Gjest ViViola Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Jeg bryr meg så lite om kalorier:-) tenker mest på tennene mine og at jeg ikke føler meg så bra når det blir mye sukker. Takk for tipsene. Jeg skal kjøpe gulerøtter. Det er så mye mer smak på frukt og grønt også. Det er jo greit nok, men kaloriinnhold er jo en pekepinn i forhold til sunnhetsgrad - og du spurte etter sunnere alternativer til sjokolade og slikt. :-) 0 Siter
cathlin Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Skrevet 24. juni 2008 Du får legge frem handlelista de her etterpå! :-) Jepp! 0 Siter
cathlin Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Skrevet 24. juni 2008 Det er jo greit nok, men kaloriinnhold er jo en pekepinn i forhold til sunnhetsgrad - og du spurte etter sunnere alternativer til sjokolade og slikt. :-) Ja, det er sant. 0 Siter
mrxx Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Hvorfor ikke kjøpe frukt og små poser med gulerøtter. 0 Siter
Gjest been there Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Det er vanskeligere å ta det opp på et sunnere nivå, når du søker stressreduksjon. Nettopp sukkeret hjernen "vil ha". Men sukker i form av frukt gjør kanskje noe av nytten. 0 Siter
frosken Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Det er jo greit nok, men kaloriinnhold er jo en pekepinn i forhold til sunnhetsgrad - og du spurte etter sunnere alternativer til sjokolade og slikt. :-) Kalorier er også ofte ikke en pekepinn i forhold til sunnhetsgrad. Nøtter og tørket frukt er jo f.eks. ansett for å være sunt, men inneholder mye kalorier. Men så er det jo dette med hva "sunnhet" er da... 0 Siter
frosken Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Takk for forslag!:-) Jeg skal jammen kjøpe gulerøtter også. Kanskje du skal begynne å spise mer nøtter? 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Når jeg bare MÅ ha noe søtt forsøker jeg å ty til søte epler, druer eller annen frukt, fruktyoghurt, cottage cheese med litt syltetøy på, mandler (eller andre nøtter) eller en smoothie. 0 Siter
Speak Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Kjempebra forslag!:-) og takk for oppskriften. Hva er søtningsdråper, forresten? På Kiwi har de en liten flaste med søtning. Samme merke som suketter. Da blir ting litt søtere, og jeg slipper å bruke sukker. (Mange er jo i mot disse søtningene, men jeg bruker dem altså....) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Kalorier er også ofte ikke en pekepinn i forhold til sunnhetsgrad. Nøtter og tørket frukt er jo f.eks. ansett for å være sunt, men inneholder mye kalorier. Men så er det jo dette med hva "sunnhet" er da... Det er klart, man har jo også sunt og usunt fett. Men uansett, vil jeg nesten si, så er kaloriinnhold en god pekepinn i forhold til sunnhet. Det er unntak, men de er få. 0 Siter
cathlin Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Skrevet 25. juni 2008 På Kiwi har de en liten flaste med søtning. Samme merke som suketter. Da blir ting litt søtere, og jeg slipper å bruke sukker. (Mange er jo i mot disse søtningene, men jeg bruker dem altså....) Ok. Jeg kjøpte speltmel og egg i går, tenkte å prøve å lage oppskriften når jeg får tid. Kanskje jeg bruker litt sukker i stedet. 0 Siter
cathlin Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Skrevet 25. juni 2008 Kanskje du skal begynne å spise mer nøtter? Ja, kanskje det! 0 Siter
cathlin Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Skrevet 25. juni 2008 Du får legge frem handlelista de her etterpå! :-) Jeg kjøpte speltmel, egg, en stor sjokolade, lilla iskaffe (mindre sukker), farris bris, to typer melon, to typer mango, gulerøtter, spekeskinke, rundstykker, tomater, økologisk soya youghurt, to typer grønn te, sitron. Så det så. Nå må jeg bare huske å spise det. Jordbær hadde de ikke, men det skal jeg jakte på neste gang. Og nøtter. Hvordan går det med deg? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Jeg kjøpte speltmel, egg, en stor sjokolade, lilla iskaffe (mindre sukker), farris bris, to typer melon, to typer mango, gulerøtter, spekeskinke, rundstykker, tomater, økologisk soya youghurt, to typer grønn te, sitron. Så det så. Nå må jeg bare huske å spise det. Jordbær hadde de ikke, men det skal jeg jakte på neste gang. Og nøtter. Hvordan går det med deg? ''Hvordan går det med deg?'' Det kunne vært bedre og det kunne vært verre... Eg har ikkje handla noe særlig i dag, kun: 2 Colabokser, 2 pack Melkeruller, 1 jordbæris og tråd til kantklipperen. 0 Siter
cathlin Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Skrevet 25. juni 2008 ''Hvordan går det med deg?'' Det kunne vært bedre og det kunne vært verre... Eg har ikkje handla noe særlig i dag, kun: 2 Colabokser, 2 pack Melkeruller, 1 jordbæris og tråd til kantklipperen. Jeg har også kjøpt is. Og iskaffe, men den lilla uten så mye sukker. Men jeg spiste gulerot og melon og "ordentlig mat" i går kveld + litt sjokolade. 0 Siter
Speak Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Ok. Jeg kjøpte speltmel og egg i går, tenkte å prøve å lage oppskriften når jeg får tid. Kanskje jeg bruker litt sukker i stedet. Det går jo selvsagt bra det også. Tror nok ikke du trenger veldig mye sukker. Håper du liker lappene også:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.