Gå til innhold

Pass, får man de på dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man passene på dagen når man møter opp på politistasjonen, eller er det slik at de blir bestilt da, og tilsendt senere? Hvor lang tid tar det da ev?

Må alle i familien møte opp, eller kan vi bare ha med fødselsattester og bilder av barna?

Skrevet

Alle som skal ha pass må møte opp. Det kan ta inntil 2 uker å få passene, men min erfaring i Trondheim er at passet ligger i postkassa 2 dager etter. :o)

Skrevet

Hvis du går dit uten pappaen til ungene må du ha med fullmakt av han, tror jeg. Om barna må være med er jeg usikker på, men de må vel det sånn at de ser at bildene ikke avviker fra utseende.

Skrevet

1. Nødpass får du på dagen, men det er kun gyldig for en reise og koster like mye som vanlig pass.

2. Vanlig pass skal du få tilsendt innen ti arbeidsdager. Jeg fikk passet til sønnen min samme uka.

3. Barna må være med, ja.

Skrevet

Har veldig god erfaring med at passet ankommer veldig raskt. Det sa også hun i skranken. Husker ikke om hun mente at det skulle være tilbake etter to-tre dager.

mariaflyfly
Skrevet

Dersom du drar uten barnefaren, må du ha med fullmakt fra han samt kopi av hans legitimasjon. Ungene må være med.

Vi var og fikk pass til Lillesøster for et par uker sida i Oslo. Cluet der er å ikke dra på politistasjonen på Grønland, men på en av de mindre. Vi venta en snau halvtime bare. Passet kom i posten 4 dager seinere.

Skrevet

Fikk mitt pass i posten i dag. Tror jeg var innom politistasjonen på fredagsmorgen. Dette er i Bergen.

Gjest Tatjana
Skrevet

Passene blir bestilt og kommer i posten. For oss tok det ca fire dager sist, men det _kan_ ta lenger tid. Jeg hadde med ungene, og de ble målt der og de sammenliknet med bildene. Den eldste måtte også skrive under selv.

Du må enten ha med faren eller fullmakt fra ham + kopi av hans legitimasjon. Og sørg for all del for å ha godkjente bilder. Vi valgte å bruke fotograf for å være på den sikre siden.

Gjest minnah
Skrevet

Til min store overraskelse lå passet i postkassa bare 2 dager etter at jeg var på passkontoret. Bor i Oslo.

candyqueen_83
Skrevet

Kjæresten min var på passkontoret i oslo på mandag, fikk passet i dag :o) Jeg var der i går, men i akershus. Blir spennende å se om det går like fort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...