Gå til innhold

For dyrt å leie - må bo i telt.

Anbefalte innlegg

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Skogstrollet

22

• Lillemus

4

• tonie

4

• Persille1365381127

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skogstrollet
Skrevet

Neste gang det er en i bolignød her så ikke fortell vedkommende at men kan finne en leilighet om man tar ansvar for deg selv. Det blir for dumt!

Gjest Elextra
Skrevet

Må innrømme at jeg ikke kjenner særlig til forholdene i Hammerfest, men det høres merkelig ut at man må ut med 8000-9000 for å leie et husvære. Kan det koste så mye for en hybelleilighet? Det er jo i så fall dobbelt så mye som i Oslo.

Skrevet

Jeg skjønner ikke at det ikke er mulig å få leie noe som er billigere.

Nå skjønner jeg heller ikke hva NHD har med dette, de aller fleste her i landet klarer å få seg et sted å bo, selv om det kan være dyrt. Det err tross alt svært så som bor i telt. Men det er alltid noen som ønsker å sette ting på spissen.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg skjønner ikke at det ikke er mulig å få leie noe som er billigere.

Nå skjønner jeg heller ikke hva NHD har med dette, de aller fleste her i landet klarer å få seg et sted å bo, selv om det kan være dyrt. Det err tross alt svært så som bor i telt. Men det er alltid noen som ønsker å sette ting på spissen.

Enig med deg - skjønner meg ikke på mennesker i jobb som likevel mener "samfunnet" skal skaffe dem bolig og annet.

Siden NHD er inne i bildet(?) kan det muligens være snakk om psykiske problemer, og da kan selvfølgelig situasjonen være annerledes, men slike problemer sier hverken innlegget eller artikkelen noe om.

Gjest mandolina
Skrevet

Neste gang det er en i bolignød her så ikke fortell vedkommende at men kan finne en leilighet om man tar ansvar for deg selv. Det blir for dumt!

De allerfleste greier å ta ansvar for seg selv og finne leilighet.

Hilsen

Skrevet

Hvis det virkelig er så ille i Hammerfest så bør de som leier ut skjemmes! Vi leier ut ca. 70m2 for 4500,- i mnd....

Skrevet

Hvis det virkelig er så ille i Hammerfest så bør de som leier ut skjemmes! Vi leier ut ca. 70m2 for 4500,- i mnd....

Hvorfor skulle de skjemmes? Man selger til den prisen man kan få, det gjør vel dere også. Det er ikke tilfeldige utleieres ansvar å subsidiere unges boligbehov.

Gjest kan hvis man vil
Skrevet

Når jeg gikk inn på Finn stod det at eneboligene i Hammerfest ble leid ut for 10 000 kroner. Da burde han enten kunne slå seg sammen med noen og leie et helt hus, eller finne en leilighet som ikke kostet 8000 kroner.

Når en enebolig koster 10 000 pr mnd koster ikke en hybel nesten like mye.

Og har man en inntekt, er det ikke vanskelig å få et veldig billig lån til depositum.

Skrevet

Hvorfor skulle de skjemmes? Man selger til den prisen man kan få, det gjør vel dere også. Det er ikke tilfeldige utleieres ansvar å subsidiere unges boligbehov.

Vi kunne glatt fått mer enn 4500,- jo, men min kjære får seg ikke til å ta mer sier han.

Skrevet

Eg vet at du har vanskeligheter med å finne deg en plass og bo (det har du skrevet om før) og eg antar det har med din økonomiske situasjon å gjøre, siden du går på trygd.

Dessuten har du sikkert møtt noen _idioter_ på NAV som ikkje har hjulpet deg inn på boligmarkedet, og eg forstår derfor godt din frustrasjon og fortvilelse, det er sikkert en av hovedårsakene til at du drikker så mye.

Men (som NHD har sagt) det er DU og ingen andre som MÅ ta ansvar for din egen situasjon, før du viser _reell_ vilje til å ta ansvar så vil du høyst sannsynlig få minimalt med hjelp.

Folkene på NAV/Sosialkontoret driter i om du må bo i telt eller ikkje!

Ps! I gå sa du sjøl her inne at du hadde drukket 4,5 liter med øl (mulig du drakk mer etterpå), om du drikker så mye hver dag så drikker du for ca. 6 750.- i mnd.(butikkpris ca. 25.- pr. halvliter X 30 dager).

Tar du hintet? :-)

Gjest togli
Skrevet

Oj, det var da voldsomt til priser!!

Hvis det virkelig er så ille, så er det vel ikke annet å gjøre enn å flytte til et sted der du kan få leie til en rimelig penge. Her vi bor leies det ut fine leiligheter til 4-5000 kroner pr. måned og det kan alle ha råd til :)

Persille1365381127
Skrevet

Dette er jo bare tull!

1 - det er ikke verre i Hammerfest enn i Oslo. 2 - man må faktisk tilpasse standard etter inntekt.

Et kjapt søk på Finn ga følgende resultater:

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=13915149&sid=xz2cbaTYQ6-508453&WT.svl=Link

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=13848105&sid=xz2cbaTYQ6-508453&WT.svl=Link

Begge til under 7.000, den ene til under 5.000.

Alternativt kan han ta denne: http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=13633654&sid=xz2cbaTYQ6-508453&WT.svl=Link og dele med noen - og dermed komme ned i 4.000.

Alle må starte et sted.

Og når det kommer til deg; iom at du poster dette, så regner jeg med at du har vanskelig for å finne et sted å bo - og skylder på alle andre. Hva med å slutte å drikke??

ALLE vi andre må prioritere hva vi skal bruke pengene på! Sånn er det bare. Og du VELGER faktisk å drikke opp pengene dine i stedet for å bo for dem - dermed får du ingen sympati av meg.

Persille1365381127
Skrevet

Neivel? Hva skal vi si da? Stakkars deg?

Vi har alle ansvar for egen situasjon.

Skrevet

Akkurat der er det helt vanvittig nå på grunn av Snøhvit. Når et firma tilbyr deg 12000 velger du vel dem framfor en ungdom som kan betale 5-6 tusen?

Skrevet

MÅ du bo i en by der det er så dyrt da? Du kan ikke flytte på deg og få deg en trivelig leilighet for en billig penge?

Skrevet

Akkurat der er det helt vanvittig nå på grunn av Snøhvit. Når et firma tilbyr deg 12000 velger du vel dem framfor en ungdom som kan betale 5-6 tusen?

Ah - tenkte ikke på Snøhvit jeg, men det er klart det presser prisene opp.

Skrevet

Oj, det var da voldsomt til priser!!

Hvis det virkelig er så ille, så er det vel ikke annet å gjøre enn å flytte til et sted der du kan få leie til en rimelig penge. Her vi bor leies det ut fine leiligheter til 4-5000 kroner pr. måned og det kan alle ha råd til :)

Det er pga. Snøhvit-utbyggingen. Det blir omtrent som å sutre over prisene i Lillehammer vinteren 1994 - ja, det var ille, men det var en unntakssituasjon.

Gjest mora2
Skrevet

Da er det jo godt det er sommer, å ikke så kaldt :0

Gjest togli
Skrevet

Det er pga. Snøhvit-utbyggingen. Det blir omtrent som å sutre over prisene i Lillehammer vinteren 1994 - ja, det var ille, men det var en unntakssituasjon.

Aha, skjønner:)

Da vil jo prisene etterhver gå tilbake igjen også.

Kanskje lurt å bygge seg et lite hus med leilighet i kjelleren - og leie ut ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...