Gå til innhold

Forslag til sunnere trøstespising?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg trøste- og stress-spist veldig ofte i det siste. Hver dag, og jeg er ikke akkurat fornøyd med meg selv. Har innsett at jeg ikke klarer å legge dette behovet unna med det første, men kanskje jeg kan ta det opp på et sunnere nivå.

Er det noen som har forslag til hva annet enn sjokolade, sukker, brus og iskaffe?

Jeg har kommet på mango og farris bris i første omgang. Og vann med sitron. Vann med sitron er veldig forfriskende.

*på vei til butikken*

fei1365380229
Skrevet

Jordbær - masse antioksidanter og nesten ingen kcal :-). Det trøstespiser jeg hele dagen, med god samvittighet.

Skrevet

Jordbær - masse antioksidanter og nesten ingen kcal :-). Det trøstespiser jeg hele dagen, med god samvittighet.

*noterer på handlelista*

Glimrende forslag!

Mrs. Wallace
Skrevet

Vann med agurkstrimler er også kjempegodt.

Og vannmelon i skiver. Og pakistansk eller indisk mango som er i sesong og smaker fantastisk akkurat nå. *slafe*

Skrevet

Melon av alle sorter, med og uten saltkjøtt, perletomater, hvis du gidder å styre litt - coctailpinner m agurk,brie og spekeskinke. Imsdal lime&fiber. reker og krabbe! Salatkylling.

Skrevet

''Nå har jeg trøste- og stress-spist veldig ofte i det siste.''

Eg har det samme problemet.

''Er det noen som har forslag til hva annet enn sjokolade, sukker, brus og iskaffe?''

Farris (som du sier sjøl) istedenfor brus, grønn te istedenfor kaffi, gulerøtter, bananer (http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/123666), youghurt og rosiner istedenfor sukker/sjokolade.

Sjokolade & brus kun på lørdagene!

''Jeg har kommet på mango og farris bris i første omgang. Og vann med sitron. Vann med sitron er veldig forfriskende.''

Ikkje bli for sunn, DA sprekker du raskt, det er min erfaring.

Skrevet

Jeg lagde noen supergode lapper i går kveld. Og de må vel nesten karakteriseres som sunne.

1 dl. fint speltmel

1 dl. grovt speltmel

2 egg

1 ts vaniljesukker

1 ts bakepulver

1 ts søtningdråper

2 ts olje

melk til passe tykk konsistens

Stekes i stekepanne. Ca. 3 stk i en panne. Altså må røra være ganske tykk for at de ikke skal flyte sammen.

De var virkelig kjempegode, og både gubben, snuppa og jeg likte dem bedre enn de gamle (med bare hvetemel og en del sukker)

Serveres med f.eks. rørte jordbær + evt. brunost. Godt alternativ til f.eks. vaffler.

Skrevet

''Nå har jeg trøste- og stress-spist veldig ofte i det siste.''

Eg har det samme problemet.

''Er det noen som har forslag til hva annet enn sjokolade, sukker, brus og iskaffe?''

Farris (som du sier sjøl) istedenfor brus, grønn te istedenfor kaffi, gulerøtter, bananer (http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/123666), youghurt og rosiner istedenfor sukker/sjokolade.

Sjokolade & brus kun på lørdagene!

''Jeg har kommet på mango og farris bris i første omgang. Og vann med sitron. Vann med sitron er veldig forfriskende.''

Ikkje bli for sunn, DA sprekker du raskt, det er min erfaring.

''

Ikkje bli for sunn, DA sprekker du raskt, det er min erfaring.''

Ingen fare, du:-)

Jeg har hatt perioder der jeg har bestemt meg for å kutte brus og klart det. Var et godt forslag og bare drikke brus på lørdager eller helger. Skal se om jeg klarer det.

Takk for gode tips! Grønn te skal jeg sannerlig skaffe meg. Kan lage grønn is-te og sette i kjøleskapet og drikke i stedet for iskaffe.

Skrevet

Melon av alle sorter, med og uten saltkjøtt, perletomater, hvis du gidder å styre litt - coctailpinner m agurk,brie og spekeskinke. Imsdal lime&fiber. reker og krabbe! Salatkylling.

Mange gode forslag her. Tusen takk!:-) Blir en fin handleliste.

