heim tidligere enn vanlig, men ser nå at dette blir det mye minustimer av, derfor kommer jeg til å be om delvis sykmelding.

Jeg hadde imidlertid en plan om å ta ut ferie de siste ukene før jeg går ut i permisjon. Hvordan blir dette dersom jeg er sykmeldt?

Gjest hvisomatte
Skrevet

Kanskje legen din sykemelder deg resten av svangerskapet, så kan du spare ferien din, ta den i permisjonstiden, så forlenger du automatisk permisjonslengden din ....

Jeg ble fult sykemeldt de siste ukene før jeg skulle ut i permisjon, jeg tok litt ferie og overførte resten av ferien (det jeg kunne) til året etter.

Gjest Elextra
Skrevet

Kanskje legen din sykemelder deg resten av svangerskapet, så kan du spare ferien din, ta den i permisjonstiden, så forlenger du automatisk permisjonslengden din ....

Jeg ble fult sykemeldt de siste ukene før jeg skulle ut i permisjon, jeg tok litt ferie og overførte resten av ferien (det jeg kunne) til året etter.

Det er ingen selvfølge at man får overført ferie til neste år, men man kan jo be om/søke om det.

mariaflyfly
Skrevet

Det er ingen selvfølge at man får overført ferie til neste år, men man kan jo be om/søke om det.

Man har vel krav på å kunne overføre inntil 14 dager?

Gjest Elextra
Skrevet

Man har vel krav på å kunne overføre inntil 14 dager?

Mulig jeg var litt forhastet her, visste ikke at det var et krav.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...