Gå til innhold

For dyrt å leie - må bo i telt.

Anbefalte innlegg

Skogstrollet
Skrevet

Eg vet at du har vanskeligheter med å finne deg en plass og bo (det har du skrevet om før) og eg antar det har med din økonomiske situasjon å gjøre, siden du går på trygd.

Dessuten har du sikkert møtt noen _idioter_ på NAV som ikkje har hjulpet deg inn på boligmarkedet, og eg forstår derfor godt din frustrasjon og fortvilelse, det er sikkert en av hovedårsakene til at du drikker så mye.

Men (som NHD har sagt) det er DU og ingen andre som MÅ ta ansvar for din egen situasjon, før du viser _reell_ vilje til å ta ansvar så vil du høyst sannsynlig få minimalt med hjelp.

Folkene på NAV/Sosialkontoret driter i om du må bo i telt eller ikkje!

Ps! I gå sa du sjøl her inne at du hadde drukket 4,5 liter med øl (mulig du drakk mer etterpå), om du drikker så mye hver dag så drikker du for ca. 6 750.- i mnd.(butikkpris ca. 25.- pr. halvliter X 30 dager).

Tar du hintet? :-)

Ja Geir, jeg tar hintet. Jeg hadde spart mange penger om legene ville ha gitt meg medisin som virker mot angsten slik at jeg ikke trenger å selvmedisinere meg.

Kanskje ikke sosialkontoret bryr seg, men de er iallefall lovpålagt å hjelpe de som ikke kan skaffe bolig selv. For 2-3 år siden skrev jeg til Kirkens SOS som har en SOS-tjeneste. Krisemeldinger på nett. Jeg fortalte om at jeg ikke greide å skaffe plass selv å bo, og sa at jeg kanskje måtte flytte inn i telt.

Da fikk jeg til svar at det kan være nødvendig å bo i telt en periode.

At noen kan si at jeg burde greie å skaffe meg en plass å bo forstår jeg ikke. Det er mange med min angst-lidelse som er narkomane og bor på gaten. Jeg er ikke det ennå...

Ingen av dere har gått i mine sko.

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Skogstrollet

22

• Lillemus

4

• tonie

4

• Persille1365381127

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest mandolina
Skrevet

Ja Geir, jeg tar hintet. Jeg hadde spart mange penger om legene ville ha gitt meg medisin som virker mot angsten slik at jeg ikke trenger å selvmedisinere meg.

Kanskje ikke sosialkontoret bryr seg, men de er iallefall lovpålagt å hjelpe de som ikke kan skaffe bolig selv. For 2-3 år siden skrev jeg til Kirkens SOS som har en SOS-tjeneste. Krisemeldinger på nett. Jeg fortalte om at jeg ikke greide å skaffe plass selv å bo, og sa at jeg kanskje måtte flytte inn i telt.

Da fikk jeg til svar at det kan være nødvendig å bo i telt en periode.

At noen kan si at jeg burde greie å skaffe meg en plass å bo forstår jeg ikke. Det er mange med min angst-lidelse som er narkomane og bor på gaten. Jeg er ikke det ennå...

Ingen av dere har gått i mine sko.

Nei, og takk og lov og pris for det, for å drikke så mye øl er ikke min greie.

Hilsen

Skogstrollet
Skrevet

Da er det jo godt det er sommer, å ikke så kaldt :0

Ja må være ganske fint å bo i telt nå. Mange som gjør det frivillig til og med.

Skogstrollet
Skrevet

Neivel? Hva skal vi si da? Stakkars deg?

Vi har alle ansvar for egen situasjon.

Nei, jeg ønsker ikke medlidenhet, men heller forståelse og råd.

Å ta ansvar for sin egen situasjon skal man ja, men av og til trenger man hjelp. Det har kanskje ikke du måttet ha tenker jeg.

Skogstrollet
Skrevet

MÅ du bo i en by der det er så dyrt da? Du kan ikke flytte på deg og få deg en trivelig leilighet for en billig penge?

Jo, kan alltids bo på landet, men siden jeg ikke har noen venner er det best for mitt psykiske velvære at jeg bor i en by. Der føler jeg ikke så ensom. Jeg liker egentlig mennesker, men isolerer meg fort om jeg blir deprimert, og det blir jeg på landet. Her jeg bor nå er det ikke et treningsstudio engang.

Skogstrollet
Skrevet

Nei, og takk og lov og pris for det, for å drikke så mye øl er ikke min greie.

Hilsen

Det forstår jeg. Kvinnelige alkoholikere drikker vin eller sprit.

Gjest mora2
Skrevet

Ja må være ganske fint å bo i telt nå. Mange som gjør det frivillig til og med.

Jepp. :0)

Gjest Elextra
Skrevet

Aha, skjønner:)

Da vil jo prisene etterhver gå tilbake igjen også.

