SoriaMoria Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Finnes det noen rettigheter/ stønadsordninger for kiropraktorbehandling? Det kan jo bli anseelige summer i løpet av et år for den som har kroniske ryggplager... Slik jeg har forstått det, går dette -ikke- under Egenandelstak 2. Er det korrekt? 0 Siter
Gjest GA Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 tror man får igjen 50,- eller noe sånt hvis man har henvisning fra fastlege. Det var så lite at jeg ikke gadd å sende inn refusjonskrav ihvertfall 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Du kan få fradrag på selvangivelsen for store sykdomsutgifter. Hilsen 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Skrevet 25. juni 2008 Du kan få fradrag på selvangivelsen for store sykdomsutgifter. Hilsen Særfradraget for store sykdomsutgifter er i bruk hvert år - men det er tross alt ikke mer enn rundt en tredjedel av utgiftene som man faktisk får igjen på denne måten.... For forrige skatteår ble særfradraget høyere enn hva h*n hadde betalt i skatt... hvordan det DA regnes ut (får man kanskje ikke igjen noe for sykdomsutgiftene da?) - vites foreløpig ikke. Vet slikt særfradrag blir det jo gjerne ikke skatteoppgjør før på høsten, dessverre. 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Skrevet 25. juni 2008 tror man får igjen 50,- eller noe sånt hvis man har henvisning fra fastlege. Det var så lite at jeg ikke gadd å sende inn refusjonskrav ihvertfall Ja, det er det eneste jeg har klart å finne om direkte refusjonsordninger også Hadde håpet noen kunne fortelle meg om en ordning jeg ikke visste om jeg Løsningen er sannsynligvis å benytte fysioterapeut med videreutdanning i manuell terapi. Samma jobben (knekk og brekk) - men plutselig går det vel sikkert under egenandelstak 1 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Særfradraget for store sykdomsutgifter er i bruk hvert år - men det er tross alt ikke mer enn rundt en tredjedel av utgiftene som man faktisk får igjen på denne måten.... For forrige skatteår ble særfradraget høyere enn hva h*n hadde betalt i skatt... hvordan det DA regnes ut (får man kanskje ikke igjen noe for sykdomsutgiftene da?) - vites foreløpig ikke. Vet slikt særfradrag blir det jo gjerne ikke skatteoppgjør før på høsten, dessverre. Er dere gift, så overføres underskuddet til ektefellen. Hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.