Gå til innhold

Festet og drakk du mye i ungdomstiden?

Anbefalte innlegg

Gjest wiggans
Skrevet

hvor mye/ofte og fikk det konsekvenser? Har en ungdom som fester og drikker hver uke, noen ganger kanske full også. Er redd det kan utvikle seg feil ved en slik livsstil. Men så hører jeg andre som sier det er helt normalt for mange ungdommer, og at det roer seg etterhvert.

Gjest mora2
Skrevet

Drakk mye ja. Hver helg, ofte fredag og lørdag.

Drakk oss fulle hver gang..

Veldig vanlig blandt ungdommen her.

Det har gått helt fint. Jeg har hus, to barn og en fantastisk mann.

Og er veldig lykkelig :0)

Skrevet

Nå begynner det å bli noen år siden jeg var ungdom. Jeg var sammen med vennene mine hver helg, men vi drakk ikke.

Jeg hadde ikke likt det om mine barn drakk seg fulle hver helg.

Gjest cavin
Skrevet

Kan du ikke ta en prat med ham, om konsekvensene med

drikking hver helg?Det kan jo utvikle seg til alkoholisme.

Mine barn fikk ikke lov å drikke alkohol, sålenge de gikk på

skolen og bodde hjemme.Omgangskretsen..har jo også en god del å si, dessverre! Ta ett alvorsord med han i hvertfall!

Gjest Elextra
Skrevet

Jada, som 15-åringer drakk jeg om vi var på fest og om vi hadde noe. Men det ble ikke hver helg så tidlig.

Fra 16-17-årsalderen ble det noe drikking omtrent hver eneste helg. Og full var jeg nok rett som det var, om ikke riktig "full" hver helg.

Og må vel si det har gått helt greit med meg, har vel egentlig tedd meg riktig så bra :P. Og drikke gjør jeg ennå - opptil flere ganger i uken. Men sjelden mye, og sjelden full.

Mine barn er små ennå og jeg har foreløpig ingen klar strategi for hvordan jeg skal takle drikking i ungdomstiden. Tror ikke jeg vil være veldig streng, men vil ikke servere noe alkohol hjemme før barna er 18 år. Tror jeg.

Skrevet

Nei, jeg drakk ikke mye. Jeg smakte (selvsagt) på alkohol lenge før jeg ble 18, men var veldig forsiktig.

Gjest Allviva
Skrevet

Begynte i 13-års alderen. Vi drakk dersom noen var alene hjemme i helgene, men det hendte også vi gikk gatelangs med en pose med øl. Vi fikk eldre ungdommer til å kjøpe øl for oss, eller så stjal fra barskapet hos foreldrene våre. Klassikeren var vodka som vi etterfylte med vann:-/ Det verste var at vi ikke ble oppdaget heller.

Tross den dårlige moralen i ungdomstiden, ble det menneske av meg også. Har i grunnen aldri slitt i etterkant til tross for at jeg begynte å drikke relativt tidlig.

Er forøvrig 26 år gammel og sykepleier i dag.

Gjest vanlig for unge
Skrevet

Jeg var ganske rolig frem til russetia, da traff jeg en kjæreste som festa hver helg, av og til 2-3 ganger i uka...

Så det ble en del festing, men mest til i begynnelsen av 20 åra...

Så begynte vi å få litt dårligere råd og det ble kanskje 1 gang i uka

eller annenhver helg.

Men etterhvert som vi ble eldre syntes vi det var gøyere å gå ut om vi gikk ut sjeldnere, så det ble 1-2 ganger i mnd.

Nå er jeg 30 år, gift og har barn og nå fester jeg ALDRI. Føler liksom jeg har festet fra meg og har ikke behov for noe festing... Julebord kanskje, men ellers... neh

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg festa og drakk nesten hver helg i 15-16 àrs alderen. Drakk meg skita full ogsà... Men sà ble jeg gravid som 17 àring, og da var det slutt pà festinga.Kunne ta en fest nà og da, da dattera mi var lita, men det tok ikke av, heldigvis! Nà fester jeg aldri, men kan nyte et glass vin en gang i blant. ( Ikke nà da jeg er gravid da men...:-)

Gjest tuttamatilda
Skrevet

Jeg festet masse i min ungdomstid, men rørte ikke noen form for rusmidler. Det ble folk av meg også :)

Skrevet

Jeg var slik i perioder fra jeg var 16-19, kun alkohol og sigaretter da. Ble folk av meg, læll. *hehe*

Skrevet

Jeg har aldri vært veldig "festete". Hadde andre interesser jeg likte bedre. Har samme instilling i dag også.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg festet masse i min ungdomstid, men rørte ikke noen form for rusmidler. Det ble folk av meg også :)

''Jeg festet masse i min ungdomstid, men rørte ikke noen form for rusmidler.'' Gikk du i møter?

;)

Gjest tuttamatilda
Skrevet

''Jeg festet masse i min ungdomstid, men rørte ikke noen form for rusmidler.'' Gikk du i møter?

;)

I møter? Skjønte ikke den jeg.....*s*

I møter for å feste? I møter for at det skulle bli folk av meg?

Gjest Elextra
Skrevet

I møter? Skjønte ikke den jeg.....*s*

I møter for å feste? I møter for at det skulle bli folk av meg?

Da jeg var tenåring kalte vi på fleip fester uten alkohol for møter.

Derfor! :D

Gjest tuttamatilda
Skrevet

Da jeg var tenåring kalte vi på fleip fester uten alkohol for møter.

Derfor! :D

Akkurat ja. :D

Avholdsfolk (som er en utdøende rase), er vant til å bli holdt for narr av de våte! :P he-he

Skrevet

Nei.

Likte ikke øl, det kan ha hatt noe med saken å gjøre. Klarer fortsatt ikke å drikke det. Men vin er litt mer tilgjengelig for gamle kjerringer enn for 70-tallets ungdom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...