Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn ta de fleste butikker krever at du er 18 år. Er det noen som har noen tips?

Gjest mandolina
Skrevet

Gå med avisen eller dele ut reklame, selge is.

Hilsen

Skrevet

Jorbærplukking, gårdsarbeid el. avisbud. + maling, gressklipping. Vi bruker en 17 åring her i nabolaget til å klippe plener ...

Skrevet

Har dere lokalavis, kan dere skrive inn at han kan ta sommerjobber. Og kanskje hva han kan/vil gjøre.

Skrevet

Kafe, gatekjøkken, campingplass og bensinstasjon var steder jeg jobbet før jeg fylte 18.

Skrevet

Passe dyr mens eierene er på ferie. (Hør om bekjente trenger hjelp) Det er dyrt å ha dem på kennel.

Male hus. Maaaange ønsker hjelp til dette. Vaskehjelp. Også her er det mange som ønsker hjelp, men det er kanskje ikke ren sommerjobb.

Avisbud, gatekjøkken, jordbærplukking var ting jeg jobbet med før jeg fylte 18.

Skrevet

Butikkene krever at man er 18 år hvis det selges øl.

Trenger de hjelp til varepåfylling, kan man være under 18. De som har trange forhold ("Brustad-buer"), f.eks. Bunnpris-kjeden, kan ha behov for dette selv om det er ferietid og dermed mindre varesalg og -påfylling.

Men det er jo mange storkiosker o.l. som ikke selger alkohol, f.eks. gatekjøkken som nevnes nedenfor her - prøv slike steder.

Skrevet

Tillegg til det jeg skrev nedenfor: Hvis man er under 16, kan man heller ikke selge tobakksvarer - der er vel aldersgrensa 16?

Man kan ikke selge ting man ikke har lov å kjøpe, fordi man er ansvarlig for å kontrollere / overholde aldersgrensene.

Gjest litt sent ute for sommeren 2008
Skrevet

Det er bare hvis det selges alkohol, tobakk osv det kreves at man er 18 år, noen steder vil nok kreve 18-års grense også hvis det skal tas kassaoppgjør osv alene, så da er det greiest å søke jobb i butikker hvor det er flere ansatte på jobb også den første og siste timen. Men klesbutikk, sportsbutikk, parfymeri, bokhandel osv er det vanlig at ungdom ned til 14-15-års alderen får jobb. Kanskje ikke ekspidering for de yngste.

Men de fleste sommerjobbene er vel fordelt for noen måneder siden?

Jordbærplukking, avisbud, reklamebud, kommunal jobb i park- og idrett er typiske somerjobber for ungdomsskoleungdom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...