Gå til innhold

Forslag til sunnere trøstespising?

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg bryr meg så lite om kalorier:-) tenker mest på tennene mine og at jeg ikke føler meg så bra når det blir mye sukker.

Takk for tipsene. Jeg skal kjøpe gulerøtter. Det er så mye mer smak på frukt og grønt også.

Det er jo greit nok, men kaloriinnhold er jo en pekepinn i forhold til sunnhetsgrad - og du spurte etter sunnere alternativer til sjokolade og slikt. :-)

Skrevet

Du får legge frem handlelista de her etterpå! :-)

Jepp!

Skrevet

Det er jo greit nok, men kaloriinnhold er jo en pekepinn i forhold til sunnhetsgrad - og du spurte etter sunnere alternativer til sjokolade og slikt. :-)

Ja, det er sant.

Skrevet

Hvorfor ikke kjøpe frukt og små poser med gulerøtter.

Gjest been there
Skrevet

Det er vanskeligere å ta det opp på et sunnere nivå, når du søker stressreduksjon. Nettopp sukkeret hjernen "vil ha". Men sukker i form av frukt gjør kanskje noe av nytten.

Skrevet

Kalorier er også ofte ikke en pekepinn i forhold til sunnhetsgrad. Nøtter og tørket frukt er jo f.eks. ansett for å være sunt, men inneholder mye kalorier.

Men så er det jo dette med hva "sunnhet" er da...

Skrevet

Takk for forslag!:-) Jeg skal jammen kjøpe gulerøtter også.

Kanskje du skal begynne å spise mer nøtter?

Aliza1365380759
Skrevet

Når jeg bare MÅ ha noe søtt forsøker jeg å ty til søte epler, druer eller annen frukt, fruktyoghurt, cottage cheese med litt syltetøy på, mandler (eller andre nøtter) eller en smoothie.

Skrevet

Kjempebra forslag!:-) og takk for oppskriften. Hva er søtningsdråper, forresten?

På Kiwi har de en liten flaste med søtning. Samme merke som suketter. Da blir ting litt søtere, og jeg slipper å bruke sukker. (Mange er jo i mot disse søtningene, men jeg bruker dem altså....)

Gjest ViViola
Skrevet

Kalorier er også ofte ikke en pekepinn i forhold til sunnhetsgrad. Nøtter og tørket frukt er jo f.eks. ansett for å være sunt, men inneholder mye kalorier.

Men så er det jo dette med hva "sunnhet" er da...

Det er klart, man har jo også sunt og usunt fett. Men uansett, vil jeg nesten si, så er kaloriinnhold en god pekepinn i forhold til sunnhet. Det er unntak, men de er få.

Skrevet

På Kiwi har de en liten flaste med søtning. Samme merke som suketter. Da blir ting litt søtere, og jeg slipper å bruke sukker. (Mange er jo i mot disse søtningene, men jeg bruker dem altså....)

Ok. Jeg kjøpte speltmel og egg i går, tenkte å prøve å lage oppskriften når jeg får tid. Kanskje jeg bruker litt sukker i stedet.

Skrevet

Kanskje du skal begynne å spise mer nøtter?

Ja, kanskje det!

Skrevet

Du får legge frem handlelista de her etterpå! :-)

Jeg kjøpte speltmel, egg, en stor sjokolade, lilla iskaffe (mindre sukker), farris bris, to typer melon, to typer mango, gulerøtter, spekeskinke, rundstykker, tomater, økologisk soya youghurt, to typer grønn te, sitron.

Så det så. Nå må jeg bare huske å spise det. Jordbær hadde de ikke, men det skal jeg jakte på neste gang. Og nøtter.

Hvordan går det med deg?

Skrevet

Jeg kjøpte speltmel, egg, en stor sjokolade, lilla iskaffe (mindre sukker), farris bris, to typer melon, to typer mango, gulerøtter, spekeskinke, rundstykker, tomater, økologisk soya youghurt, to typer grønn te, sitron.

Så det så. Nå må jeg bare huske å spise det. Jordbær hadde de ikke, men det skal jeg jakte på neste gang. Og nøtter.

Hvordan går det med deg?

''Hvordan går det med deg?''

Det kunne vært bedre og det kunne vært verre...

Eg har ikkje handla noe særlig i dag, kun: 2 Colabokser, 2 pack Melkeruller, 1 jordbæris og tråd til kantklipperen. :)

Skrevet

''Hvordan går det med deg?''

Det kunne vært bedre og det kunne vært verre...

Eg har ikkje handla noe særlig i dag, kun: 2 Colabokser, 2 pack Melkeruller, 1 jordbæris og tråd til kantklipperen. :)

Jeg har også kjøpt is. Og iskaffe, men den lilla uten så mye sukker. Men jeg spiste gulerot og melon og "ordentlig mat" i går kveld + litt sjokolade.

Skrevet

Ok. Jeg kjøpte speltmel og egg i går, tenkte å prøve å lage oppskriften når jeg får tid. Kanskje jeg bruker litt sukker i stedet.

Det går jo selvsagt bra det også. Tror nok ikke du trenger veldig mye sukker. Håper du liker lappene også:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...