Gjest Kan jeg? Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Noen som vet om man kan ta lappen når man sjeler på ene øyet? Har veldig nedsatt syn på det øye. Vet man må ta en slags synstest når man skal kjøre opp. Man skal se et skilt fra en bestemt avstand osv. Er snart 30 år og føler det er på tide og bli litt uavhengig av andre. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har iallefall en slektning som er blind på det ene øyet. Han har kjørt bil i mange år. Har aldri tenkt at det kunne medføre problemer? 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Ta en tur til optiker og få en synstest, h*n kan fortelle deg om du får kjøre bil eller ikke. Jeg kan ikke kjøre uten briller f.eks. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har iallefall en slektning som er blind på det ene øyet. Han har kjørt bil i mange år. Har aldri tenkt at det kunne medføre problemer? Man får gjerne problemer med dybdesynet når man ser bare på ett øye, men mange kjører bil uten problemer alikevel. De lærer seg jo å kompensere for det. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Man får gjerne problemer med dybdesynet når man ser bare på ett øye, men mange kjører bil uten problemer alikevel. De lærer seg jo å kompensere for det. Ja, det er nok riktig. Man har vel ikke forbud mot å kjøre bil dersom man bare har godt fungerende syn på et øye? 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Ja, det er nok riktig. Man har vel ikke forbud mot å kjøre bil dersom man bare har godt fungerende syn på et øye? Neida, jeg vet om flere "enøyde" som kjører bil. ) Men vi lo godt da hun hadde problemer med å putte noe ned i en lite eske da dybdesynet ikke funka helt. Vi trodde hun bare tullet, men det gjorde hun altså ikke. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Neida, jeg vet om flere "enøyde" som kjører bil. ) Men vi lo godt da hun hadde problemer med å putte noe ned i en lite eske da dybdesynet ikke funka helt. Vi trodde hun bare tullet, men det gjorde hun altså ikke. Jeg har en nevø med dette problemet, men han er så dyktig at vi ikke merker det annet enn at han kan virke litt "klossete" når han løper f.eks. 0 Siter
Gjest Blir nok ikke lappen:( Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Ta en tur til optiker og få en synstest, h*n kan fortelle deg om du får kjøre bil eller ikke. Jeg kan ikke kjøre uten briller f.eks. Søren.. Var til optiker for en stund siden. Men da spurte jeg bare om det var mulig å få operasjon. Noe det ikke var. Så må vel inn igjen da.. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Kjæresten min er nesten blind på det ene øyet, men har da hatt lappen i maaaange år for det ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.