Gjest noen erfaringer eller tanker? Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Jeg er veldig usikker her jeg sitter. Er nyutdannet, og denne jobben er egentlig ikke relevant for studiene mine. Det er heller ikke en fulltidsjobb ( ca 70%), og jeg er redd at jeg kommer til å ha dårlig råd hvis jeg sier ja til stillingen. Det positive er at jeg sikkert får mer tid til barna mine, ta et delfag ved Universitetet, og ikke minst jobbe dagtid med fri i helger ( i dag jobber jeg mye kvelder og lørdager). Har ikke vært på intervju ennå, men ble plutselig så usikker. Samtidig har jeg rett og slett ikke råd til å gå å vente på drømmejobben. 0 Siter
Gjest D*lilith Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Min erfaring er at hvem som helst kan få jobb som assistent. 0 Siter
Gjest noen erfaringer eller tanker? Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Min erfaring er at hvem som helst kan få jobb som assistent. Joda, er egentlig ikke redd for å ikke få jobben. Men er litt redd for at jeg ikke vil klare meg økonomisk hvis jeg takker ja. Samt at jeg kommer til å være helt utkjørt etter jobb. Har ikke erfaring med utagerende mennesker. 0 Siter
Gjest D*lilith Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Joda, er egentlig ikke redd for å ikke få jobben. Men er litt redd for at jeg ikke vil klare meg økonomisk hvis jeg takker ja. Samt at jeg kommer til å være helt utkjørt etter jobb. Har ikke erfaring med utagerende mennesker. Da syns jeg ikke du bør ta den jobber,når du er så usikker. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Jeg vet ikke hvordan utdannelse du har, men jeg tror det skal mye til før du får den stillingen. Jeg tror rett og slett kanskje du er overkvalifisert. Det er mest barne- og ungdomsarbeidere tror jeg som får disse jobbene, ikke en med universitetsutdannelse. En annen ting er jo at de vil tenke at du sikkert ikke er interessert i å beholde denne jobben veldig lenge, men er på utkikk etter en jobb som er mer interessant og som samsvarer mer med din utdannelse. En annen ting er at jeg ikke syns du skal ta en jobb som du egentlig ikke har noe lyst på. 0 Siter
Gjest høres fristenes ut Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Joda, er egentlig ikke redd for å ikke få jobben. Men er litt redd for at jeg ikke vil klare meg økonomisk hvis jeg takker ja. Samt at jeg kommer til å være helt utkjørt etter jobb. Har ikke erfaring med utagerende mennesker. Ikke sikkert at det er utagerende mennesker da ..... Kjekt da med fri ALLE skoleferier, hmmmmmm høres fristenes ut for meg ...... iallefall nå når jeg ser lærervenninner som går ut på ferie nå og har ferie til uken før skolestart ...... 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Ikke sikkert at det er utagerende mennesker da ..... Kjekt da med fri ALLE skoleferier, hmmmmmm høres fristenes ut for meg ...... iallefall nå når jeg ser lærervenninner som går ut på ferie nå og har ferie til uken før skolestart ...... Vet ikke om man får skoleferiene som assistent. Lærerferiene er avspassering pga. forberedelser til timer som tar mer enn 7.5 time per dag. Dette har ikke en assistent ansvar for. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Min erfaring er at hvem som helst kan få jobb som assistent. Se å klapp igjen "brødboksen" ! :-) Disse jobbene er ikje for "hvem som helst", for en sånn jobb har nemlig eg hatt. 0 Siter
Gjest høres fristenes ut Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Vet ikke om man får skoleferiene som assistent. Lærerferiene er avspassering pga. forberedelser til timer som tar mer enn 7.5 time per dag. Dette har ikke en assistent ansvar for. En assistent følger skoleåret, det sier seg jo selv da, på sommeren er det ingen elever på skolen .... 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 En assistent følger skoleåret, det sier seg jo selv da, på sommeren er det ingen elever på skolen .... Vet ikke hvordan de gjør det i ungdomsskolen, men på barneskolen vil en assistent i hvert fall bli flyttet over til å være assistent for det samme barnet på SFO. 0 Siter
Gjest høres fristenes ut Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Vet ikke hvordan de gjør det i ungdomsskolen, men på barneskolen vil en assistent i hvert fall bli flyttet over til å være assistent for det samme barnet på SFO. Hva hvis barnet ikke bruker SFO om sommeren da ? Dette kommer selvfølgelig an på hva det står i jobbannonsen .... de må nok spesifisere om det er meningen at du skal jobbe hele året, eller om du følger skoleåret. 0 Siter
Gjest D*lilith Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Se å klapp igjen "brødboksen" ! :-) Disse jobbene er ikje for "hvem som helst", for en sånn jobb har nemlig eg hatt. Hehe,da så : D 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Hva hvis barnet ikke bruker SFO om sommeren da ? Dette kommer selvfølgelig an på hva det står i jobbannonsen .... de må nok spesifisere om det er meningen at du skal jobbe hele året, eller om du følger skoleåret. Selvfølgelig må de spesifisere det i annonsen. Men, jeg ville bare si at det ikke er sånn at en assistent automatisk følger lærernes skolefri. 0 Siter
Gjest høres fristenes ut Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Selvfølgelig må de spesifisere det i annonsen. Men, jeg ville bare si at det ikke er sånn at en assistent automatisk følger lærernes skolefri. Er du ansatt som assistent til skolen så er du det jo i utgangspunktet. Om den assistenten du referer til har blitt ansatt på andre vilkår er helt noe annet. En vanlig skoleassistent-stilling følger skoleåret. 0 Siter
Gjest Tatjana Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Vet ikke om man får skoleferiene som assistent. Lærerferiene er avspassering pga. forberedelser til timer som tar mer enn 7.5 time per dag. Dette har ikke en assistent ansvar for. Jeg har en venninne som er skoleassistent. Hun har fri i alle ferier. Det er løst slik at hun har betalt for en viss stillingsprosent (jeg husker ikke tallet i farten, men si det er 75% bare som eksempel.) Så jobber hun litt mer enn 75% i skoleåret, og avspaserer i feriene. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har en venninne som er skoleassistent. Hun har fri i alle ferier. Det er løst slik at hun har betalt for en viss stillingsprosent (jeg husker ikke tallet i farten, men si det er 75% bare som eksempel.) Så jobber hun litt mer enn 75% i skoleåret, og avspaserer i feriene. Ja, det er jo en grei måte å gjøre det på, men det er klart da er det vanskelig å få 100 % stilling som assistent. Det jeg mente til den som sa det var så deilig med alle lange skoleferier, var at man får nok ikke noe GRATIS her i livet :-). Og det har jo du med ditt innlegg understøttet! 0 Siter
Gjest Tatjana Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Ja, det er jo en grei måte å gjøre det på, men det er klart da er det vanskelig å få 100 % stilling som assistent. Det jeg mente til den som sa det var så deilig med alle lange skoleferier, var at man får nok ikke noe GRATIS her i livet :-). Og det har jo du med ditt innlegg understøttet! Ja, det er helt sant :-). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.