Gå til innhold

Konkurranse på facebook

Anbefalte innlegg

Gjest facebookdilla
Skrevet

Jeg og en venninne har en konkurranse gående om å få flest venner på facebook. Kriteriene er at dette må være personer en har møtt på rett, ikke folk en blir kjent med på nett... Nå ligger jeg på 1. plass med 281 venner, mens hun bare har 257.

men sånn egentlig er det jo en teit konkurranse, svært få av disse "vennene " er ekte venner da, de er folk en kanskje har møtt en eller annen gang i livet, kollegaer, tidligere klassekamerater osv. Artig å finne ut hva de driver med nå liksom, men så blir det bare med det. Hører jo ikke noe særlig fra de, vi er jo alle opptatt med våre liv som vi har nå.

Hvordan er det med dere? Har dere mange "venner" på facebook? Hvor stor prosent av disse er faktisk VENNER og ikke bekjente?

Gjest mora2
Skrevet

Jeg har 322 venner.

Det er klasse kamerater, Familie, bekjente, naboer og bestevenner.Og noen fremmede.

Enkelte er bare noen som har addet meg, jeg kjenner de ikke.

Men moro å bli kjent med nye folk da :0)

Selv om de fleste vil mer enn det...

Stadig fremmede som adder meg, men sier nei til mange....

Synes det er litt ekkkelt det der...

Av mine omgangsvenner er det vel ca 20 stk som er på facebook.

Skrevet

De fleste på lista mi faller nok i kategorien bekjente, ja. Men noen er veldig gode venner, andre var veldig gode venner og noen håper jeg kan bli veldig gode venner ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har ikke så mange venner på Facebook og har eller aldri sett det som et mål å ha fllest mulig.

Er vel litt eldre enn kjernen av målgruppen og de fleste av mine venner er ikke på Facebook.

Har stort sett bare folk jeg kjenner ganske godt blant "vennene" og har aldri akseptert forespørsler fra folk jeg ikke kjenner.

Skrevet

Jeg er ikke på facebook i det hele tatt, og det er sikkert ikke så veldig mange av mine venner heller. Men man kan jo aldri vite, førståss;-)

Gjest minnah
Skrevet

Jeg har 322 venner.

Det er klasse kamerater, Familie, bekjente, naboer og bestevenner.Og noen fremmede.

Enkelte er bare noen som har addet meg, jeg kjenner de ikke.

Men moro å bli kjent med nye folk da :0)

Selv om de fleste vil mer enn det...

Stadig fremmede som adder meg, men sier nei til mange....

Synes det er litt ekkkelt det der...

Av mine omgangsvenner er det vel ca 20 stk som er på facebook.

"Stadig fremmede som adder meg"

mora2, hva har du på deg på profilbildet? Vær ærlig nå ;-)

Gjest minnah
Skrevet

Har bikka 100, og det sier seg selv at ikke alle disse er nære venner. Men de mest perifere er det ikke jeg som har lagt til, skjønner ikke poenget med å ha personer på lista som man hadde én samtale med på ungdomsskolen for 15 år siden.

Men å avvise folk virker også teit, så jeg aksepterer. Men de havner på min limited friend list, med en del restriksjoner ;-)

Gjest mora2
Skrevet

"Stadig fremmede som adder meg"

mora2, hva har du på deg på profilbildet? Vær ærlig nå ;-)

Hmmm..Kan jo bli gjenkjent på dette.

Men jeg har _noe_ på meg ;0)

Gjest minnah
Skrevet

Hmmm..Kan jo bli gjenkjent på dette.

Men jeg har _noe_ på meg ;0)

:-)

Gjest noen fordeler
Skrevet

Har bikka 100, og det sier seg selv at ikke alle disse er nære venner. Men de mest perifere er det ikke jeg som har lagt til, skjønner ikke poenget med å ha personer på lista som man hadde én samtale med på ungdomsskolen for 15 år siden.

Men å avvise folk virker også teit, så jeg aksepterer. Men de havner på min limited friend list, med en del restriksjoner ;-)

Syns facebook er en fin måte å huske litt tilbake på jeg. Før facebook prøvde jeg å tenke på om jeg husket alle jeg gikk i klasse med, men jeg er så glemsk... var mange jeg ikke kom i hog, noen huska jeg ansiktet på, noen bare navna og andre huska jeg ikke i det hele tatt hehe :D Men så kom facebooken da, og da kom jeg på det ene og andre navnet, og så på vennelistene til de jeg fant og kjente igjen flere navn derfra. Var litt artig å samle opp navn fra gamle dager, fin måte å ikke glemme folk på. Litt flaut å ikke huske navna på de man har gått i klasse med liksom...

Men noe behov for videre kontakt enn det har jeg ikke da. Noen få har jeg fått litt kontakt med og de har invitert meg på besøk - de har flyttet til andre byer osv...

Litt artig å finne igjen folk :)

Har til og med addet folk jeg ikke kunne fordra før, litt en måte å slutte fred på....

Skrevet

Jeg er ikke på facebook engang. Helt venneløs, jeg:)

Jeg blir skeptisk når jeg hører om folk som har enormt mange venner. Det er mulig jeg er fordomsfull, men jeg kan ikke helt tro at de vennskapene stikker særlig dypt. Jeg har mange bekjente men bare noen få venner.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har rundt 20 der, og dette er mennesker jeg ser på som venner og som jeg syns det er all right å ha kontakt med.

Gjest facebookdilla
Skrevet

Jeg er ikke på facebook engang. Helt venneløs, jeg:)

Jeg blir skeptisk når jeg hører om folk som har enormt mange venner. Det er mulig jeg er fordomsfull, men jeg kan ikke helt tro at de vennskapene stikker særlig dypt. Jeg har mange bekjente men bare noen få venner.

Er flere B-C kjendiser på facebook, disse har gjerne tusenvis av venner... men tvilsomt de har så stort nettverk da ;-) Tror nok heller de bruker facebooken som en slags fanclub ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Er flere B-C kjendiser på facebook, disse har gjerne tusenvis av venner... men tvilsomt de har så stort nettverk da ;-) Tror nok heller de bruker facebooken som en slags fanclub ;-)

Ja, så blant annet at 13-åringer i nabolaget har diverse glamour-modeller på vennelisten sin. Tviler på at vennskapet er hverken tett eller tosidig ;).

*grøsser litt med tanke på at jeg etterhvert får gutter i den alderen*

Skrevet

Jeg var på Facebook i nøyaktig ti minutter etter press fra en venninne. Jeg forlot det rimelig raskt og ba de som ville ha tak i meg bruke en av de mange andre mulighetene: Telefon, MSN, e-mail...

Tror jeg ble addet av seks stykker før jeg fikk summet meg. En var en fyr jeg klinte med på nyttårsaften, men som jeg prøvde å bli kvitt i ettertid. Jeg hadde dessverre gitt han e-mail adressen min i fylletåka.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...