Gå til innhold

Gyldig sykmelding..

Anbefalte innlegg

Gjest Loekken
Skrevet

Hei. jeg har ett problem, jeg er veldig sliten og sliter strekt psykisk. Noen ganger vurderer jeg å ta mitt eget liv. Har det veldig tøft privat, og for første gang valgte jeg å sykmelde meg fra jobben i 10 dager. Dagen jeg kom tilbake fikk jeg beskjed om at sykmeldinen min ikke var gyldig? Fordi min arbeidsplass er en IA bedift. og at jeg ikke hadde krav på sykepenger, men ingen har informert meg om dette. min overordnet fortalte meg at: det går utover andre da du sykmelder deg, med en spiss undertone. Jeg hadde allerede svimt eller fått anfall på jobben og fått strekte angst lidelser. Har en overodnet lov til å si dette? Er virkelig ikke sykmeldingen min gyldig? altså en sykmelding som er skrevet fra lege? Jeg fikk helt sjokk da jeg kom tilbake til jobben og fikk høre dette, og føler at jeg ikke klarer å bistå med noen ting. Hva burde jeg gjøre? Jeg føler meg overkjørt og har ingen krefter igjen..

Gjest mandolina
Skrevet

http://www.nav.no/page?id=307

Her finner du informasjon om IA-bedrift.

Ellers ring NAV for å høre, for jeg tror din overordnede gir deg feil informasjon.

At det er en IA-bedrift er ikke noe kriterium for ikke å utbetale sykepenger for en sykemelding utstedt av lege.

Hilsen

Skrevet

Her tror jeg arbeidsgiver ikke bare er på jordet, men på feil jorde til og med. Arbeidsgiver kan absolutt ikke underkjenne en sykmelding gitt av lege.....

Sykepengerettigheter er en litt annen side av saken, og der kreves det blant annet at man har vært ansatt en viss tid for å ha denne rettigheten. (Der jeg jobbet sist var det vel 14 dager, men er ikke sikker på om det er forskjell på privat og offentlig?)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...