Gå til innhold

Velge hva? Haster!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal handle ny seng,og fikk ordnet med en svane seng fra møbelringen i går, og som blir levert hit i ettermiddag.

Men....Er litt usikker pga prisen.Ble kanskje litt dyrt....Så jeg lurer på om noen her har erfaring fra sengene på JYSK?

De er vel litt billigere på JYSK, og vurderer å gå ned litt i både kvalitet og pris. Men er det gode senger? Noen som vet og har seng fra JYSK?

Setter STOR pris på kjapp tilbakemelding :o))

Skrevet

Vi har seng fra Jysk, og har hatt det i 15 år snart. Helt vanlig gammeldags seng med gavler og sider og sengebunn med madrasser oppi. Har investert i ny overmadrass, men ellers har vi sovet godt i den hele tiden.

Skrevet

Vi har seng fra Jysk, og har hatt det i 15 år snart. Helt vanlig gammeldags seng med gavler og sider og sengebunn med madrasser oppi. Har investert i ny overmadrass, men ellers har vi sovet godt i den hele tiden.

Supert! :o) Da får jeg dra nedover å skjekke hva de har før jeg betaler på møbelringen.

Forresten, frakter de på JYSK? Er helt avhengi av hjelp med frakting og bæring....Det kan jeg jo høre om selv også da......;o)

Gjest Elextra
Skrevet

Ulempen med veldig god seng er at alle senger på ferie og overnattinger borte føles litt dårlige.

Har selv en dyr og god seng og nyter hvert minutt i den. Men hotellbesøk ble ikke det samme etter at vi fikk den ;).

Skrevet

Ulempen med veldig god seng er at alle senger på ferie og overnattinger borte føles litt dårlige.

Har selv en dyr og god seng og nyter hvert minutt i den. Men hotellbesøk ble ikke det samme etter at vi fikk den ;).

Hehe.....Det kan jeg tenke meg ;o)

Her er vi ikke så ofte på hotell da, at den biten vil nok gå bra uansett. :o) Tror nok vi tar den risikoen.

Skrevet

Supert! :o) Da får jeg dra nedover å skjekke hva de har før jeg betaler på møbelringen.

Forresten, frakter de på JYSK? Er helt avhengi av hjelp med frakting og bæring....Det kan jeg jo høre om selv også da......;o)

Hør med din lokale JYSK.

Tror den kjeden var i finalen da Forbrukerinspektørene hadde "dårlig service"-konkurranse i sin tid... Men sånt er ofte personavhengig.

Skrevet

Vi har begge to (særbo) to enkle rammemadrasser med dobbel overmadrass fra Jysk og sover kjempegodt! :o)

Skrevet

Jeg hadde gått for merkevaren. Jeg har ingen betenkeligheter med å bruke 20.000 på en kvalitetsseng. Sengen brukes 8 timer i døgnet, og er det viktigste møbelet for helsa.

Persille1365381127
Skrevet

Jeg gikk for Jensen for 6 år siden - og har ikke angret ett sekund :)

Men jeg har tilpasset den til vekt. Min side av sengen er tilpasset 60kg og myk, den andre siden er tilpasset 80kg og litt hardere.

Nå er det stort sett bare Billa og meg der, og på tross av at den er 180cm bred - så er det alltid for trangt for oss.... Det er utrolig hvor stor plass en femåring tar!

Før det hadde jeg Ikeaseng i seks år eller noe, helt ok - men en annen verden enn Jensen :)

Så, jeg hadde gått for merkevare!

Skrevet

Jeg gikk for Jensen for 6 år siden - og har ikke angret ett sekund :)

Men jeg har tilpasset den til vekt. Min side av sengen er tilpasset 60kg og myk, den andre siden er tilpasset 80kg og litt hardere.

Nå er det stort sett bare Billa og meg der, og på tross av at den er 180cm bred - så er det alltid for trangt for oss.... Det er utrolig hvor stor plass en femåring tar!

Før det hadde jeg Ikeaseng i seks år eller noe, helt ok - men en annen verden enn Jensen :)

Så, jeg hadde gått for merkevare!

''Nå er det stort sett bare Billa og meg der, og på tross av at den er 180cm bred - så er det alltid for trangt for oss.... Det er utrolig hvor stor plass en femåring tar!''