Gjest ViViola
Skrevet

Frukt kan man spise i relativt store mengder uten at det er usunt.

Jordbær har f.eks. 30 kalorier pr 100 gram, et lite eple 40, moreller 60 og kirsebær 65. Sammenlignet med sjokolade - f.eks. firkløver - som har 465 kalorier pr 100 gram.... Mao: Du kan jo spise veldig mye frukt for èn sjokolade! :-)

Gulrot er også en god snacks, og trenger du noe søtere er Lâckerol sukkertøy bedre enn det meste annet i godtedisken.

Av drikke er jo bare rent vann både billigere og sunnere enn Bris og Farris, selv om ikke de heller genererer kalorier.

Skrevet

Vann med agurkstrimler er også kjempegodt.

Og vannmelon i skiver. Og pakistansk eller indisk mango som er i sesong og smaker fantastisk akkurat nå. *slafe*

Vann med agurk har jeg ikke prøvd før. Pakistansk mango er nydelig! Takk for tips!:-)

Skrevet

sukkererter

Godt forslag! *notere*

Skrevet

Gulrøtter og jordbær :-)

Takk for forslag!:-) Jeg skal jammen kjøpe gulerøtter også.

Skrevet

''

Ikkje bli for sunn, DA sprekker du raskt, det er min erfaring.''

Ingen fare, du:-)

Jeg har hatt perioder der jeg har bestemt meg for å kutte brus og klart det. Var et godt forslag og bare drikke brus på lørdager eller helger. Skal se om jeg klarer det.

Takk for gode tips! Grønn te skal jeg sannerlig skaffe meg. Kan lage grønn is-te og sette i kjøleskapet og drikke i stedet for iskaffe.

Eg kjøper 10 (1,5 litere) med Farris i slengen, og har alltid 4 iskalde liggende klar i kjøleskapet.

Grønn varm te og masse "Hallelujahonning" er også godt, spesielt om kvelden, en blir trøtt av det og det er sundt.

Skrevet

Frukt kan man spise i relativt store mengder uten at det er usunt.

Jordbær har f.eks. 30 kalorier pr 100 gram, et lite eple 40, moreller 60 og kirsebær 65. Sammenlignet med sjokolade - f.eks. firkløver - som har 465 kalorier pr 100 gram.... Mao: Du kan jo spise veldig mye frukt for èn sjokolade! :-)

Gulrot er også en god snacks, og trenger du noe søtere er Lâckerol sukkertøy bedre enn det meste annet i godtedisken.

Av drikke er jo bare rent vann både billigere og sunnere enn Bris og Farris, selv om ikke de heller genererer kalorier.

Jeg bryr meg så lite om kalorier:-) tenker mest på tennene mine og at jeg ikke føler meg så bra når det blir mye sukker.

Takk for tipsene. Jeg skal kjøpe gulerøtter. Det er så mye mer smak på frukt og grønt også.

Skrevet

Jeg lagde noen supergode lapper i går kveld. Og de må vel nesten karakteriseres som sunne.

1 dl. fint speltmel

1 dl. grovt speltmel

2 egg

1 ts vaniljesukker

1 ts bakepulver

1 ts søtningdråper

2 ts olje

melk til passe tykk konsistens

Stekes i stekepanne. Ca. 3 stk i en panne. Altså må røra være ganske tykk for at de ikke skal flyte sammen.

De var virkelig kjempegode, og både gubben, snuppa og jeg likte dem bedre enn de gamle (med bare hvetemel og en del sukker)

Serveres med f.eks. rørte jordbær + evt. brunost. Godt alternativ til f.eks. vaffler.

Kjempebra forslag!:-) og takk for oppskriften. Hva er søtningsdråper, forresten?

Skrevet

Eg kjøper 10 (1,5 litere) med Farris i slengen, og har alltid 4 iskalde liggende klar i kjøleskapet.

Grønn varm te og masse "Hallelujahonning" er også godt, spesielt om kvelden, en blir trøtt av det og det er sundt.

Wow, 10 stk 1,5 litere. Regner med du har med deg trillebagen din!

Men nu åker jag till affæren.

Skrevet

Wow, 10 stk 1,5 litere. Regner med du har med deg trillebagen din!

Men nu åker jag till affæren.

Du får legge frem handlelista de her etterpå! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...