Kanskje lurt å bygge seg et lite hus med leilighet i kjelleren - og leie ut ;-)

''Kanskje lurt å bygge seg et lite hus med leilighet i kjelleren - og leie ut ;-)''

Det kan vel være lurt uansett, men tror ikke jeg vil flytte til Hammerfest (eller hvor det var) for å få noen ekstra kroner i leieinntekter :-).

Persille1365381127
Skrevet

Nei, jeg ønsker ikke medlidenhet, men heller forståelse og råd.

Å ta ansvar for sin egen situasjon skal man ja, men av og til trenger man hjelp. Det har kanskje ikke du måttet ha tenker jeg.

''Å ta ansvar for sin egen situasjon skal man ja, men av og til trenger man hjelp. Det har kanskje ikke du måttet ha tenker jeg.''

Det vet du ingenting om.

Og det er forskjell på å be om hjelp, og å forvente at andre skal løse alle problemene dine.

Ingen kan hjelpe deg før du vil hjelpe deg selv. Vil du ikke slutte å drikke kan ingen andre spare de pengene for deg. Vil du ikke slutte å røyke kan ingen gjøre deg friskere. Vil du ikke slutte å spise sjokoklade kan ingen andre slanke deg.

Først må du ville ha en endring selv, så må du gjøre en innsats for det - og først da kan andre hjelpe deg.

Persille1365381127
Skrevet

Det er pga. Snøhvit-utbyggingen. Det blir omtrent som å sutre over prisene i Lillehammer vinteren 1994 - ja, det var ille, men det var en unntakssituasjon.

Det er likevel ikke helt sant, et kjapt søk på Finn ga faktisk noen billigere alternativer.

Gjest mandolina
Skrevet

Det forstår jeg. Kvinnelige alkoholikere drikker vin eller sprit.

Det er det ikke noe automatikk i. Sist jeg var i matbutikken, var det en dame hvis handlepose overveiende besto av langhalsede øl.

Hilsen

Gjest mandolina
Skrevet

Jo, kan alltids bo på landet, men siden jeg ikke har noen venner er det best for mitt psykiske velvære at jeg bor i en by. Der føler jeg ikke så ensom. Jeg liker egentlig mennesker, men isolerer meg fort om jeg blir deprimert, og det blir jeg på landet. Her jeg bor nå er det ikke et treningsstudio engang.

Her i området ble det solgt et hus for ca 600.000 kroner, huset er fullt beboelig og inneholder to leiligheter, det ligger i tettbebygget strøk, og byen har alle fasiliteter.

Så bare la vær og klag, slutt med øldrikkingen, kom deg opp av sofaen og ut og se på boliger.

Hilsen

Skogstrollet
Skrevet

Her i området ble det solgt et hus for ca 600.000 kroner, huset er fullt beboelig og inneholder to leiligheter, det ligger i tettbebygget strøk, og byen har alle fasiliteter.

Så bare la vær og klag, slutt med øldrikkingen, kom deg opp av sofaen og ut og se på boliger.

Hilsen

Så du mener at jeg på tidsbegrenset uføretrygd kan få et lån på 600.000 tusen?

Skogstrollet
Skrevet

Det er det ikke noe automatikk i. Sist jeg var i matbutikken, var det en dame hvis handlepose overveiende besto av langhalsede øl.

Hilsen

Jeg har sett alle episodene av A&E Intervention, bortsett fra noen få. Den er i sin 4. sesong nå. Jeg har ikke sett en eneste dame som har misbrukt øl. Som oftest er øl for svakt for en alkoholiker. Man opparbeider stor toleranse for alkohol om man drikke mye.

Gjest mandolina
Skrevet

Så du mener at jeg på tidsbegrenset uføretrygd kan få et lån på 600.000 tusen?

Ja, når du kan få leieinntekter fra den ene leiligheten.

Hilsen

Aliza1365380759
Skrevet

Vi kunne glatt fått mer enn 4500,- jo, men min kjære får seg ikke til å ta mer sier han.

Dere skal ikke tilfeldigvis få ny leieboer i løpet av det neste året? Samboeren min og jeg er ute etter ny leilighet i Torndheim ;)

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg har sett alle episodene av A&E Intervention, bortsett fra noen få. Den er i sin 4. sesong nå. Jeg har ikke sett en eneste dame som har misbrukt øl. Som oftest er øl for svakt for en alkoholiker. Man opparbeider stor toleranse for alkohol om man drikke mye.

Du kan da ikke basere din livsvisdom på såpeoperaer på TV'en.

Det er RL som gjelder.

Hilsen

Aliza1365380759
Skrevet

Dere skal ikke tilfeldigvis få ny leieboer i løpet av det neste året? Samboeren min og jeg er ute etter ny leilighet i Torndheim ;)

*Trondheim skulle det selvsagt være..

Skogstrollet
Skrevet

Du kan da ikke basere din livsvisdom på såpeoperaer på TV'en.

Det er RL som gjelder.

Hilsen

Hvordan kan du si at Intervention er en såpeopera? Du har jo ikke peiling. Det er fra virkeligheten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...