Snart-8-åringen min kan godt havne helt på tvers og nesten sparke meg ut av senga hun også. :o) Hun så søvnig på meg:"Men hvorfor snudde du meg ikke da?" Jeg hadde da ikke hjerte til å vekken den lille krabaten som sov så søt... :o)

Litt verre er det når kjæresten presterer å legge seg fra hjørne til hjørne i senga på hytta, den senga er bare 120 cm bred og da blir det trangt selv for Lillemus... ;o)

mariaflyfly
Skrevet

Velg merkevaren, uten tvil!

Hadde Jensenmadrass i mange år, men den har guttungen overtatt, siden pappaen og jeg hadde to madrasser i dobbeltsenga før, og han tok med seg den ene.

Nå har jeg ei 160 rammemadrass fra Ikea. Den er helt grei og god å ligge på, men den andre madrassen var MYE bedre. Guttungen har altså husets desidert beste seng. :(

Gjest Elextra
Skrevet

''Nå er det stort sett bare Billa og meg der, og på tross av at den er 180cm bred - så er det alltid for trangt for oss.... Det er utrolig hvor stor plass en femåring tar!''

Snart-8-åringen min kan godt havne helt på tvers og nesten sparke meg ut av senga hun også. :o) Hun så søvnig på meg:"Men hvorfor snudde du meg ikke da?" Jeg hadde da ikke hjerte til å vekken den lille krabaten som sov så søt... :o)

Litt verre er det når kjæresten presterer å legge seg fra hjørne til hjørne i senga på hytta, den senga er bare 120 cm bred og da blir det trangt selv for Lillemus... ;o)

120 cm. er definitivt for smalt for to!

Ikke skjønner jeg hvordan jeg en gang klarte meg med en seng som var 1,05, syntes det gikk helt greit, selv om vi stort sett var to i sengen :-).

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg sverger til merkevare når det gjelder seng. Tenk hvor mye tid du faktisk tilbringer der.

Jeg er ødelagt når jeg har sovet hos andre, jeg har en noe skral kropp, men sambo som er frisk og rask, sier at han sover mye mye bedre i skikkelig seng. Og da er han uthvilt. Etter vi kjøpte skikkelig seng, sover han færre timer enn før, for han sover godt når han sover. Han er typen som kan sove ståendes, men merker det altså allikevel.

Persille1365381127
Skrevet

Heh, jeg har delt 120-seng med en kompis halve vinteren, dvs hver eneste skihelg - og det er så koselig atte ;)

Eller, han er jo så gentlemann, og jeg er iskald - så han bretter dynen rundt meg, jeg sovner, han koker, han legger seg på kanten, han blir iskald, jeg kommer borti, synes synd på og legger dynen over - og så begynner vi på nytt igjen, hele natten gjennom :)

Skrevet

120 cm. er definitivt for smalt for to!

Ikke skjønner jeg hvordan jeg en gang klarte meg med en seng som var 1,05, syntes det gikk helt greit, selv om vi stort sett var to i sengen :-).

Hjemme har vi 150 cm da, men på hytta har vi den gamle rammemadrassen min fra min single periode. :o) Kos å ligge så tett under dobbeltdyne en gang i blandt. ;o)

Gjest Elextra
Skrevet

Hjemme har vi 150 cm da, men på hytta har vi den gamle rammemadrassen min fra min single periode. :o) Kos å ligge så tett under dobbeltdyne en gang i blandt. ;o)

Kos å legge seg i smal seng, men ikke koselig å sove slik hele natten - til det sover jeg for lett.

Skrevet

Kos å legge seg i smal seng, men ikke koselig å sove slik hele natten - til det sover jeg for lett.

*hehe* Min kjære sover når han sover, så jeg kan trygt dytte ham nesten ut av senga uten at han merker det engang, om jeg trenger mer plass. :o)

Gjest Elextra
Skrevet

*hehe* Min kjære sover når han sover, så jeg kan trygt dytte ham nesten ut av senga uten at han merker det engang, om jeg trenger mer plass. :o)

Synes det er deilig å slippe å bruke natten på skyfle menn, jeg :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...