Gå til innhold

Blackout

Anbefalte innlegg

Gjest Full og gal?
Skrevet

Har du vært så full at du ikke husket noenting av det?

Hører folk sier det skjer,men det tror jeg ikke noe på.

Skrevet

''Har du vært så full at du ikke husket noenting av det?''

Det er det umulig å svare på om en ikkje husker noenting.

Gjest minnah
Skrevet

Det har jeg opplevd ja. Men det er lenge siden nå, heldigvis. :-)

Gjest togli
Skrevet

Nei, jeg blir dårlig før jeg blir så full.

Mannen min opplevde det derimot en gang. Han "stjal" hjemmebrent fra faren sin og drakk. Da var han 17-18 år gammel og ble virkelig dritings! Han kunne ikke gjøre rede for seg og husket ingenting dagen etterpå. Det vet jeg for jeg var der selv ;-)

Skrevet

Ikke så full, men jeg har glemt en times tid av en kveld. Dvs. jeg husker bruddstykker, og ikke noe mer...

Dumme ting gjorde jeg den kvelden også...

Gjest alkisen
Skrevet

Jeg har aldri hatt totalt blackout. Men en gang jeg var pærefull husker jeg bare noen minutter fra kvelden på byen. Men fikk vite etterpå at jeg hadde vært ute i 3 timer og var kjempefull :- /

Hender jeg har svarte hull i hukommelsen både full og edru.

Gjest Allviva
Skrevet

Har hendt jeg har glemt bruddstykker, men har aldri hatt blackout over flere timer. Har til og med opplevd å være så drita at jeg har ligget og spydd i rennesteinen:-/ men husker det gjør jeg (desverre).

Siden jeg selv ikke har opplevd blackouts, har jeg problemer med å tro at andre virkelig kan glemme alt.

Tror allikevel det er veldig individuelt hvordan alkohol slår ut på folk, uavhengig av alkoholmengde og hvilken type alkohol.

Gjest Elextra
Skrevet

Joda, da jeg var helt ung hendte det jeg var så full at jeg fikk med meg lite av det som skjedde. Men ville jo husket det om jeg hadde gjort noe helt uvanlig, tror jeg.

Har ikke skjedd etter at jeg ble 18-19.

Skrevet

Jeg får blackouts hvis jeg drikker for mye. Særlig hvis jeg drikker sprit.

Har vært sånn siden jeg begynte å drikke i 17-årsalderen, og det er nå snart 20 år siden. Søstrene mine og faren min har også dette problemet.

-så jeg holder meg stort sett til øl :-)

Skrevet

Det har skjedd én gang, da jeg var 18 år, og jeg ikke var vant med drikking og ble alt for full og blacka helt ut.

Hvorfor tror du ikke på at det er mulig?

Gjest Full og gal?
Skrevet

Det har skjedd én gang, da jeg var 18 år, og jeg ikke var vant med drikking og ble alt for full og blacka helt ut.

Hvorfor tror du ikke på at det er mulig?

Det er så mange som skylder på fylla,at de ikke husker noenting og bruker det som unskyldning,men når det skjer gang på gang tror jeg ikke på det.

Skrevet

Det er så mange som skylder på fylla,at de ikke husker noenting og bruker det som unskyldning,men når det skjer gang på gang tror jeg ikke på det.

Ja, jeg tror som deg at noen sikkert finner det opportunt å gi fylla skylda. Men selv om det er sant at de virkelig ikke husker hver gang, så er det jo utrolig idiotisk å drikke seg så full at man ikke husker.

Og under enhver omstendighet er ikke selvforskyldt rus en unnskyldesesgrunn! :-)

Men det ER altså et faktum at man kan få fullstendig blackout i fylla.

Jeg for min del syntes det var såpass guffent å ha hatt black out at jeg VIRKELIG lærte av min feil! Det er nå over 23 år siden, og har ikke gjentatt seg;-) Det er ikke moro å tenke på alt man kan ha sagt eller gjort.... :-(

Jeg våknet forresten dagen etter i min egen seng og husket ikke noe av hvordan jeg hadde kommet meg dit. Jeg hadde heldigvis vært omringet av gode venner den fatale kvelden, for en av dem fikk tak i en taxi og fulgte meg hjem og overleverte meg til intetanende foreldre....;-) Dagen etter krevde hun meg for taxipengene, som hun naturlig nok fikk dekket... *flau*

Gjest Full og gal?
Skrevet

Ja, jeg tror som deg at noen sikkert finner det opportunt å gi fylla skylda. Men selv om det er sant at de virkelig ikke husker hver gang, så er det jo utrolig idiotisk å drikke seg så full at man ikke husker.

Og under enhver omstendighet er ikke selvforskyldt rus en unnskyldesesgrunn! :-)

Men det ER altså et faktum at man kan få fullstendig blackout i fylla.

Jeg for min del syntes det var såpass guffent å ha hatt black out at jeg VIRKELIG lærte av min feil! Det er nå over 23 år siden, og har ikke gjentatt seg;-) Det er ikke moro å tenke på alt man kan ha sagt eller gjort.... :-(

Jeg våknet forresten dagen etter i min egen seng og husket ikke noe av hvordan jeg hadde kommet meg dit. Jeg hadde heldigvis vært omringet av gode venner den fatale kvelden, for en av dem fikk tak i en taxi og fulgte meg hjem og overleverte meg til intetanende foreldre....;-) Dagen etter krevde hun meg for taxipengene, som hun naturlig nok fikk dekket... *flau*

Alkohol kan virke skremmende på folk så best å la være,bra det gikk godt med deg : - )

Skrevet

Ikke så full, men jeg har glemt en times tid av en kveld. Dvs. jeg husker bruddstykker, og ikke noe mer...

Dumme ting gjorde jeg den kvelden også...

Du også?! ;p

Jeg gremmes også fortsatt etter en gammel episode...

Gjest Guinnevere
Skrevet

Ja, det har skjedd et par ganger (mange år siden nå). Jeg husket NOE, men bare brokker av kvelden f.eks., eller ikke hvordan jeg kom meg hjem (våknet pent i min egen seng heldigvis!), at jeg hadde snakket med peroner (eller hva vi snakket om), danset eller annet. Veldig ekkelt! Det gir tidenes største fylleangst.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1214341499' post='3909182]

Du også?! ;p

Jeg gremmes også fortsatt etter en gammel episode...

Sukk, ja...

Tenker ikke så ofte på det lenger, men når jeg gjør det så rødmer jeg for meg selv...

Mrs. Wallace
Skrevet

Ja, jeg har opplevd det, men det er heldigvis maange år siden. Skikkelig ekkelt. Men det går altså an.

Folk reagerer forskjellig på alkohol, og det er nok i tillegg lettere å drikke seg til blackout på feks sprit enn på øl. Med sistnevnte merker man gjerne hvor det går hen før det er for sent.

Skrevet

Sukk, ja...

Tenker ikke så ofte på det lenger, men når jeg gjør det så rødmer jeg for meg selv...

*nikker medfølende - og nysgjerrig* Hva gjorde du? *hehe*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...