Persille1365381127 Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Hva behandler man neglesopp med? Må man til legen? For det er vel det det er når neglen er sånn gulaktig og tykkere enn de andre? 0 Siter
spiky Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Høres ut som neglsopp. Neglen løsner gjerne fra huden under også. Du må ha kur i form av tabletter og krem. Tar visst litt tid å bli kvitt. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Skrevet 24. juni 2008 Høres ut som neglsopp. Neglen løsner gjerne fra huden under også. Du må ha kur i form av tabletter og krem. Tar visst litt tid å bli kvitt. Det vil si at jeg må få henne til legen? 0 Siter
spiky Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Det vil si at jeg må få henne til legen? Ja. Tablettene er reseptbelagte 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Skrevet 24. juni 2008 Ja. Tablettene er reseptbelagte Ok, takk 0 Siter
mrxx Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Du må til legene ja og får dyre tabletter, en kur koster 2 til 3.000 og varer en måned eller to,...... tror jeg. Ikke så veldig lett å bli kvitt, men jeg mener å ha lest at det er lettere på hendene enn på tærne. 0 Siter
Gjest cavin Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Broren min har akkurat gjennom gått en behandling. Fikk Lamisil orifarm på resept, men apotekeren anbefalte en mye billigere kur, som gjør akkurat samme nytte! Den heter Terbinafin og kostet per mnd ca 300,- i 5mnd.Det ser riktig bra ut nå,nå må han bare vente det an, så vokser resten av den friske neglen ut igjen! ellers må han etter en tid,ta en ny kur...så blir det helt bra! 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Skrevet 24. juni 2008 Du må til legene ja og får dyre tabletter, en kur koster 2 til 3.000 og varer en måned eller to,...... tror jeg. Ikke så veldig lett å bli kvitt, men jeg mener å ha lest at det er lettere på hendene enn på tærne. Hm, legebehandling til barn er jo gratis da - så det kan kanskje hende dette er noe rabattert... Det var jo STEINdyrt! 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Hmm.. Tror jeg hadde sånn på en negl da jeg var barn, og det gikk vekk en gang jeg mistet en hammer på tåa og neglen falt av.. Den nye som vokste ut var frisk. Billig, men særdeles vond løsning! 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Hm, legebehandling til barn er jo gratis da - så det kan kanskje hende dette er noe rabattert... Det var jo STEINdyrt! Samboeren min har samme opplevelse som cavin skriver om - fikk resept fra lege, farmasøyten anbefalte en billigere variant - og neglen er helt fin nå. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Skrevet 24. juni 2008 Hmm.. Tror jeg hadde sånn på en negl da jeg var barn, og det gikk vekk en gang jeg mistet en hammer på tåa og neglen falt av.. Den nye som vokste ut var frisk. Billig, men særdeles vond løsning! Heh, litt usikker på om den faller i smak hos femåringen 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Skrevet 24. juni 2008 Samboeren min har samme opplevelse som cavin skriver om - fikk resept fra lege, farmasøyten anbefalte en billigere variant - og neglen er helt fin nå. Da noterer jeg meg det 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Heh, litt usikker på om den faller i smak hos femåringen Ja, jeg tror ikke den faller i smak uansett alder... *ler litt* 0 Siter
mrxx Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Hm, legebehandling til barn er jo gratis da - så det kan kanskje hende dette er noe rabattert... Det var jo STEINdyrt! Det er mulig ja. Jeg vet i alle fall at det er steindyrt. 0 Siter
Gjest anonym for denne gang Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Gikk selv med neglesopp i flere år, fordi jeg ikke ville innrømme overfor meg selv at det var sopp. Syntes det var kjempeflaut. (jada, VET det er teit, men jeg hadde ikke de typiske symptomene) Gikk endelig til lege, og fikk en resept på noen tabletter som jeg skulle ta i 3 mndr. Da jeg skulle kjøpe tablettene sa de på apoteket at det fantes et rimeligere alternativ til 1/3 del av prisen, med akkurat samme virkestoff. Jeg betalte rundt 800 kroner for 90 tabletter. Etter 3 mndr var halve neglen vokst pent ut. Ifølge legen trengte jeg ikke å ta mere tabletter. Neglen fortsattt å gro fint og nå kan jeg for første gang på ca 3 år gå med sandaler uten å skjemmes. Neglene på føttene gror laaaaangsomt, så det er bare å komme seg til legen så fort som mulig - noe jeg IKKE gjorde 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Skrevet 24. juni 2008 Gikk selv med neglesopp i flere år, fordi jeg ikke ville innrømme overfor meg selv at det var sopp. Syntes det var kjempeflaut. (jada, VET det er teit, men jeg hadde ikke de typiske symptomene) Gikk endelig til lege, og fikk en resept på noen tabletter som jeg skulle ta i 3 mndr. Da jeg skulle kjøpe tablettene sa de på apoteket at det fantes et rimeligere alternativ til 1/3 del av prisen, med akkurat samme virkestoff. Jeg betalte rundt 800 kroner for 90 tabletter. Etter 3 mndr var halve neglen vokst pent ut. Ifølge legen trengte jeg ikke å ta mere tabletter. Neglen fortsattt å gro fint og nå kan jeg for første gang på ca 3 år gå med sandaler uten å skjemmes. Neglene på føttene gror laaaaangsomt, så det er bare å komme seg til legen så fort som mulig - noe jeg IKKE gjorde Problemet er at hun er fem år - så det er liksom ikke bare bare å få henne til å ta tabletter heller... Men skal ringe dem i morgen tidlig 0 Siter
Gjest huldraa Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Gikk selv med neglesopp i flere år, fordi jeg ikke ville innrømme overfor meg selv at det var sopp. Syntes det var kjempeflaut. (jada, VET det er teit, men jeg hadde ikke de typiske symptomene) Gikk endelig til lege, og fikk en resept på noen tabletter som jeg skulle ta i 3 mndr. Da jeg skulle kjøpe tablettene sa de på apoteket at det fantes et rimeligere alternativ til 1/3 del av prisen, med akkurat samme virkestoff. Jeg betalte rundt 800 kroner for 90 tabletter. Etter 3 mndr var halve neglen vokst pent ut. Ifølge legen trengte jeg ikke å ta mere tabletter. Neglen fortsattt å gro fint og nå kan jeg for første gang på ca 3 år gå med sandaler uten å skjemmes. Neglene på føttene gror laaaaangsomt, så det er bare å komme seg til legen så fort som mulig - noe jeg IKKE gjorde Husker du hva disse tablettene het? Jeg har også neglsopp og har forsøkt med krem, men det hjelper ikke. Mener å huske at flere av tablettkurene har alvorlige bivirkninger, for eksempel skade på leveren. Gjaldt det ikke din kur? Jeg prøver også å ta tetreolje på de infiserte neglene (leste på internett at det hjalp), har noen erfaring med det? Tusen takk for svar, jeg synes også det er flaut med neglesopp:( 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.