Gå til innhold

Noen som kan svare på dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Kan jeg?
Skrevet

Noen som vet om man kan ta lappen når man sjeler på ene øyet? Har veldig nedsatt syn på det øye. Vet man må ta en slags synstest når man skal kjøre opp. Man skal se et skilt fra en bestemt avstand osv.

Er snart 30 år og føler det er på tide og bli litt uavhengig av andre.

Gjest togli
Skrevet

Jeg har iallefall en slektning som er blind på det ene øyet. Han har kjørt bil i mange år. Har aldri tenkt at det kunne medføre problemer?

Skrevet

Ta en tur til optiker og få en synstest, h*n kan fortelle deg om du får kjøre bil eller ikke. Jeg kan ikke kjøre uten briller f.eks.

Skrevet

Jeg har iallefall en slektning som er blind på det ene øyet. Han har kjørt bil i mange år. Har aldri tenkt at det kunne medføre problemer?

Man får gjerne problemer med dybdesynet når man ser bare på ett øye, men mange kjører bil uten problemer alikevel. De lærer seg jo å kompensere for det.

Gjest togli
Skrevet

Man får gjerne problemer med dybdesynet når man ser bare på ett øye, men mange kjører bil uten problemer alikevel. De lærer seg jo å kompensere for det.

Ja, det er nok riktig. Man har vel ikke forbud mot å kjøre bil dersom man bare har godt fungerende syn på et øye?

Skrevet

Ja, det er nok riktig. Man har vel ikke forbud mot å kjøre bil dersom man bare har godt fungerende syn på et øye?

Neida, jeg vet om flere "enøyde" som kjører bil. :o) Men vi lo godt da hun hadde problemer med å putte noe ned i en lite eske da dybdesynet ikke funka helt. Vi trodde hun bare tullet, men det gjorde hun altså ikke.

Gjest togli
Skrevet

Neida, jeg vet om flere "enøyde" som kjører bil. :o) Men vi lo godt da hun hadde problemer med å putte noe ned i en lite eske da dybdesynet ikke funka helt. Vi trodde hun bare tullet, men det gjorde hun altså ikke.

Jeg har en nevø med dette problemet, men han er så dyktig at vi ikke merker det annet enn at han kan virke litt "klossete" når han løper f.eks.

Gjest Blir nok ikke lappen:(
Skrevet

Ta en tur til optiker og få en synstest, h*n kan fortelle deg om du får kjøre bil eller ikke. Jeg kan ikke kjøre uten briller f.eks.

Søren.. Var til optiker for en stund siden. Men da spurte jeg bare om det var mulig å få operasjon. Noe det ikke var. Så må vel inn igjen da.. :(

candyqueen_83
Skrevet

Kjæresten min er nesten blind på det ene øyet, men har da hatt lappen i maaaange år for det :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...